• 0

Direct verrekenen na beeindiging arbeidsovereenkomst?

Ik heb onlangs zelf mijn arbeidsovereenkomst met mijn werkgever opgezegd. Hierbij gold een opzegtermijn van twee maanden, die inmiddels is verstreken. De arbeidsovereenkomst is nu dus formeel beeindigd. In de afwikkeling heb ik nog recht op een aantal zaken:

 

1) salaris over de maand september (pro rata vanaf 1/9 t/m datum einde contract)

2) vakantiegeld (pro rata vanaf mei t/m datun einde contract)

3) 13e maand (pro rata vanaf januari t/m einde contract).

 

De aanspraken an sich worden door mijn werkgever niet bestreden, echter wel het moment van uitbetaling. Hij wil de 13e maand pas in december 2009 uitbetalen, en het vakantiegeld pas in mei 2010(!). Ik wil natuurlijk dat alle nog openstaande bedragen per direct worden verrekend, zodat wij geen enkele wederzijdse verplichting meer hebben. Ik heb altijd zonder meer aangenomen dat dat ook de gebruikelijke procedure is. Graag advies van het forum hoe hiermee om te gaan.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vreemde manier van doen van je ex-werkgever. Een werkgever is verplicht om na het einde van het tijdvak (in dit geval september) de werknemer zijn/haar netto loon te betalen.

 

Echter het is toegestaan om vakantiegeld en eindejaarsuitkering op te bouwen, zodat deze één maal per jaar wordt uitgekeerd. Dit kan alleen als je werknemer ook echt in dienst is op dat moment.

 

In jouw geval moet jouw werkgever het opgebouwde vakantiegeld, einde jaarsuitkering en eventuele openstaande vakantiedagen uitbetalen. Je ziet wel heel vaak dat dit een maand later gebeurd, zodat de werkgever nog bepaalde kosten kan verekenen, bijv. boetes.

 

Eind september, doch uiterlijk een week later, moet je het salaris van september ontvangen en de eindafrekening aan het einde van oktober.

 

Wat is de beweegreden van jouw werkgever om dit pas in mei te betalen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.