hans1982

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    smerenburg 41, Krimpen aan de lek, 2931RB, Nederland
  • Voornaam
    Hans
  • Achternaam
    Oversluizen
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Aquarium Dream World
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

hans1982's trofeeën

  1. Beste Mensen, Wij hebben 2 jaar geleden een VOF op gericht omdat wij onze onderneming geen vereemd vermogen wilde en er geen winst uit de onderneming nemen. Daar wij/ik wil verhuizen en hebben wij hiervoor 70.000,00 euro voor nodig hebben. Hiervoor wil ik het risico verkleinen door middel van een BV op te zetten. Ook is het niet zeker dat mijn zaken partner mee wil gaan. Voorlopig wil ik niks uit mijn bedrijf halen en laten groeien. Dus alle winst wordt herinvesteert. Als ik een BV wil opzetten ben ik dan ook met de nieuwe regels verplicht om me eigen loon uit te betalen. Of kan is dit niet verplicht als ik geen dividenduitkering opneem. Ik heb namelijk genoeg inkomsten uit een ander eenmanszaak Of zijn er andere rechtsvormen waarmee het risico van privé aansprakelijkheid wordt verlaagd. Als mijn zakenpartner niet mee wil gaan dan hoef ik hem niet uit te kopen (het is mijn vader) Maar hoe zit het belasting technische met de huidige voorraad die we nu hebben. En de investeringen die hij heeft gedaan en in het bedrijf laat zitten. Met vriendelijke groet, Hans.
  2. Beste Importeurs. Vorig jaar ben ik begonnen met importeren van aquarium producten van uit China. Tijdens het aanprijzen van mijn producten bij een klant kwam al snel de vraag over keurmerken en zo. Hij wist me te vertellen dat als hij een pomp of lamp in zijn winkel heeft zonder TUF certificering dat het tijdens een keuring meteen in beslag genomen zou worden. Dit ondanks de verplichte CE markering. Gelukkig zijn mijn producten geleverd met een TUF certificering en ben ik en mijn klant erg blij. Echter wil ik eigenlijk toch weten welke certificering en verplicht zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld een leverancier die heb verschillende prijzen voor zijn producten. van CE tot diverse keuring certificaten. maar wat moet ik voor Nederland aanhouden. Dus mijn vraag: 1) Welke keuringen zijn verplicht hier in Nederland voor aquarium apparatuur. 2) Kan er inderdaad producten zonder de TUF certificering in beslag genomen worden. 3) Waar kan ik vinden welke certificering mijn producten nodig heeft. Ik hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen, want ik vind het maar een verwarrend verhaal
  3. Beste Mensen, Een klant van mij heeft gevraagd of ik een aquarium product kan leveren met een speciale specificatie. Na wat onderzoek ben ik bij een fabrikant uitgekomen in China die zeer betrouwbaar is. Nu het probleem. Deze Chinese fabrikant levert de zelfde producten aan een bedrijf in Duitsland alleen dan onder het eigen merk en Logo van het Duits bedrijf. Hier kwam ik achter na het ontvangen van detail foto’s, exacte omschrijving en prijsopgaven. Ik herkende het product meteen. Uiteraard heb ik de fabrikant er mee geconfronteerd. En die gaf toe dat hij aan dit bedrijf levert. Ook wis hij me te vertellen dat hij alleen niet in Duitsland en Engeland deze producten mag verkopen. Echter volgens hem is Nederland/Belgie geen probleem. Nu ben ik hier toch erg voorzichtig in. Daar ik een kleine startende ondernemer ben. Tegen een zeer groot en gevestigd bedrijf die veel meer geld te makken heeft dan ik voor eventuele recht zaken. Dus mijn vraag aan jullie: - Kan ik inderdaad zonder problemen deze producten importeren zoals de fabrikant aangeeft. - Hoe kan ik me zelf het beste indekken voor als er problemen komen. - Hebben jullie nog goede tips om deze transactie toch te laten slagen. - En zijn er nog andere valkuilen waar ik op moet letten. Ik hoor graag van jullie.
  4. Beste Mensen, Wij zijn een enig tijd bezig geweest met het overnemen van een aquariumzaak die failliet aan het gaan is door het wanbeleid van de huidige eigenaar. Na het onderhandelen en het tekenen van het contract wilde de eigenaar onder het contract uit. In een kortgeding heeft de rechter besloten dat het te vijandig was om verder te onderhandelen. Echter hebben wij tijdens het onderhandelen, en het opstellen van het contract een Eneco rekening betaal van 1500 euro om afsluiting te voorkomen zodat de vissen blijven leven. Wij hebben dit onder de voorwaarde gedaan dat dit bedrag terug betaald zou worden door de huidige eigenaar. In alle stukken staat dat wij recht hebben op dit geld ook de uitspraak van de rechter. Maar nu komt het. Wij hebben nu al twee keer een factuur gestuurd naar de betreffende persoon. Hier wordt niet op gereageerd. Hoe kunnen wij nu het beste ons geld terug krijgen. Wij weten dat er geen geld te halen is bij deze persoon. Hij is immers bijna failliet. Maar kunnen we het verrekenen met een voorraad die er nu nog staat. Of inventaris uit de winkel zoals aquarium stellingen. Hebben jullie hier een goed en juridisch onderbouwd advies voor. Ik hoor graag van jullie.
  5. Beste Paul, Bedankt voor het bestand. Dit is inderdaad een lijst die ik bedoelde. Alleen kan ik er niet uithalen wat de valuta is. Of ik kijk er over heen. Zijn dit USD of RMB. groeten, Hans
  6. beste mensen, bedankt voor jullie reacties. het gaat puur om een soort parketpost per vliegtuig. Als ik een prijslijst op vraag, krijg ik een prijs die een nederlander betaald. Mij is er verteld dat chinesen minder betalen. Het gaat om +/- 2 a 3 dozen van 20 tot 30 kilo. het gaat mij er beetje om dat ik weet wat het ongeveer kost. en of het niet goedkoper is als het in grotere of juist kleinere dozen word ingepakt. De eerste keer dat ik heb besteld is alles per bood gekomen en ging perfect. alleen het duurd wel even voor je alles binnen heb. deze tijd heb ik nu niet om dat het aanvullingen zijn op mijn eerste bestelling. ik hoor graag van jullie.
  7. beste mensen, ik ben opzoek naar een actuele prijslijst van transport per vliegtuig per kilo. van uit china Hong Kong. ik heb wel een lijst van nederland naar china. maar ik heb begrepen dat het goedkoper is van china naar nederland. Alleen kan ik hier geen lijst van vinden. Ik wil graag mijn leverancier controleren of hij mij niet te veel in rekening brengt. volgens mij gebruik hij fedEx. hebben jullie nog andere tips voor goedkoop transport per vliegtuig. het gaat om een x aantal aquarium pompen waardoor het gewicht snel oploop maar aan folume reuze mee valt. voor tips of lijsten kunt u mailen naar h.oversluizen@gmail.com of poosten op deze forum. ik hoor graag van jullie.
  8. In ieder geval bedankt voor je reactie Rob. En ik snap je opmerking. Echter loop ik al heel mijn leven tegen het feit dat er niks bij mij van zelfsprekend gaat. Ik heb met veel mensen gesproken (ook importeurs). Die allemaal een verhaal hadden van: dat doe je zus en zo en helemaal geen probleem. Met een veel uitgesproken zin (in China kan alles en is niks te gek). Ik heb zelfs een bedrijf ingehuurd hier in Nederland die mij zou helpen met contacten en onderhandelingen. Nou ze hebben alleen geholpen om mijn bankrekening te plunderen. Als voorbeeld: zij zouden wel even de monsters goedkoop regelen. In totaal is er 20 euro van de monster afgegaan. Waar ik tot gevolg een rekening van 180 euro van mijn tussen persoon kreeg. En een hoop gezeik over een transport prijs die zij verkeerd hadden berekend. Dus na 3 maanden een behoorlijke mailverkeer tussen mij en maar 1 leverancier zijn we eindelijk tot een contract gekomen. Nu ben ik iemand die liever iets meer geld uitgeef en dan gewoon een goed bedrijf inhuur dan dat ik voor de goedkoopste ga. Dus na een aantal offertes opgevraagd te hebben en bestudeerd te hebben. Heb ik gekozen voor een expediteur die ook hier op de website goed aangeschreven staat. (overigens de duurste van de 3) Ook hier alleen maar gezeur over prijzen die gerekend worden in China. Tot dat mijn leverancier niet wil samen werken met deze expediteur. Nu ga ik dit bedrijf niet meteen zwartmaken want het zal wel weer aan mij liggen. Mijn leverancier levert onder FOB. Echter heeft hij aangeboden om de producten in een container te stoppen en te verschepen naar Nederland meerprijs 5USD per CBM totaal dus 25 USD. De afhandelingskosten die hier in Nederland worden doorberekend zijn een stuk duurder. Maar voor alsnog in totaal iets goedkoper dan de 1ster Expediteur. Maar hier heb ik dus niet opgerekend want het oorspronkelijke idee was dat ik de gehele transpoort van uit Nederland zou afhandelen. Dus ook de verzekering Dus als ik het goed begrijp blijf het in orde brengen van de documenten voor de expediteur. En hij heeft nodig een Bill of Lading een Commercial Invoice (is all aanwezig) en een packinglist. Ik zal aan mijn leverancier de HS code opvragen. Misschien dat hij Taric code niet begrijp. Ook hier voor de duidelijkheid heb ik twee keer gesproken met een de Douane. Voor het importeren van een aquarium heb ik tot twee keer een andere tarief opgekregen. 1x 11,5% en 1x3%. Dus ik heb echt wel mijn huiswerk gedaan maar niks loop zo als het moet lopen. O en bedankt voor de tip van de douane controle. Ik weet namelijk nu al dat ik er weer voor uitgekozen wordt. Uiteraard meerder suggestie voor aandachtspunten zijn van harte welkom
  9. Beste mede ondernemers / importeurs, Voor mij is het bijna zover. Mijn eerste Import bestelling zal aanstaande vrijdag klaar zijn en verscheept worden vanuit China (Hong Kong) naar Nederland (Rotterdam). Nu weet ik niet wat mij allemaal te wachten staat voor de aankomende weken. Hier is niet echte een duidelijk verhaal over te vinden. Of ik moet er over heen lezen. Ik hoop dus ook dat jullie mij gerust kunnen stellen. Mijn leverancier wilde niet met de door mij aangewezen Expediteur samen werken. Als reden gaf hij aan dat de tussenpersoon in China het 3x de gebruikelijke tarieven rekende. Hierbij kwam hij met een alternatieve optie dat hij alles op de bood zou zetten. In samenwerking met een Expediteur in Rotterdam. Ik heb contact gehad met deze expediteur en uitgerekend wat ik in deze optie totaal kwijt zou zijn. En dit was zelfs iets goedkoper dan de offerte die ik al had liggen. Het gaat overigens over een 5 CBM. Dus niet een volledige container. Maar hoe zit het nu met de verzekering als bijvoorbeeld die container van de bood af valt. Nu het volgende: Ik weet niet welke papieren ik allemaal moet hebben / opvragen bij mijn leverancier. Om alles soepel hier in Nederland te laten verlopen. Ivm inklaren en aangeven bij de Douane. Of regelt dit de Expediteur allemaal. Ook de Tarik codes blijven mij een beetje onduidelijk. Ik heb ze opgevraagd bij mijn leverancier maar daar heb ik nog steeds geen antwoordt op. Dus ik heb de Douane zelf gebeld om mij een Tarik code op te laten geven. Uit dit telefoongesprek had ik een beetje het idee dat zij het ook niet allemaal precies weten. Het was echt een beetje van nauw neem die maar. Kan ik nu gewoon blindelings deze tarik codes aanhouden? Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden die jullie de eerste keer zijn vergeten. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen op deze avontuurlijke kwestie. Met vriendelijke groet Hans Oversluizen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.