Ik ben bezig met het opzetten van de balans in een businessplan. De balans is in dit geval dus een prognose van de te verwachten financiële situatie. Kunnen jullie mij helpen software ontwikkel kosten op de balans te verwerken?
Het betreft een balans per maand, over de 1e 12 maanden van het bedrijf.
Dit is de situatie:
Een externe software leverancier, ontwikkelt voor mij gedurende een aantal maanden software. Als deze software klaar is, kan ik die als dienst aan gaan bieden aan mijn klanten.
Ontwikkel kosten, zijn €10.000 per maand
In de maanden 2, 3, 4, 5, 6, 7 en 10 betaal ik €10.000
Daarna is het ontwikkelen van de software afgerond. De software verschijnt nu als immateriële vaste activa op de balans (ten minste, als ik het goed heb begrepen)
Gedurende maanden 2,3,4,5,6,7 en 10 betaal ik elke maand de externe software leverancier.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Richard73
Richard73
Hallo,
Ik ben bezig met het opzetten van de balans in een businessplan. De balans is in dit geval dus een prognose van de te verwachten financiële situatie. Kunnen jullie mij helpen software ontwikkel kosten op de balans te verwerken?
Het betreft een balans per maand, over de 1e 12 maanden van het bedrijf.
Dit is de situatie:
Een externe software leverancier, ontwikkelt voor mij gedurende een aantal maanden software. Als deze software klaar is, kan ik die als dienst aan gaan bieden aan mijn klanten.
Ontwikkel kosten, zijn €10.000 per maand
In de maanden 2, 3, 4, 5, 6, 7 en 10 betaal ik €10.000
Daarna is het ontwikkelen van de software afgerond. De software verschijnt nu als immateriële vaste activa op de balans (ten minste, als ik het goed heb begrepen)
Gedurende maanden 2,3,4,5,6,7 en 10 betaal ik elke maand de externe software leverancier.
Ik ben benieuwd naar de oplossing van hiervan!
Groetjes,
Richard
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag