Jump to content

hjvdgraaff

Senior
  • Content Count

    35
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Bachstraat 28, Nieuwkoop, 2421TS, Netherlands
  • First name
    Achim
  • Last name
    van der Graaff
  • Company or organization name
    GFF Airfreight Solutions
  • Website address
  • How did you find us:
    via een kennis

Register

  • What age group do you belong to?
    51 >
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    EVD, EVO, ACN

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    Doen wat ze zeggen.
    Betrouwbaar zijn en blijven, ook in moeilijke tijden.
    Afspraak = afspraak respecteren.
    Professioneel zijn en tegelijkertijd het menselijke in zaken doen niet verwaarlozen.
  • My opinion about entrepeneurship
    Spannend, uitdagend, soms onzeker maar altijd de mogelijkheid je eigen "ïk" er aan te geven.
  • My opinion about innovation
    Een doorlopend proces.
  1. Geachte heer Smeets U heeft volledig gelijk, ik had een contract moet hebben. Echter ik heb een tweetal contracten aangeboden (vanaf Jan 2010), 1 voor de inname van mijn kennis en expertise en een tweede zijnde een huurcontract daar ik spullen op geslagen heb voor de firma waarvoor ik werkzaamheden heb verricht. Ondanks vele verzoeken wilde men de contracten blijkbaar niet tekenen. De reden is me nu bekend. Ook via de accountant van dit bedrijf heb ik getracht een contract te krijgen maar blijkbaar speelt deze firma mee met mijn opdrachtgever. Ik heb nu spullen in opslag welke ik v
  2. Is er misschien iemand met goede ervaring met een incasso of gerechtsdeurwaarder speciaal voor in dit geval eenmanszaken? Ik had er nl. pas een benaderd echter die doen alleen voor bedrijven met meer dan 50 incasso's per jaar !! Mijn dank bij voorbaat Achim van der Graaff
  3. De handels relatie is zowiezo beeindigt dus ik verlies er geen klant mee, a.s. vrijdag een gesprek loopt dat op niets uit, dan zal ik melden dat ik of een incasso inschakel of via een advokaat een faillisements aanvraag ga opstarten. Dan kan ik in ieder geval mijn de aan de belasting afgedragen btw over niet betaalde nota's terug vragen, dat blijkt te kunnen. Wordt vervolgd
  4. ik was even een weekje weg, sorry. Mijn opdrachtgever wil een gesprek aangaan, een van de vele, ik ga er maar mee accoord misschien dat dat helpt om en betaling te forceren. Ik begrijp dat een incasso bureau ook vol valkuilen zit. Ik heb echter niet veel vertrouwen in het gesprek, ik neem wel iemand mee als getuige Achim
  5. Ik heb net iets op Higherlevel gelezen over Q-collect, die ga ik eens aanschrijven, zien wat die kunnen betekenen. Mijn dank voor de snelle reaktie. Ik hou het forum op de hoogte over de ontwikkelingen Achim
  6. Ik doe sinds dec2009 werkzaamheden voor een bedrijf. Een arbeidscontract/inleencontract/opdrachtcontarct hebbenze nooit willen tekenen. Er zijn een paar rekeningen betaald maar nu sinds Maart worden er geen rekeningen voor geleverde arbeid meer betaald. Ik heb aanmaningen verstuurd via email, post en aangetekend. Echter men zegt men heeft geen geld, iets wat in begin maart al bekend was maar ze hebben me toch werkzaamheden laten verrichten welke ik gefaktureerd heb. De BTW moest ik over het 1e kwartaal 2010 afdragen ondanks dat de rekeningen niet aan mij betaald zijn. Wat kan ik nu d
  7. Je moet eens gaan praten met de mensen van Chinamex. Op hun website staat meer informatie. Zij bemiddelen tussen Nederlandse en Chinese bedrijven. Spreken de taal en kennen hun connecties in China erg goed. De uitgelezen instantie om zaken met China in beter en vooral veilige financiele banen te begeleiden. Veel succes Achim
  8. Begrijp ik echter er zitten daar netwerkagenten die ook zeevracht kunnen begeleiden, inkaren, aangiftes e.d. verzorgen. Misschien is de link naar Chinamex ook een advies waar je misschien iets mee kan. ook zij zitten op Schiphol en zijn tussenpersoon tussen Nederlandse en Chinese ondernemingen die handel willen of gaan onderhouden. Zij kunnen ook zien of de partner in China betrouwbaar is en goed is voor betalingen e.d. Zelf moet ik binnenkort een zeevracht ladiong (LCL en FCL) verzorgen voor een klant en daar neem ik dan een van de agenten voor welke ook op SPL zitten. m vr gr
  9. De wijze van verzekeren hangt ook in grote mate af van de wijze van transport. Neem aan dat je vanuit servie de goederen over de weg laat komen naar Nederland. Hier gelden dan de zg CMR condities voor. Uiteraard zal de wijze van verpakken ook een grote rol spelen. Op mijn website kan je daar iets over terug vinden. Verzekeringtechnisch is het dus niet alleen van belang wie je als transporteur neemt maar ook hoe de goederen varpakt zijn. Het is verleidelijk misschien een goedkopere Oost Europeese vervoerder te nemen maar ik zou mijn licht toch zeker opsteken bij Nederlandse verladers die
  10. Goh, met alle respect aan een ieder die hier over geschreven heeft, maar dit is een lange topic. Ik werkte 30jaar op Schiphol, bij grote luchtvaartmaatschappijen maar logistiek is echt geen hogere wiskunde. Ik sluit me wel ana bij een vorige schrijver, waarbij ik wel respect blijf houden hoe bedrijven zoals TNT/UPS/DHL hun organisatie hebben opgebouwd, maar bij een wat kleinere logstieke dienstverlener ben je nog klant, kennen ze je naam en bouw je een zakelijke relatie op die gebouwd is op vertrouwen en service Succes Achim van der Graaff
  11. Er zitten rond Schiphol een paar heel interessante partijen die je zeker van dienst kunnen zijn zonder dat je daarbij gehinderd gaat voelen in het ontplooien van jullie activiteiten. Het voordeel is dan dat je gelijk in het centrum zit van de logistiek in Nederland Achim van der Graaff
  12. Er zijn op en rond Schiphol veel logistieke dienstverleners die veelal filialen of branche-kantoren hebben in China. Ik heb recentelijk ook invoer gedaan en deze partijen zijn veelzijdig in hun oplossingen. Door to door, door to port enz. is geen probleem. Ook de douanefacilitieten voor binnenkomende zeevrachten kunnen zij verzorgen. Inklaring, invoerrechten e.d.. Ze hebben er allemaal hun directe aansluiting voor bij de douane Veel succes Achim van der Graaff GFF Airfreight Solutions info@gffairfreight.nl
  13. Douane bellen is een idee echter er zijn goede luchtvracht agenten bijvoorbeeld op Schiphol, die er in gespecialiseerd zijn en dus een goede impressie kunnen geven in de kosten zoals invoerrechten en btw. Achim
  14. Tsja soms wil je meer schrijven dan het forum regelement toestaat. Maar we komen er wel uit denk ik? Achim
  15. Domme vragen zijn er niet, alleen maar domme antwoorden die bestaan wel maar dit forum is erg proffesioneel zie ik. Ik ben ook maar net begonnen met mijn bedrijf, sinds Nov 1e. Dus belasting technisch laat ik me raadplegen door een deskundige, sorry dat ik je dus daar geen goed antwoord op kan geven. groeten Achim
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept