Ga naar inhoud

headquarters

Legend
  • Aantal berichten

    381
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

15

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Voornaam
    JP
  • Achternaam
    van der M.

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Drenthe

Visie op

  • Mijn mening over ondernemerschap
    Voor mij betekent ondernemen hard werken. De beloning is vrijheid en zelfstandigheid. Elke dag zoeken naar verbetering, groei, nieuw ideeën toetsen.
  • Mijn mening over innovatie
    Het is essentieel om alle ontwikkelingen zowel technisch als maatschappelijk en trends te volgen en hierop in te springen. Misschien gaat iets heel goed, maar wellicht kan het nog veel beter.
  1. Hoi, Ik heb een 2e domeinnaam, die wil ik eigenlijk doorsturen naar mijn website. Maar ik zou graag iedereen die de 2e website bezoekt de gehele site (e-commerce) willen laten lopen via die 2e domeinnaam. Reden: ik heb een .be domeinnaam voor de Belgische markt, maar de inhoud van de .nl website is gewoon hetzelfde. Puur voor het gevoel van de Belgische klant zou ik het mooi vinden wanneer deze op .be uitkomt en daar een aankoop doet. Is dit technisch mogelijk? En is dit een probleem i.v.m. Google, duplicate content?
  2. Ola @WigboltIk zou zelf ook altijd de voorkeur geven aan mijn laptop of desktop als er via een product configurator iets ontworpen moet worden. Maar ik zie in de statistieken dat verreweg het grootste gedeelte van mijn klanten via een telefoon bestelt. Tel daarbij op dat Google, zeker met de organische SER voorrang geeft aan mobiele sites, waarbij snelheid inmiddels een zeer belangrijke rankingfactor is geworden, waardoor het mij een interessante uitdaging lijkt om vooral die mobiele snelheid te verhogen. Dit met trial and error, dus niet wat @Branko Collinvoorstelt.
  3. De snelheid van je (mobiele) website is belangrijker dan ooit vandaag de dag. Weet iemand een website waar je zonder betaalde account een mobiele site kan testen vanuit Nederland? Want de gratis online versies die ik kan vinden testen of vanuit het buitenland of alleen desktop.
  4. Nu betreft het LV, andere keren gaat het om de bekende sportmerken. De prijs van de T-shirts lijkt mij niet echt relevant. Het is gewoon het bekende trucje dat die advocaten steeds weer uitvoeren. Dreigende taal, hoge eis en een krappe deadline. Nooit schuld bekennen inderdaad. Maar bel ze gewoon, zeg dat je producten hebt verwijderd en slechts een handjevol hebt verkocht. Stel een redelijk bedrag voor en iedereen is blij.
  5. Niet te veel van schrikken. Ik heb iets soortgelijks vaker meegemaakt. Mijn advies is om in gesprek te gaan met het kantoor en een schikking voor te stellen, die uiteraard een stuk lager ligt dan al het geëiste. Iedere zaak is anders uiteraard, maar in mijn gevallen lukte het steeds zo. De accountantsverklaring is waarschijnlijk ook niet eens nodig.
  6. Top! Bedankt voor het meedenken en de tips. Ik weet wat te doen. Orders zelf bewaren i.v.m. bewaarplicht etc. Grafische data eventjes bewaren, ook met oog op garantie, maar na x maanden "rm".
  7. Volgens mij heb ik geen verplichting. Ik ben natuurlijk verplicht de bestelling netjes uit te voeren en dat doe ik. Maar dat is een eenmalig iets. Ook voor garantie heb ik die data niet nodig. Extern opslaan heb ik jaren lang gedaan, maar dat is zo'n gedoe, kost veel tijd en geld en heel veel schijfruimte.
  8. Beste HL-ers, Een van mijn webshops genereert per bestelling behoorlijk wat data. Aangezien ik webhosting pakketten van TB's schijfruimte niet zie zitten ben ik voornemens om bestellingen simpelweg geen jaren te bewaren. Uiteraard bewaar ik wel een boekhoudkundige export, o.a. voor de Belastingdienst. Maar alle grafische data (dit zijn afbeeldingen) wil ik niet bewaren. Als een bestelling eenmaal is afgerond is alle data ook feitelijk niet meer nodig. Gelet op bovenstaande, wat vinden jullie er van om webshop bestellingen slechts beperkt te bewaren in de webshop, bijvoorbeeld een paar maanden?
  9. Bedankt voor alle reacties. Ik heb het woord reseller beter niet moeten gebruiken, excuus. Het is meer het affiliate idee. De overeenkomst van verkoop is tussen mij en koper. Ik handel alles af, ook de garantie, retouren etc. De "reseller" doet verder niets, ontvangt gewoon een commissie per verkoop. Self-billing lijkt me een goede manier om de uitgekeerde commissie te verantwoorden in mijn eigen boekhouding. Dus per uitkering maak ik een credit-nota, als ik dit goed begrepen heb. Peter_CVinfo, wat jij zegt over de splitsing tussen particulier en zakelijk. Ik begrijp wat je zegt, maar is dat verplicht? Voor mij zou het eenvoudiger zijn om voor iedereen hetzelfde te doen, bijv. iedereen zonder BTW uitbetalen. Is dat toegestaan? Of ben ik verplicht om bij zakelijke gevallen de BTW erbij te tellen?
  10. Hallo, ik ben bezig een resellers gedeelte op te zetten voor mijn webshop. De reseller verkoopt mijn product aan zijn klant, ik lever het product, de reseller ontvangt een provisie. Nu zit ik even met het BTW verhaal. Niet alle resellers hoeven bedrijven te zijn, mag ook particulier. Stel een reseller verkoopt voor € 100,-. Ik ontvang die € 100,- incl 21% BTW. Normaal gesproken moet ik daarover € 17,40 BTW afdragen. Maar stel de reseller ontvangt € 10,- commissie. (10% in dit geval van de bruto verkoopprijs). Zit er dan automatisch BTW in die commissie? En hoeveel draag ik dan zelf af aan BTW? Gewoon 21% van € 90,- ? Of moet ik dat anders aanpakken? En hoe kan ik dat het beste in de administratie boeken, want ik ontvang natuurlijk geen facturen van de resellers. Iemand goede tips hiervoor?
  11. Ik ben benieuwd. Was er ooit ook niet sprake van een barcode / tracktrace voor brievenbuspost, middels frankeermachine? Voor België is het heel simpel. Voor ons is het goedkoper om een pakket te versturen (niet via PostNL) dan een dikke brief via PostNL. PostNL snijdt zichzelf hiermee in de vingers.
  12. Een soort "Mam, vertel eens"... Niet alles hoeft digitaal hoor. Ik koester het boek dat mijn moeder heeft ingevuld, maar zoiets bestaat dus al wel denk ik.
  13. Er staan altijd meerdere stuks op 1 vel. En wanneer er sprake is van dezelfde kleuren kan het soms ook voorkomen dat er twee verschillende opdrachten op één vel worden gedrukt. Dat hoeft totaal niets aan de kwaliteit af te doen, mits alles overeenkomt (kleuren, papiersoort, etc) en dus hoeft het in prijs ook allemaal niks te schelen. Het slim combineren van meerdere opdrachten is een extra besparing en leuk voordeel voor de drukker, maar imho niet iets dat je structureel in je prijsstelling meeneemt.
  14. Dat is nu, zonder Whatsapp eigenlijk ook al wel. Berichten komen binnen via e-mail, facebook, twitter en in mindere mate google+. Deze sociale kanalen kun je allemaal op één e-mailadres zetten, dat is vrij overzichtelijk. En een mobiele telefoon heb je altijd bij je, dus die whatsappjes hoor je gewoon binnen komen (een whatsapp is wel heel wat meer dan een sms). Persoonlijk vind ik Twitter het vervelendste, omdat je daar zo weinig mee kunt. Ik ben nogal lang van stof en reageren op vragen van klanten valt met Twitter dan vaak niet mee. Wat dat betreft is Whatsapp ook wat flexibeler.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.