• 0

fiks luchttransport uit China

Beste mensen,

 

Mijn eerste posting op HL, wie weet hoeveel er nog gaan volgen.

Ik ben maar eens begonnen met de zoekfunctie maar behalve dat Tonino hier vaak post :) nog weinig concreets gevonden mbt de vraag die ik ga stellen. Daar komt ie.

 

We hebben aanvang december een fikse vracht by air te verschepen vanuit China (HK). Het gaat om zo'n 1000 kilo, maar het volumegewicht gaat meer naar 2000 kg. Ik heb een aardige prijs ontvangen bij SCS (iets meer dan 3 euro/kg vrachtgewicht) maar vraag me af of er nog andere interessante partijen zijn voor luchtvracht uit China? Bij voorkeur op basis van eigen ervaring.

 

Bedankt,

 

David

 

PS Mark, het is toch nog gelukt zoals je ziet!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vorige week had ik een leuke prijs van 27HKD per kilo vanaf HongKong naar Amsterdam. Helaas staat er nu al 3000ton in de wachtrij geloof ik. Ook kon invliegen vanaf HongKong naar Parijs( en dan een vrachtwagen regelen natuurlijk) voor 17HKD per kilo.

 

Uiteindelijk moeten kiezen voor Guangzhou, 28 RMB per Kilo.

 

Wil je toch vanaf HK vliegen, neem contact op met mn zwager Wiliam : william-wl.ng@dbschenker.com

Mijn ervaring is dat Shenker meestal de goedkoopste is.

Link naar reactie
  • 0

Beste David,

 

Ik heb jarenlang voor Cathay Pacific cargo gewerkt en ben sinds kort als zelfstandige ondernemer begonnen.

Ik weet dus veel van luchtvracht af en met name betreft Hong Kong.

Zoals ik uit je bericht heb begrepen gaat het dus om volume lading.

De truc is eigenlijk om het volume te killen zoals ze dat noemen.

Dat betekent dat als iemand anders een zware zending heeft en die dat combineert (consolidatie) met

jouw volume zending je aanzienlijk kunt besparen.

 

Mijn suggestie is om een agent te benaderen met het verzoek om jouw volume zending te killen.

 

Ik hoop je hiermee te hebben geholpen.

 

Met vr gr,

 

Paul IJgel

 

Paul IJgel

JP Cargovision

email@cargovision.nl

www.cargovision.eu voor al uw logistieke vraagstukken.

www.cargomarkt.com "outperform your business achievements"

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik schreef, en eventueel als aanvulling, de huidige capaciteit ex China is beperkt vanwege het feit dat veel airlines vanwege de economische teruggang hun vluchtschema hebben ingekrompen. CX (Cathay Pacific) heeft bv. van 5-6 wekelijkse vrachtvluchten nu slechts 2-3 per week een B747 freighter naar AMS vanaf HKG.

Daardoor zie je een stijging van tarieven ex HKG naar Europa, Parijs, London, Amsterdam, maakt niet uit waarheen. Toch zijn er mogeljkheden Uw vracht hier te krijgen. Dit kan door bijvoorbeeld allocaties welke Uw agent kan hebben of gebruik te maken van Linex, de express wholesaler van CX.

Alles heeft zijn prijs, echter er zijn mogelijkheden voldoende Uw lading op bepaalde tijden, zoals U die wenst, in Nederland te krijgen.

 

met vriendelijke groet

Achim v.d. Graaff

GFF Airfreight Solutions.

 

 

 

Achim van der Graaff

Founder and Owner http://www.gffairfreightsolutions.nl

Link naar reactie
  • -1

Ee is zaterdagmorgen ook een freighter plane gecrashed op pudong airport... Dit heeft bij mij in ieder geval tot vertraging geleid. iets met verhoogde veiligheidsinspecties, moeilijkere vrijgave van de douane en andere paniek ;D Het is redelijk dringen geblazen de laatste tijd. Die prijs van topicstarter klinkt niet slecht.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.