• 0

wel of niet door de inklaring

Ik voer pakketjes in vanuit china. Deze komen met TNT post. Zoals ik hier ook al overal lees moet je de ene keer wel betalen de andere keer niet.Ook ik heb al diverse malen met zowel TNT als de Douane aan de telefoon gezeten. Het komt erop neer als ik niet hoef te betalen heb ik geluk gehad. Ik vind dat toch wel een beetje eng. Maar ze blijven zeggen de verantwoording ligt bij TNT. Ok prima. Nu ga ik meer invoeren. Dus toch maar weer gebeld ;-). Hoe niets te veranderen dat ze niet tegen gehouden worden kan niet wordt er gezegd. Ok. Maar wederom verantwoording ligt bij TNT. Maar hoe moet ik dat nu verwerken in mijn boekhouding en op het BTW formulier. Want laat ik er dan zelf geen fouten mee maken. Ik wil ze niet achteraf toch op mijn dak met ....ja maar?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1
Sturen zij jou iets door waar de formaliteiten niet zijn vervuld, dan is dat jouw probleem niet. TNT is en blijft verantwoordelijk. Jij hebt hoeft dan iig niets te doen met invoerrechten etc.
Zo is dat! Volgens mij gaf ik vrijwel het zelfde antwoord al aan het begin van deze discussie:

Indien er geen invoerrechten zijn doorberekend, dan doe ik hier zelf verder niks mee. Kan ik immers niks aan doen.
;)
Link naar reactie
  • 0

Ja zo denk ik er ook eigenlijk over, maar het geeft mij toch een onbehagelijk gevoel omdat hij vrij vaak gebeurd. Daarom g ik er hier dus een beetje op door. ;-) Is iemand er al eens voor op de vingers getikt?

Dat onbehaaglijke gevoel ken ik. Ik heb dat ook. Daarom volg ik dit draadje ook op de voet.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.