Ter introductie, ik run (in mijn vrije tijd) een eenmanszaak in Nederland.
De meeste leveranciers waarmee ik zaken doe (of heb gedaan) komen uit Duitsland (90%).
Nu loop ik tegen 2 zaken aan:
1. Transportkosten van DLD naar NL .. niet dat ik er van wakker lig, maar drukt wel op de marge.
2. Sommige leveranciers leveren niet (meer) internationaal (dus naar Nederland). Merendeel van de leveranciers maakten gebruik van DHL, echter hier schijnt naar Nederland e.e.a. goed mis te lopen (DHL zendingen van Duitsland naar Nederland worden doorgaans overgenomen door Selektvracht en daar zit de bottleneck).
Nu wil ik toch optimaal gebruik kunnen maken van de Duitse leveranciers en dus eigenlijk zoekende naar een postadres in het grensgebied (regio Roermond). Een vast adres waar ik alle zendingen naar toe kan laten komen, welke ik dan eens per week zelf afhaal.
Tevens wil ik meteen een (als Nederlander) een rekeningnummer openen in Duitsland van waaruit ik dan ook mijn betalingen aan Duitse levenciers kan voldoen.
Komt erop neer dat ik de inkoop eigenlijk allemaal in Duitsland wil doen (vanuit thuis, in Nederland), dus bestellen via internet, betalen via een Duitse rekening en de zendingen laten leveren naar een adres ergens in Duitsland om deze zelf eens per week op te halen).
Zijn er mogelijkheden om post te laten versturen in Duitsland (wellicht een administratiekantoor of zoiets dergelijks)?
Let wel: Het moet geen kapitalen gaan kosten anders is het voordeel van de verzendkosten ook te verwaarlozen. Voor mij is belangrijk dat zendingen in Duitsland in ontvangst kunnen worden genomen, that's it. Geen doorversturen, geen telefoonnummers, gewoon een adres.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
BoraBora
BoraBora
Hallo,
Ter introductie, ik run (in mijn vrije tijd) een eenmanszaak in Nederland.
De meeste leveranciers waarmee ik zaken doe (of heb gedaan) komen uit Duitsland (90%).
Nu loop ik tegen 2 zaken aan:
1. Transportkosten van DLD naar NL .. niet dat ik er van wakker lig, maar drukt wel op de marge.
2. Sommige leveranciers leveren niet (meer) internationaal (dus naar Nederland). Merendeel van de leveranciers maakten gebruik van DHL, echter hier schijnt naar Nederland e.e.a. goed mis te lopen (DHL zendingen van Duitsland naar Nederland worden doorgaans overgenomen door Selektvracht en daar zit de bottleneck).
Nu wil ik toch optimaal gebruik kunnen maken van de Duitse leveranciers en dus eigenlijk zoekende naar een postadres in het grensgebied (regio Roermond). Een vast adres waar ik alle zendingen naar toe kan laten komen, welke ik dan eens per week zelf afhaal.
Tevens wil ik meteen een (als Nederlander) een rekeningnummer openen in Duitsland van waaruit ik dan ook mijn betalingen aan Duitse levenciers kan voldoen.
Komt erop neer dat ik de inkoop eigenlijk allemaal in Duitsland wil doen (vanuit thuis, in Nederland), dus bestellen via internet, betalen via een Duitse rekening en de zendingen laten leveren naar een adres ergens in Duitsland om deze zelf eens per week op te halen).
Zijn er mogelijkheden om post te laten versturen in Duitsland (wellicht een administratiekantoor of zoiets dergelijks)?
Let wel: Het moet geen kapitalen gaan kosten anders is het voordeel van de verzendkosten ook te verwaarlozen. Voor mij is belangrijk dat zendingen in Duitsland in ontvangst kunnen worden genomen, that's it. Geen doorversturen, geen telefoonnummers, gewoon een adres.
Wie oh wie ?
:)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24559-duits-postadres-duits-rekeningnummer/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag