• 0

Geheimhoudingsverklaring Assurantie

Ik ben op zoek naar een geheimhoudingsverklaring voor een drietal assurantiekantoren die op één server gaan werken en waarbij bepaalde personen inzage hebben in alle gegevens. Dus van de drie verschillende kantoren.

 

Om nu te voorkomen dat klanten door een ander dan het eigen kantoor worden geserviced dient een geheimhoudingsverklaring te worden opgemaakt waarin is aangegeven wat de consequenties zijn van genoemde handelingen.

 

Graag jullie reacties,

 

Groet,

 

 

P.S. Ik ben nieuw op dit forum dus misschien stel ik de vraag onduidelijk of in de verkeerde topic. Dan bij voorbaat mijn excuus.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is dit niet typisch iets waarvoor je een goede jurist moet benaderen, zodat al jullie wensen, bezwaren, aandachtspunten maar ook belangrijke juridische haken, ogen en valkuilen allemaal goed aan bod komen? Het lijkt me namelijk geen standaard invuloefening, maar juist iets waar even heel goed over nagedacht moet worden.

Link naar reactie
  • 1

 

Ben op zoek naar een soort leidraad zodat ik daarmee naar een jurist / notaris kan om e.e.a. concreet op te stellen.

Een soort concept verklaring dus eigenlijk.

 

 

En waarom niet in hoofdlijnen vertellen wat de bedoeling is en daarmee de desbetreffende jurist aan het werk zetten? Er wordt nogal eens gedacht dat het kostenbesparend werkt wanneer men zelf eerst een concept opstelt. Het tegendeel is waar.

 

Zeker wanneer het gaat om een financieel dienstverlener heb je los van de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) rekening te houden met sectorspecifieke regelgeving, zoals de WID (Wet identificatie bij dienstverlening), Wft en mogelijk ook nog met de Wet MOT (Melding Ongebruikelijke Transacties). In relatie tot het voornemen om verschillende kantoren toegang te verlenen tot een server en inzage te geven tot klantgegevens roept dit allerlei vragen op. Alleen al in het kader van de Wbp spelen onder meer de volgende vragen:

[*]waarvoor wordt de toegang verleend?

[*]waar staat de server?

[*]wie hebben precies toegang tot de sever?

[*]op welke wijze is de server beveiligd?

[*]wat houdt toegang tot de server in?

[*]wat houdt inzage in?

[*]wie is verantwoordelijk voor het beheer van de database?

[*]wie bewerkt de gegevens?

 

Om een lang verhaal kort te maken. Je hebt als financiële dienstverlener te maken met de toezichthouders AFM en CBP, die geen van beiden dol zijn op partijen die rommelen met data en consumentengemeenschap. Een standaard geheimhoudingsverklaring is in dat kader volstrekt onvoldoende om te voldoen aan de wet- en regelgeving.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.