• 0

Prive verhuur bedrijfs webruimte box 3??

Hallo allemaal,

 

Optie 1: Stel ik heb prive een internet webserver en een domeinnaam. Nu wil ik deze opdelen in kleinere gedeelten en andere partijen (private- en/of bedrijven) toegang geven tot deze afgeschermde gedeelte van de server, met ieders een eigen subdomein url. Voorbeelden: huurder1.url.com, huuder2.url.com.

Deze derden gaan de ruimte gebruiken om zijn/haar eigen internet bedrijf te runnen en gaat gebruik maken van een software pakket van een derde partij of mijn prive pakket.

 

Kan ik de inkomsten in box 3 zetten? net als ik met woonruimtes (onroerende zaken) zou doen als ik deze prive zou verhuren?

 

Optie 2: Wat als ik de server zelf prive huur en daar BTW over betaal en dan verhuur als hierboven? Zijn de inkomsten box 3?

 

Optie 3: Ik verhuur prive mijn eigen server/domeinnaam aan een BV die op haar beurt weer onderverhuurd. Zijn de inkomsten box 3?

 

Optie 4: Ik verhuur server/domeinaam bedoeld onder optie 2 aan een BV die op haar beurt weer onderverhuurd. Zijn de inkomsten box 3?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 1

Hoi ictsol

 

Dat gaat in box 3 niet lukken. Verhuur van OG in box 3 kan ook alleen als het niet bedrijfsmatig gebeurt. Daarbij geldt voor box 3 dat een pand specifiek opgenomen is in de lijst met bezittingen die in box 3 vallen.

 

Webservers horen daar niet in thuis.

 

Hetgeen je omschrijft, is resultaat uit overige werkzaamheden.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.