• 0

wel aanmaningen, geen contact mogelijk

Beste HL-ers,

 

Een ex-zakenrelatie van mij heeft van de zomer 2 facturen gestuurd, waarvan 1 in mijn ogen niet helemaal klopt en de ander niet voor mij is bestemd.

 

Destijds heb ik dit direct telefonisch even besproken. Het zou worden nagekeken.

 

Nu een half jaar verder krijg ik diverse aanmaningen over die 2 facturen. Met mijn opmerkingen destijds is niks gedaan.

Ik heb al weer een paar keer gemaild en tig voicemails ingesproken, maar mijn mails worden niet beantwoordt en de telefoon wordt niet opgenomen.

 

Nu wordt er inmiddels al schriftelijk gedreigd met een incassobureau etc.

Maar tot op heden is er 0,0 contact mogelijk.

 

Ik weet nu eigenlijk niet zo goed wat te doen en óf ik überhaupt iets moet doen.

Als ik niks doe staat er straks misschien wel een deurwaarder voor de deur en dat allemaal omdat dit "bedrijf" niet bereikbaar is. Moet ik misschien zelf een aangetekende brief sturen naar hun?

 

Adviseer me eens :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

De factuur die niet voor jou is bestemd kun je negeren. Daar heb jij immers niets mee te maken. Wat betreft de factuur die in jouw ogen niet klopt: als ik jou was zou ik daarover schriftelijk contact opnemen met de ex-zakenpartner. Zet hierin uiteen waarom jij het niet eens bent met de factuur en geef de wederpartij de gelegenheid dit te corrigeren. Stel hierbij een (redelijke) termijn. Stuur een kopie van deze brief per e-mail of verzend de brief aangetekend, zodat het eventuele excuus van jouw leverancier dat hij nooit brieven van jou heeft ontvangen niet zal opgaan in een evt. rechtszaak. Mocht het tot een gerechtelijke procedure komen, dan is het belangrijk dat jij aan dossiervorming hebt gedaan en zaken op papier kunt bewijzen. Bewaar je reeds verstuurde e-mails goed, ook die vormen een belangrijk deel van jouw bewijslast. Een andere tip die ik je nog kan meegeven is om het deel van de factuur dat jij niet betwist gewoon te betalen. Hiermee toon je zelf je "goede wil" en maak je de zaak voor jouw leverancier en het incassobureau een stuk gecomliceerder. Zij zullen waarschijnlijk minder snel naar de deurwaarder/rechter stappen, omdat het geen uitgemaakte zaak is dat zij gaan winnen en zullen eerder geneigd zijn om de zaak met jou op te lossen (jij hebt immers een deel betaald en betwist het overige). Niemand zit te wachten om op te draaien voor hoge gerechtelijke kosten.

 

Oh ja, bel niet meer, dat is verspilling van kostbare tijd, geld en energie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.