• 0

Jaarcijfers 2008 melden?

Nu weet ik niet of dit zo is, daarvoor kan ik niets op internet of op het HL forum vinden, maar ik kreeg te horen dat wanneer je gebruik maakt van een zakelijke RC, dat je dan ieder jaar verplicht bent om de jaarcijfers bij de bank in te leveren?

 

Nu hebben wij van 2008 de cijfers pas sinds kort van de acc. ontvangen (wegens wat laat zijn met indienen, ziekte en overige factoren) maar begrijp ik dan goed dat ik deze cijfers ook moet "publiceren" bij mijn krediet verstrekker?

 

Ik neem aan dat jullie hier iets meer ervaring in hebben dan ik... Hoor het dan ook graag!

Uw partner in Project & Design verlichting!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor het opheffen van het krediet vanwege niet laat inleveren van cijfers zou ik niet zo benauwd zijn hoor!

 

Voordat het zover is gekomen heb je eerst een aantal schriftelijke waarschuwingen gehad indien de financier vindt dat haar risico te groot is geworden. In het geval dat jouw rekening regelmatig een debetstand aangeeft die boven de afgesproken kredietlimiet ligt, dan moet je je zorgen maken.

Link naar reactie
  • 0

Uhm, ik wist eerlijk gezegd niet dat je lager kunt gaan dan het afgesproken bedrag?

 

Mijn voormalige werkgever die ook vaak optreed als raadsman vertelde me dat het belangrijk is de kredietverstrekker tijdig te informeren over de stand van zaken, aangezien je een "product" van hen nodig hebt. Zo houden ze vertrouwen in de organisatie en zullen ze de kraan niet dicht draaien.

 

Het gaat niet om achterlijk hoge bedragen maar het is een rc bij de ing, en je kunt daar dus waarschijnlijk meer debet staan dan dat je hebt afgesproken? Raar eigenlijk..

Uw partner in Project & Design verlichting!

Link naar reactie
  • 0

Uhm, ik wist eerlijk gezegd niet dat je lager kunt gaan dan het afgesproken bedrag?

 

Het gaat niet om achterlijk hoge bedragen maar het is een rc bij de ing, en je kunt daar dus waarschijnlijk meer debet staan dan dat je hebt afgesproken? Raar eigenlijk..

 

Even voor alle duidelijkheid:

 

Je kunt NIET meer rood staan dan afgesproken is,

 

maar er kunnen zich omstandigheden voordoen, waarbij zo'n situatie toch kan ontstaan. Zoals het boeken van rente/aflossing van een lening ten laste van de rekening courant. Het niet kunnen volgen van een afgesproken reductie/inperking van de kredietlimiet.

 

Bij een dergelijke situatie zal de bank direct reageren met een schriftelijk verzoek per omgaand voor aanzuivering zorg te dragen.

Link naar reactie
  • 0

Ah, dat is volkomen duidelijk!

Ik zal de contracten / overeenkomsten er op naslaan, en de contactpersoon v.v. de gegevens / cijfers welke hij nodig vind. Misschien ook niet verkeerd om deze persoon te voeden met info omtrent het verloop van de investeringen - groei? Dan ziet hij waar voor het geld gebruikt word en dat er zeker weten wel groei inzit.

 

Bedankt!

Uw partner in Project & Design verlichting!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.