reclame maken in lokale kranten werkt dat?

Aanbevolen berichten

zo ingewikkeld is dat niet... Tshirt aan met Mik Tik Klik erop, op een drukke winkeldag de straat op, foto's maken van mensen en ze een kaartje geven met het webadres. foto's op de website publiceren (eventueel met kosteloze) bestel mogelijkheid en voilá je contactmomenten zijn geboren.

 

terug naar de meetbaarheid; het is niet allemaal theorie. Overigens doe ik een verre van aan marketing gerelateerde studie dus was dat betreft mist de relevantie nog steeds

 

Om het verder te concretiseren; al enkele jaren staan we op een bepaald evenement, vorig jaar de eerste advertentie geplaatst op hyves (voor 3 tientjes). Door de dag heen zijn er 65 mensen langs geweest die de advertentie gezien hadden en bij de kraam uit zijn gekomen (let op in de meeste gevallen zijn dit spontane meldingen geweest) we hebben die meldingen wel geturfd. Dit jaar voor 750 euro een advertentie geplaatst in de evenementenkrant; spontane reacties daarop: welgeteld 5.

 

Mijn keuze voor volgend jaar staat inmiddels vast.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie

Een dienst voor het schrijversvak is een stuk moeilijker om daar een aanbieding voor uit te werken omdat je meestal al met prijsafspraken werkt, dan voor een dienst voor een knipbeurt (2 knipbeurten halen, 1 betalen). Voor de fotografieafdeling is dat een stuk makkelijker (2 foto's voor de prijs van 1).

 

;D

 

 

Waarom zou je geen aanbieding kunnen doen op diensten? Een kapper is bijvoorbeeld ook een dienst, en toch zie je regelmatig kortingscouponnen in de lokale kranten staan...

 

edit: seb was me blijkbaar voor...

Link naar reactie

 

Niet het meten op zich is theorie, maar de suggestie dat je alles kunt meten en alles moet meten. De reden waarom iemand een t-shirt koopt of een fotograaf inschakelt is een stelsel van factoren, waarbij 'advertentie gezien op Hyves' helemaal niet bij voorbaat een groot gewicht heeft. De topicstarter is gebaat bij suggesties die aansluiten bij het soort diensten dat ze wil bieden, en daar hebben we eigenlijk helemaal geen beeld van. Ik vermoed dat ze mikt op lokale ondernemingen en instellingen die budget hebben voor relevante opdrachten, en bureaus die opdrachten uitzetten. Misschien dat ze iets meer kan vertellen. Een goede briefing is het halve werk.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Dat klopt, voorlopig mik ik op bijvoorbeeld instellingen en bedrijven (uit de regio 010) die bijvoorbeeld persberichten, flyers, folders, advertorials, personeelbladartikelen, verslagen, scripts en websiteteksten (etcetc) willen laten schrijven of laten redigeren. Of als ze een beeld / illustratie erbij willen laten maken -als ze zelf de tekst al hebben. Bij fotografie (en scripts) bied ik een klein stukje naar de consument zelf, maar die weet ik inmiddels te bereiken. Ik lever geen complete lay-out of kant-en-klaar product (bijvoorbeeld flyer).

De opzet nu is - nu ik het in bedrijfsvorm ga gieten - voornamelijk gericht op instellingen en bedrijven die een budget hebben en het liever uitbesteden dan iemand ervoor in dienst te nemen.

 

:)

 

 

 

 

Niet het meten op zich is theorie, maar de suggestie dat je alles kunt meten en alles moet meten. De reden waarom iemand een t-shirt koopt of een fotograaf inschakelt is een stelsel van factoren, waarbij 'advertentie gezien op Hyves' helemaal niet bij voorbaat een groot gewicht heeft. De topicstarter is gebaat bij suggesties die aansluiten bij het soort diensten dat ze wil bieden, en daar hebben we eigenlijk helemaal geen beeld van. Ik vermoed dat ze mikt op lokale ondernemingen en instellingen die budget hebben voor relevante opdrachten, en bureaus die opdrachten uitzetten. Misschien dat ze iets meer kan vertellen. Een goede briefing is het halve werk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.