Keugels

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

Keugels's trofeeën

  1. Vrij late reactie van mijn kant, HigherLevel zit niet echt in mijn dagelijkse patroon. Bedankt voor alle duidelijke reacties. Het zit dus inderdaad zo als ik beschreef, al wist ik niet dat dit zo'n veelgebruikte vorm was. Goede tips ook wat betreft de mogelijkheid van het exporteren van data, de escrow regeling en de suggesties voor een iets andere opzet. Het is inderdaad het idee om een deel 'open' te houden, en een deel gesloten. Het open gedeelte zou dan ook door derden gerealiseerd kunnen worden. Het gesloten gedeelte zal gesloten blijven; hier zal ook een licensing systeem in zitten. Het maatwerk dat hier aan toegevoegd wordt zal niet zonder ons systeem kunnen werken, dus de vraag is nog even in hoeverre we dat koppelen. Mede door de tips in deze thread zit ik nu te denken in hoeverre het mogelijk is onze core aan te bieden met een API, waar derden tegenaan kunnen praten; dit heeft ook zijn voordelen. (Ik lees dit stukje net terug en zie dat het wat verwarrend is: Er is een deel dat sowieso voor het grootste deel open zal zijn voor derden; de core zal sowieso gesloten zijn, en er is nog een gedeelte maatwerk dat nauw samenwerkt met de core; of we dit met een API doen en het doen van dat maatwerk openstellen voor derden, of dit in eigen hand houden, dat is de issue die ik hierboven weergeef)
  2. Beste forummers, Wij zijn software aan het ontwikkelen die we B2B aan willen bieden. Nu komt er voor elke klant een groot deel aan customisation aan te pas. Ik zit in dubio hoe dit precies aan te willen bieden, en hoe dit door anderen gedaan wordt. In principe is de basis software closed-source; dit is een basis systeem die voor elke klant gebruikt zal worden. Hieromheen komt een groot deel customisation voor de klant, waar door de klant voor betaald gaat worden; deze custom ontwikkeling zal voor de meeste klanten door blijven lopen; in de loop der tijd zullen er nieuwe klant-specifieke features aangevraagd worden. Mijn vraag is nu. Wij bieden software aan, waarbij wij ons basissysteem gaan gebruiken. Hierop bouwen wij verder naar het eindproduct voor de klant. Wij zullen de software gaan hosten. Wij rekenen de klant ontwikkelingskosten en een hosting/license fee per maand/jaar. Wat nu als de klant klaar met ons is? Wij hebben een systeem ontwikkeld op basis van onze eigen closed-source software. De klant heeft echter betaald voor een groot deel van de ontwikkeling van de software, gebouwd op ons systeem. Wij gaan uiteraard ons closed-source systeem niet vrijgeven. Met ons is de klant ook zijn/haar software kwijt (?). Is de klant dan maar zijn/haar investering kwijt? Zit de klant voor eeuwig vast aan ons? Hoe werkt dit precies, wat is hier een goede weg in? Ik weet dat het meer gebeurt op deze manier, maar ik ben heel benieuwd hoe andere bedrijven dit afhandelen. In de loop der tijd investeert de klant veel in nieuwe features. Wij rekenen voor extra features/onderhoud een x bedrag per uur. Is het verstandig een maximale jaarlijkse verhoging in percentages in het contract op te nemen? Als de klant 20 jaar klant is kunnen wij uiteraard tegen die tijd niet meer de uurprijs van 20 jaar geleden hanteren, maar de klant wil ook zekerheid dat, nu ze aan ons 'vastzitten', wij de prijzen niet ineens onredelijk hoog maken. Iemand ervaringen met dit scenario? Hoe gaan andere bedrijven hiermee om?
  3. Forumlieden, Ik lees hier al een tijdje rond, vooral in subforum internationaal ondernemen, wat een hoop waardevolle info hier, helemaal top :) Toch zit ik nog met een paar vraagjes waar ik niet helemaal uitkom: Ik wil een pallet goederen importeren, douane gebeld, heb verder niets nodig, behalve een bill of loading en de factuur. Tot zover duidelijk. Heb met de leverancier (fabrikant) een CIF Rotterdam prijsje gemaakt, zij zorgen dus voor de vrachtkosten en verzekering tot Rotterdam. Maar verder: Hoe weet ik waar en wanneer ik m'n goederen op kan halen? Moet dat op het tijdstip van aankomst van de boot, worden m'n goederen eerst opgeslagen? Hoe werkt dit? Dan de Letter of Credit, heb natuurlijk genoeg gelezen, begrijp wat het is, wat de andere opties zijn etc, maar die Letter of Credit, moeten wij die zelf bij de bank op laten stellen? Wat voor gegevens hebben we daarvoor nodig en wat gebeurt er daarna? Wordt die L/C opgestuurd naar de leverancier, en belangrijker: Hoe wordt die afgerekend? Een L/C on sight, wie handelt dit af? Toch een hoop uitgezocht intussen, een hoop duidelijk geworden, maar dit zijn nog een paar onduidelijkheden... :)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.