Ik weer eens een vraag die ik niet letterlijk terugvindt op de site van bijvoorbeeld de belastingdienst en ook niet hier op het forum, voorzover ik goed heb gezocht.
Volgende:
Ik koop goederen onder naam van mijn bedrijf uit Engeland in.
Ik betaal dus geen VAT, maar doe wel de bereken en voorbelastingtruc en verkoop het aan particulieren die ik BTW in rekening breng en dat afdraag.
Maar nu wil voor mijn goederen resellers gaan bedienen, ook bedrijven dus waarvan er 1 in Duitsland zit (ook duits bedrijf met duits BTW nummer etc.) en 1 in Nederland.
Nu weet ik even niet hoe ik dat dan moet doen met BTW, moet ik het ook weer verleggen, dus leveren zonder BTW?
En wat betekent het voor mijn aangifte / verrekening?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
plonsvoeder
plonsvoeder
Hi,
Ik weer eens een vraag die ik niet letterlijk terugvindt op de site van bijvoorbeeld de belastingdienst en ook niet hier op het forum, voorzover ik goed heb gezocht.
Volgende:
Ik koop goederen onder naam van mijn bedrijf uit Engeland in.
Ik betaal dus geen VAT, maar doe wel de bereken en voorbelastingtruc en verkoop het aan particulieren die ik BTW in rekening breng en dat afdraag.
Maar nu wil voor mijn goederen resellers gaan bedienen, ook bedrijven dus waarvan er 1 in Duitsland zit (ook duits bedrijf met duits BTW nummer etc.) en 1 in Nederland.
Nu weet ik even niet hoe ik dat dan moet doen met BTW, moet ik het ook weer verleggen, dus leveren zonder BTW?
En wat betekent het voor mijn aangifte / verrekening?
Hoop dat dit duidelijk is.
Bedankt!
Pim
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22972-verwerven-van-bedrijf-uit-uk-leveren-aan-bedrijf-duitsland/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag