• 0

Eerste import

Forumlieden,

 

Ik lees hier al een tijdje rond, vooral in subforum internationaal ondernemen, wat een hoop waardevolle info hier, helemaal top :)

 

Toch zit ik nog met een paar vraagjes waar ik niet helemaal uitkom:

 

Ik wil een pallet goederen importeren, douane gebeld, heb verder niets nodig, behalve een bill of loading en de factuur. Tot zover duidelijk.

 

Heb met de leverancier (fabrikant) een CIF Rotterdam prijsje gemaakt, zij zorgen dus voor de vrachtkosten en verzekering tot Rotterdam. Maar verder: Hoe weet ik waar en wanneer ik m'n goederen op kan halen? Moet dat op het tijdstip van aankomst van de boot, worden m'n goederen eerst opgeslagen? Hoe werkt dit?

 

Dan de Letter of Credit, heb natuurlijk genoeg gelezen, begrijp wat het is, wat de andere opties zijn etc, maar die Letter of Credit, moeten wij die zelf bij de bank op laten stellen? Wat voor gegevens hebben we daarvoor nodig en wat gebeurt er daarna? Wordt die L/C opgestuurd naar de leverancier, en belangrijker: Hoe wordt die afgerekend? Een L/C on sight, wie handelt dit af?

 

Toch een hoop uitgezocht intussen, een hoop duidelijk geworden, maar dit zijn nog een paar onduidelijkheden... :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Heb met de leverancier (fabrikant) een CIF Rotterdam prijsje gemaakt, zij zorgen dus voor de vrachtkosten en verzekering tot Rotterdam. Maar verder: Hoe weet ik waar en wanneer ik m'n goederen op kan halen? Moet dat op het tijdstip van aankomst van de boot, worden m'n goederen eerst opgeslagen? Hoe werkt dit?

 

Als het goed is, komt de pallet bij een expediteur aan en die geeft jou een seintje dat het binnen is. Je leverancier geeft jou de verwachte aankomstdatum aan en waar de goederen gelost gaan worden. Anders de transporteur.

 

Dan de Letter of Credit, heb natuurlijk genoeg gelezen, begrijp wat het is, wat de andere opties zijn etc, maar die Letter of Credit, moeten wij die zelf bij de bank op laten stellen? Wat voor gegevens hebben we daarvoor nodig en wat gebeurt er daarna? Wordt die L/C opgestuurd naar de leverancier, en belangrijker: Hoe wordt die afgerekend? Een L/C on sight, wie handelt dit af?

 

Jij stelt, in samenspraak met je leverancier want die moet het wel accepteren, de L/C op. Dat doe je samen met je accountmanger van de bank. In de L/C staan de voorwaarde wanneer het geld naar je leverancier mag. Bij het afsluiten van de L/C haalt de bank het geld van je rekening af en zijn zij een soort depothouder daarvan. Zodra alle documenten van de L/C binnen zijn, wordt de L/C uitgevoerd en krijg jij bericht van je bank dat het gebeurt is.

 

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.