• 0

bedrijven selectie op sterren en aantal werknemers

Mijn vriendin is momenteel druk bezig met solliciteren en ergert zich aan monsterboard, jobtrack, nationale vacaturebank etc. Deze sites bieden allang niet meer de banen aan die echt vacant zijn. Ze stort zich momenteel op lokale bedrijven en doet dit men name via Ilocal. Probleem hierbij alleen is dat ze veel tijd kwijt is om bedrijven op kwaliteit en grootte te selecteren. Na veel tijd heeft ze een lijst samengesteld van sterke en grote bedrijven in de regio. Ze doet dit omdat Ilocal voor 60% eenmanszaken of kleine bedrijven t/m 5 werknemers telt die geen of niet relevante vacatures hebben. Als ze de lijst voor zich heeft liggen gaat ze zoeken via de interessante bedrijvensites en belt naar openstaande vacatures bij die bedrijven. Veel mensen zoeken tegenwoordig zo hun vacatures, omdat via monsterboard of wat dan ook vaak een gebed is zonder einde.

 

Mijn vriendin is daarom nu een concept aan het uitschrijven waarbij mensen 1 t/m 5 sterren kunnen geven aan bedrijven en daarnaast selecteren wij bedrijven van groot naar klein (t/m 10 werknemers). Haar verdienmodel is dat ze deze bedrijven de mogelijkheid geeft direct te linken naar hun site waar de vacatures staan.

 

Ik zeg tegen haar dat dit idee niet innovatief genoeg is? WIe heeft er in deze gelijk ??? :)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je veel te kort redeneert. Vele jaren geleden waren bedrijven met een goede werksfeer en meer dan 1000 werknemers erg interessant. Vandaag de dag maakt het niks meer uit of je 9 collegas hebt of 999 als het gaat om een veilige job tot je 67ste :). Ik vind je idee wel goed maar besef dat bij eventueel succes direct alle andere grote recruitbedrijven een filter plaatsen met; aantal werknemers en je bent al direct geen speler meer op deze markt.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

Ik snap het probleem helemaal. wordt ook moedeloos van al die recruit bedrijven.

Ik zoek wel eens via 2miljoen.nl en dan in een regio. dan kun je via die site naar de link van het bedrijf en zie je al gauw genoeg wat het is en of er vacatures op staan.

 

Idee van je vriendin: ik zie nog niet wat haar verdienmodel zelf is. Wat verdient ze er aan?

 

Vaak zitten achter vacatures op de grote recruitsites alleen maar W&S bureau's. Je komt dan nog niet te weten welk bedrijf de vacature uit staat.

soms wel, soms niet.

Zou wel ideaal zijn als er een site is waarbij alleen bedrijven zelf de vacature mogen plaatsen. (gratis) want zo kom je als zoeker direct in contact met eventueel ook kleinere ondernemingen (die geen zin hebben heel abonnement af te sluiten op monsterboard/nationale vacaturebank)

 

Maar hoe controlleer je dat het bedrijf zelf de vacature plaatst en niet weer een w&s bedrijf?

Succes!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn vriendin is daarom nu een concept aan het uitschrijven waarbij mensen 1 t/m 5 sterren kunnen geven aan bedrijven en daarnaast selecteren wij bedrijven van groot naar klein (t/m 10 werknemers). Haar verdienmodel is dat ze deze bedrijven de mogelijkheid geeft direct te linken naar hun site waar de vacatures staan.

 

Het geven van sterren is wel een aardig idee, maar de score wordt alleen betrouwbaar bij een groter aantal respondenten. Ik dacht ook al dat er veel initiatieven op dit gebied waren ontplooid door grote bedrijven (inderdaad eerder W&S-gerelateerde bedrijven). Het risico is ook voor kleine bedrijven dat de score niet echt representatief is. (als van de 10 werknemers er 5 een score gaan toekennen aan hun eigen bedrijf).

http://www.Managementlessen.nl | Video's voor managers over leiderschap, management, innovatie, marketing en meer.

 

http://www.linkedin.com/in/wpjoosten

Link naar reactie
  • 0

Naar mijn idee is dit niet een kwestie van gelijk of ongelijk hebben. Veel ideeën komen voort uit frustratie en jouw vriendin heeft zeker een irritatie ontdekt die ook andere mensen zullen hebben. Mijn kort door de bocht mening is dan ook dat het zeker een idee zou kunnen zijn: goed over nadenken, gewoon beginnen en bijschaven terwijl je bezig bent.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.