Ik vind het erg stom van mezelf maar kom er echt ff niet uit.
Zouden jullie met me mee willen denken en aangeven waar ik de fout in ga?
Ik doe mijn boekhouding zelf, normaal gaat dat ook gewoon goed. Heb ook wel vaker BTW geboekt waar ik nooit een probleem mee had maar nu krijg ik het maar niet goed...
Als voorbeeld:
te vorderen 19% BTW = 100 euro
te betalen 19% BTW = 200 euro
Volgens mij moet ik dit als volgt boeken:
te vorderen: 100
te betalen: 200
afgedragen: 100 200
Zo klopt de balans weer.
Maar nu moet ik dus wel nog 100 euro betalen, en ik kan er niet opkomen hoe ik dat moet boeken.
Ik kan natuurlijk wel de 100 euro tegen bank en afgedragen btw zetten, maar dan is het totale saldo afgedragen btw niet meer 0.. wat wel zou moeten volgens mij..
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Karen Dam
Karen Dam
Hallo allemaal,
Ik vind het erg stom van mezelf maar kom er echt ff niet uit.
Zouden jullie met me mee willen denken en aangeven waar ik de fout in ga?
Ik doe mijn boekhouding zelf, normaal gaat dat ook gewoon goed. Heb ook wel vaker BTW geboekt waar ik nooit een probleem mee had maar nu krijg ik het maar niet goed...
Als voorbeeld:
te vorderen 19% BTW = 100 euro
te betalen 19% BTW = 200 euro
Volgens mij moet ik dit als volgt boeken:
te vorderen: 100
te betalen: 200
afgedragen: 100 200
Zo klopt de balans weer.
Maar nu moet ik dus wel nog 100 euro betalen, en ik kan er niet opkomen hoe ik dat moet boeken.
Ik kan natuurlijk wel de 100 euro tegen bank en afgedragen btw zetten, maar dan is het totale saldo afgedragen btw niet meer 0.. wat wel zou moeten volgens mij..
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/23244-boeken-btw/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag