Jump to content

kris beko

Senior
  • Content Count

    40
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • Address
    Holbeinstraat 113, Almere, 1328TV, Netherlands
  • First name
    Chris
  • Company or organization name
    Light Sale
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

Vision

  • My opinion about entrepeneurship
    Just do It
  1. Wij doen reeds 3 jaar zaken met TNT, PTT of PostNL. Ik moet toch zeggen dat er bij ons weinig mis gaat? Alles wat wij aan verlichting versturen doen we met verzekering. Die is tot €500 en daar heb ik al meerdere keren gebruik van gemaakt, voor een vermiste en wat kapotte lampen. Je stuurt simpel een kopiefactuur van je aankoop in, en binnen twee weken staat het keurig op de rekening. Als de topicstarter daar interesse in heeft wil ik best mijn contactpersoon zijn mailadres even mailen? Overigens is het sinds kort bij ons in Almere nu zo, dat er op de business points tot 18:30 iemand aanwezig is, die scant direct en je krijgt het bonnetje met track en tracé nummers mee. Dat is dus direct je bewijs.
  2. Hartelijk dank voor de reacties! Ik doe er mijn voordeel mee en ga opzoek naar een adviseur. Wat ik zo begrijp is er op subsidie gebied wel het een en ander te regelen. Eventuele meelezende adviseurs mogen natuurlijk DM'en!
  3. Ok, duidelijk geval denk ik dan. Een deel wat je niet hoeft te betalen, maar waar je wel 20% over moet betalen... Tenzij deze verkoper andere subsidies kent zoals hij voorspiegeld; er zijn grote potten met geld waar de kleine ondernemer geen weet van heeft, die proberen wij dan voor u te benaderen. Je hebt dus kans dat wanneer je minder belasting hoeft af te dragen door deze regeling, je wel een hoge onverwachte factuur ontvangt, kan ik het zo stellen?
  4. Mijn collega ondernemer heeft direct het contract ondertekend... Toen ik het formaat vistaprint kaartje op tafel zag, begon ik te twijfelen. De man bleef aandringen dat hij hem ook moest ondertekenen. Ik vertelde hem er over na te denken, en hem eventueel het contract door te mailen, maar dat kon niet want er stond een mailadres van de zaak op. Hij moest dus ondertekend door deze man worden; klinkt als een verkoper die een paar procent opstrijkt... Ik heb hem gezegd dat ik niet zomaar met iedereen in zee ga, en mij eerst in de materie wil verdiepen. Ik kreeg toen een mail adres waar ik het dan wel heen kon mailen; ***@live.nl ???!!! Toen begonnen bij mij alle bellen te rinkelen, en besloot ik even advies te vragen. Dus wanneer de beste man een aftrek van 40% van mijn winst realiseerd, wat ik niet direct op mijn rekening terug zie, zegge €100000 winst waar ik belasting over moe afdragen, mag ik nu over €60000 belasting afdragen. Heeft deze man mij dan met een subsidie van €40000 geholpen? En krijg ik dan een factuur voor 20% over dit bedrag? Ik denk dat je daar dus niet heel vrolijk van wordt...??
  5. Beste HL'ers, Ik kwam vandaag toevallig in een gesprek terecht met een verkoper van mr.Slim, een bureau dat naar aanleiding van een vragen formulier en een interview door een jurist, een compleet overzicht maakt van subsidies uit mijn branche. De beste man vraagt hier €265,00 voor + 10 tot 20% van het subsidiebedrag. Wanneer het subsidiebedrag beneden de €265 euro is, krijg je dit bedrag weer retour, no cure no pay. Nu ben ik dus op zoek naar ervaringen, of mede ondernemers die vaker met dit onderwerp te maken hebben gehad. Gemiddeld geeft de beste man aan voor een kleine onderneming toch vaak €2500 op jaarbasis te kunnen binnenhalen. Aangezien wij met technische innovatie en investeringen bezig zijn, weet ik van de aftrekregeling, zou deze man dat ook onder subsidie verstaan? Dan mag je dus een x percentage aftrekken, waar dit bedrijf nog voor 20% een rekening stuurt? Ik kom er dus niet helemaal uit, en hoop op jullie ervaren kijk op de zaak... Gr.
  6. Heren en Dames, Eind vorig jaar ben ik voor een relatie van mij opzoek gegaan naar een bepaalde oplossing in de vorm van een hanglamp. Deze moest aan een aantal eisen voldoen, dus ben ik naar de leverancier gestapt en heb hem om een "mislukt" exemplaar gevraagd. Hiermee kon ik alle mogelijke manieren gaan uittesten. Ondertussen ga ik ermee langs een aannemer, een elektro specialist en schaf verschillende soorten test strips aan welke ik hierin laat inbouwen, u begrijpt, een flink aantal kostenposten, maar gezien de omvang van het project besluit ik dit aan te durven. Omdat de klant graag een folder van deze hangers wil hebben, stuur ik eerst een mail naar de leverancier, omdat deze ook aan eindgebruikers levert. Ik vraag hem voor deze specifieke klant een stukje klantbescherming toe te passen, en de leverancier reageert in de email dat hij met deze gegevens rekening zal houden. In zijn folder staat namenlijk zijn adres, maar als hij aangeeft dat dit voor elkaar is, geef ik bij de klant zo'n mooie folder af. Na een flink aantal kosten en ook wat maanden met monsters en uitprobeersels verder, kom ik bij de klant langs voor wat informatie en zie tot mijn schrik 5 van deze producten bij hem in de loods staan. Ik hoor hem uit en begrijp dat hij bij mijn leverancier is geweest en een aantal demo modellen op de kop heeft weten te tikken. Ze gaan ze zelf uitvoeren met strips, dus al mijn werk en kosten zijn overbodig en dus voor niets geweest! Wat zou jullie reactie op deze situatie zijn? Ik vindt het zakelijk niet echt netjes namenlijk... :-\
  7. Bekend verschijnsel, doordat je bij het opstarten van een winkel gewoon spullen nodig hebt. Vooral wanneer schappen leeg staan daalt de verkoop enorm. Mijn ervaring is dat wanneer je jouw leveranciers goed op de hoogte houd en het verhaal kunt uitleggen dat deze hier vaak voor openstaan. Blijven communiceren naar de leveranciers is dan ook super belangrijk. Uit het oogpunt van de leverancier; wanneer je nooit iets hoort en de facturen blijven onbetaald, tref je de nodige maatregelen om de facturen wel betaald te krijgen. Wanneer je echter een telefoontje ontvangt met uitleg weet je waar je aan toe bent. Natuurlijk zul je bij deze leverancier wel even geblokkeerd worden voor vervolgleveringen totdat het achterstallige bedrag is betaald, maar dat moge duidelijk zijn. ;) Wel is het inderdaad vreemd dat het plan goed doordacht is en dat je hierdoor middelen tekort komt. Wellicht wat onvoorziene posten? Zoals reactie van bovenstaande kun je ze vergelijken met je plan zodat je weet waar het verschil in zit. Om een oplossing te bedenken is het handig te weten wat de oorzaak is.
  8. Er zijn in Nederland diverse bedrijven waar je dit soort zaken aan kunt outsourcen. Zij beschikken in Nederland over chineze medewerkers, die de taal aan de andere kant van de wereld wel begrijpen. Ook onderhandelen en samples opvragen gaat erg simpel via deze weg. Tevens beschikken ze over een aantal chinezen welke in China voor hen zitten gevestigd. Deze gaan elke fabriek af om kwaliteit op te sporen en een indruk van de fabriek naar je te emailen. Deze bedrijven werken vaak gewoon op uurtarief, dus geen bedragen per product ofzo. Wij hebben reeds meerdere van dit soort bestellingen op deze manier geplaatst, tot alle tevredenheid! Over prijzen zijn de chinezen niet moeilijk... jij wilt goedkoper? dat is goed... let hierbij heel erg op de kwaliteit, hoe lager de prijs, des te lager de kwaliteit wordt....
  9. :) Nee, dan heeft het idd geen zin om een bedrijfswagen aan te schaffen. Denk dan goed na over zo'n belettering op de prive auto. Wellicht een mooie banner aan de onderkant van de deuren, direct bescherming voor steenslag. Je kunt je hierover echt beter wenden tot zo'n bedrijf wat beletterd, deze hebben vaak een ontwerper in huis en kunnen je huisstijl zo aanpassen en geschikt maken voor op een auto. Je krijgt hiervan dan vaak een soort van proefdruk waar je nog aanpassingen op kunt maken. 1 ding staat als een paal boven water; wanneer ik met mijn bedrijfswagen bij mensen langs rijd, is het herkenbaar en opvallend. Het gaat er vooral om dat mensen het vaker dan 1 x te zien krijgen. Het is dus een wederom een stukje reclame dat bijdraagt aan het complete geheel. Om terug te keren op de vraag; ik zou mijn eigen auto dan verkiezen boven de algemene auto van de gemeente. Groeten.
  10. Persoonlijk zou ik het al niet doen om het feit dat je met meerdere ondernemers op 1 auto geplakt staat. Dat schept verwarring en je springt er absoluut niet uit. Al helemaal niet voor die 1500 euro die je in het vorige bericht noemt! Inderdaad, eigen auto laten beplakken is dan een verstandigere keus, een vertrouwd object wat er goed uit ziet doet wonderen. Echter, verwacht geen stormlopende business, het is gewoon een klein stukje van het complete pakket dat er toe doet. Alles moet in het rijtje passen, layout van briefpapier, auto's, enveloppen, visite kaartjes en eventuele advertenties. Helemaal in zo'n blad als de politiewijzer (keihard reclame verkoop blad) moet er opgevallen worden. De laatste uitgave hebben wij de complete achterkant in de gehele provincie mogen bedrukken in kleur. Alle advertenties en stukjes tekst staan jammerlijk genoeg in het zwart wit. Deze advertentie was dus in full color en was opgemaakt door een ontwerper. Op deze manier kost het natuurlijk geld, maar wij hebben er dan ook een aantal klanten door gekregen. Elke uiting van je bedrijf moet er professioneel uitzien. Naar mijn mening behaal je op die manier het meeste resultaat. Overigens weet ik niet in welke branche je begeeft, ik zou er niet voor kiezen om een normale gezins / station wagen te laten beplakken.... Wacht dan nog even tot dat de bestel auto aangeschaft kan worden....
  11. Okay, dat is duidelijk. :) Nu heb ik vanmorgen bij de leverancier voor elkaar gekregen dat we een betalingstermijn van 30 dagen krijgen. Er hoeft dus helemaal door ons niets vooraf betaald te worden... Kom ik hier verder mee??
  12. Wat mij betreft is het geen probleem om de distributeur rechtstreeks te laten leveren en hier een provisie over te ontvangen. Dit is misschien wel de meest veilige oplossing en de klant kan met hem onderhandelen over de inkoop voorwaarden. Dan is het in feite niets meer dan een klant aanbrengen, maar neem je dan genoegen met 5% provisie over de omzet? Dat is nog steeds een aardig bedrag, maar liever zou ik het natuurlijk zelf doorfactureren en op deze wijze 20% pakken en het warenhuis kan dan naar 55 tot 60%... Sjonge jongen wat een moeilijke keuzes...........
  13. Heren en dames, Vriendelijk dank voor jullie reacties! Even een aantal opmerkingen; Het product dat ik dit warenhuis aanbied is zeker niet uniek, alleen het warenhuis heeft op dit moment deze producten niet in het assortiment. Ik ben bij ze binnengekomen door een relatie waar ik aan geleverd heb. Deze heb ik gevraagd of zij voor deze producten open staan en dat was zo. Het product dat ik aanbied is qua kwaliteit wel aardig uniek, ik vind het een mooi product en sta er zeer zeker achter. De distributeur in Nederland heeft vandaag een NDA contract naar mij toegestuurd. Wanneer ik deze onderteken worden de 'after-sales' en garantie afhandelingen via hen geregeld. Hier heb ik de mogelijkheden en de mensen niet voor, zij beschikken over een al lopende service. Verder staat erin dat wanneer mijn klant rechtstreeks contact opneemt met mijn distributeur dat zij haar direct retour sturen. De distributeur blijft erbij dat er 100% vooraf betaald moet worden. Dit omdat het product gepersonaliseerd moet worden. Wanneer dus niet alles betaald is en de klant haakt af zitten we met een partij producten waar niets mee gedaan kan worden. Ik heb de eerste hand aan de offerte gelegd, zit ongeveer 25 tot 30 % marge tussen, dit is voldoende qua rente kosten e.d. Ook kan het warenhuis dan nog zo'n 48% marge maken om tot een verkoopbare prijs te komen. Nou, hopelijk hebben jullie nog een aantal tips voor een beginneling op dit gebied... Ik ben denk ik wat angstig... In de offerte heb ik de volgende regel opgenomen; Bij acceptatie van deze offerte gaat u automatisch accoord met onze algemene voorwaarden, daarbij vervallen uw inkoopvoorwaarden....
  14. Dat is inderdaad een goed plan, maar de leverancier hanteert vooraf betaling. Natuurlijk kan ik gewoon afwachten totdat het geld er is en daarna pas bestellen... Denk je dat het warenhuis genoegen neemt om een marge van circa 40% per product te maken? Of vinden ze dat niet meer haalbaar?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept