Jump to content

headquarters

Legend
  • Content Count

    372
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

13

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    financiering
    ondern
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    zibb

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    Kwalitatieve, trendy kleding, bedrukt met hoogwaardige materialen zoeken in aantallen van 1 tot duizenden (tailor made) stuks.
  • My opinion about entrepeneurship
    Voor mij betekent ondernemen hard werken. De beloning is vrijheid en zelfstandigheid. Elke dag zoeken naar verbetering, groei, nieuw ideeën toetsen.
  • My opinion about innovation
    Het is essentieel om alle ontwikkelingen zowel technisch als maatschappelijk en trends te volgen en hierop in te springen. Misschien gaat iets heel goed, maar wellicht kan het nog veel beter.
  1. Bedankt voor alle reacties. Ik heb het woord reseller beter niet moeten gebruiken, excuus. Het is meer het affiliate idee. De overeenkomst van verkoop is tussen mij en koper. Ik handel alles af, ook de garantie, retouren etc. De "reseller" doet verder niets, ontvangt gewoon een commissie per verkoop. Self-billing lijkt me een goede manier om de uitgekeerde commissie te verantwoorden in mijn eigen boekhouding. Dus per uitkering maak ik een credit-nota, als ik dit goed begrepen heb. Peter_CVinfo, wat jij zegt over de splitsing tussen particulier en zakelijk. Ik begrijp wat je zegt, maar is dat verplicht? Voor mij zou het eenvoudiger zijn om voor iedereen hetzelfde te doen, bijv. iedereen zonder BTW uitbetalen. Is dat toegestaan? Of ben ik verplicht om bij zakelijke gevallen de BTW erbij te tellen?
  2. Hallo, ik ben bezig een resellers gedeelte op te zetten voor mijn webshop. De reseller verkoopt mijn product aan zijn klant, ik lever het product, de reseller ontvangt een provisie. Nu zit ik even met het BTW verhaal. Niet alle resellers hoeven bedrijven te zijn, mag ook particulier. Stel een reseller verkoopt voor € 100,-. Ik ontvang die € 100,- incl 21% BTW. Normaal gesproken moet ik daarover € 17,40 BTW afdragen. Maar stel de reseller ontvangt € 10,- commissie. (10% in dit geval van de bruto verkoopprijs). Zit er dan automatisch BTW in die commissie? En hoeveel draag ik dan zelf af aan BTW? Gewoon 21% van € 90,- ? Of moet ik dat anders aanpakken? En hoe kan ik dat het beste in de administratie boeken, want ik ontvang natuurlijk geen facturen van de resellers. Iemand goede tips hiervoor?
  3. Ik ben benieuwd. Was er ooit ook niet sprake van een barcode / tracktrace voor brievenbuspost, middels frankeermachine? Voor België is het heel simpel. Voor ons is het goedkoper om een pakket te versturen (niet via PostNL) dan een dikke brief via PostNL. PostNL snijdt zichzelf hiermee in de vingers.
  4. Een soort "Mam, vertel eens"... Niet alles hoeft digitaal hoor. Ik koester het boek dat mijn moeder heeft ingevuld, maar zoiets bestaat dus al wel denk ik.
  5. Er staan altijd meerdere stuks op 1 vel. En wanneer er sprake is van dezelfde kleuren kan het soms ook voorkomen dat er twee verschillende opdrachten op één vel worden gedrukt. Dat hoeft totaal niets aan de kwaliteit af te doen, mits alles overeenkomt (kleuren, papiersoort, etc) en dus hoeft het in prijs ook allemaal niks te schelen. Het slim combineren van meerdere opdrachten is een extra besparing en leuk voordeel voor de drukker, maar imho niet iets dat je structureel in je prijsstelling meeneemt.
  6. Dat is nu, zonder Whatsapp eigenlijk ook al wel. Berichten komen binnen via e-mail, facebook, twitter en in mindere mate google+. Deze sociale kanalen kun je allemaal op één e-mailadres zetten, dat is vrij overzichtelijk. En een mobiele telefoon heb je altijd bij je, dus die whatsappjes hoor je gewoon binnen komen (een whatsapp is wel heel wat meer dan een sms). Persoonlijk vind ik Twitter het vervelendste, omdat je daar zo weinig mee kunt. Ik ben nogal lang van stof en reageren op vragen van klanten valt met Twitter dan vaak niet mee. Wat dat betreft is Whatsapp ook wat flexibeler.
  7. Jeroen, ik bedoel ook niet dat het per sé zonder 06-vermelding moet. Je zou er een apart 06-nummer voor kunnen aanschaffen o.i.d.
  8. Hoe ver gaan jullie hierin? Ik kan me voorstellen dat iedereen in meer of mindere mate wel eens via Whatsapp contact heeft gehad met een (potentiële) klant. Daarvoor moet wel een 06-nummer bekend zijn. Maar aangezien vooral jongeren erg veel gebruik maken van Whatsapp als voornaamste communicatiemiddel, zij het meestal met bekenden, is het misschien interessant om als bedrijf meteen de optie van Whatsapp contact aan te bieden op bijv je website. Hoe denken jullie daarover? Zijn er ondernemers die de mogelijkheid tot Whatsapp contact al expliciet vermelden? Of is het juist af te raden?
  9. Op de contact pagina staan 4 logo's (o.a. leerbedrijf, wordpress developer en adwords certified partner) die alle vier niet klikbaar zijn. Dat is wel een beetje jammer. Ik geloof dat je een Google Adwords Certified Partner bent, dus dan kun je dat logo toch veel beter klikbaar maken naar jouw Google Profesionals ID pagina? Hetzelfde geldt voor de andere logo's.
  10. Er vanuitgaande dat de functie op cel D1 (=SUM(C1*4)) werkt zoals je aangeeft: In Google Docs én Excel trek je het blauwe vierkantje naar beneden door, zodat de functie over al die cellen wordt gekopieerd. Zie de bijlage.
  11. Is met één muisklik door de website beheerder verplicht te maken, dat is een goeie tip van je. Hoe weet je dat zo zeker? De praktijk leert mij iets heel anders...
  12. John, je had vast wel gezien dat het hier gaat om een wordpress website. Het "onderwerp" veld wordt dan hoogstwaarschijnlijk door wordpress/plugin overgenomen en gebruikt als onderwerp header van de e-mail die verstuurd wordt door het formulier. Dit is dus weldegelijk heel erg handig en alles behalve overbodig, want hierdoor krijgt de e-mail netjes een relevant onderwerp i.p.v. bijvoorbeeld "contact formulier ingevuld op website" o.i.d.
  13. Met die aantallen kun je het nog steeds prima binnen Nederland regelen lijkt me. Je kunt een aantrekkelijke staffelprijs krijgen voor bestaande artikelen weliswaar en deze laten bedrukken. Eventueel whitelabel, zo krijg je ook je "eigen" kledinglijn met in begin wat minder risico en sneller resultaat. Als na een jaar blijkt dat jouw verkoop storm loopt kun je altijd dan nog gaan overwegen om tot eigen productie in buitenland over te gaan.
  14. Het is zeker aan te raden om naast de website/webshop een blog te hebben. De betere blogpakketten hebben een ping naar Google wat goed is voor de vindbaarheid. De blog installeer je gewoon op dezelfde server onder subdomein "blog" of in de map root/blog.
  15. En de kern van het probleem ligt volgens mij bij PostNL als ik het goed lees. Een postbus die vervolgens bezorgd wordt door PostNL lijkt dan niet een oplossing ;-) De postbezorging naar Postbussen is over het algemeen een stuk betrouwbaarder dan naar een huisadres. De verplaatsing van postbus naar huisadres gaat niet via een normale postbode, maar via een koerier als ik me niet vergis. Het lost dus wel degelijk iets op.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept