• 0

Online verdienmodel keuze, graag jullie mening!

Beste collega's!

 

Ik ben op dit moment een online concept aan het ontwikkelen voor ondernemers, waarbij ik twijfel over het verdienmodel.

 

Een deel van informatie is nu bij elke bedrijf wel te vinden (bepaald productgegevens/contactgevens), maar valt enkel te vinden via eigen zoekcriteria/wijze binnen google. Daarbij voeg ik ook informatie toe aan het bedrijfprofiel dat niet altijd zichtbaar is. Dus het is wel informatie dat meer waarde heeft dan enkel via Google zoeken.

 

Bedrijfsinformatie gecombineerd met een producten overzicht principe. Een ondernemer zal de website wekelijks raadplegen gedurende *1 jaar. Elk bezoek is een redelijk duurzaam bezoek zal ik maar zeggen. De kern ligt in de database en niet zozeer in de vernieuwing via bijvoorbeeld nieuwsitems. Wel zal er begonnen worden met een klein aantal bedrijven, dat langzaam zal uitgroeien tot een groot systeem.

 

*zal in de praktijk langer dan 1 jaar kunnen zijn, maar in deze case ga ik van 1 jaar uit om het verloop/verdienmodel te bepalen.

 

Nu ben ik al een tijd op zoek naar het juist verdienmodel. Ik heb de keuze uit het volgende:

 

1. Betaalde registratie/jaarlijkse bijdrage van ondernemer.

2. Bundel met credits te verkopen, waarmee de ondernemer de credits voor contactgegevens van een bedrijf kan gebruiken. (dreamstime.com credit systeem idee)

3. Volledig gratis, website met advertenties. (vrij realistisch, gezien het mogelijk bereik)

4. Aanbieder laten betalen voor elke doorgelinkte ondernemer (CPC systeem)

5. Aanbieder laten betalen voor elk informatie/offerte aanvraag van ondernemer. (CPS systeem)

 

Laatste twee mogelijkheden heb ik redelijk ervaring in en zijn naar mijn idee niet de meest innoverende betaalsystemen, omdat bij CPC vrijwel onbekend is wie je doorstuurt en voor de aanbieder niet altijd direct zichtbaar maakt of hij klanten uit haalt of niet. (weinig toekomstige innovaties). Bij CPS moet een ondernemer direct een beslissing maken voor een sale. Wat bij de producten/diensten niet altijd het geval is. Vereist tevens redelijk wat techniek om goed te laten werken. Mijn keuze gaat denk ik naar manier 1 en 3 gecombineerd. Een hele website vol met advertenties is niet heel erg gebruiksvriendelijk en met een bijdrage van ondernemers kan ik misschien de advertenties halveren.

 

Hoor graag jullie mening/ervaringen met bepaalde systemen!

 

MVG

 

Daniel

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Daniel,

 

Het is me uit je beschrijving niet duidelijk wat je precies wilt bieden op je website. Je geeft aan dat de ondernemer jouw site wekelijks zal raadplegen, mogelijk gedurende een jaar. Dat roept bij mij de vraag op wie je doelgroep is. Wie gaan er bij jou adverteren? Wie gaan er bij jou zoeken? Als ondernemer kan ik me nl. niet voorstellen dat ik elke week op zoek zou zijn naar een leverancier, waardoor het 'elke week gedurende een jaar'-principe me ontgaat.

En wat wordt er gezocht? Een toeleverancier? Een joint-venture-partner?

 

Hartelijke groet,

 

Linda Spaanbroek

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Linda!

 

Ik begrijp volledig de verwarring. 'elke week gedurende een jaar'-principe is misschien een verkeerd voorbeeld. Laten we anders zeggen dat ik 2000 ondernemers uit MKB per dag zal ontvangen. Onafhankelijk of zij uniek zijn of niet. De informatie is interessant genoeg om voor te betalen. Een groot bedrijvengids in meerdere genres.

 

Dat kan varieren van een administratiekantoor, marketingbureau tot freelancers. Maar via "slim zoeken" kan een ondernemer kwaliteit resultaten krijgen. Diepte info over hun producten/diensten. Dus alles behalve een verkapte goudengids/bedrijvengids met enkel contact gegevens en website link. Bedrijven kunnen ook adverteren op de website. (verdienmodel 3) Dit kunnen ook dezelfde bedrijven zijn als de bedrijven in de gids.

 

Hoop dat ik hiermee meer duidelijkheid heb ik verschaffen.

 

MVG!

 

Daniel

 

Link naar reactie
  • 0

Kort door de bocht, maar je hebt het over een bedrijvengids met méér info dan enkel de contactgegevens dus?

 

Als bedrijven het niet zelf hoeven toe te voegen kan het zeker interessant zijn. Indien je voor vulling afhankelijk bent van wat bedrijven zelf toevoegen, dan zie ik er weinig in.

 

Inderdaad vrij kort de bocht Jeroen. Maar het gaat hier om een duidelijk selectie van bedrijven die ondernemers kunnen ondersteunen bij hun bedrijfsvoering. Ze vullen het zelf in, maar worden nagecheckt en gebeld door ons. De vraag is of bij bijvoorbeeld 2000 bezoekers/dag welke verdienmodel interessant kan zijn. Is de ondernemer uit MKB tegenwoordig bereidt een bedrag te betalen per jaar of enkel bij een contact waar hij/zij direct wat aan heeft of helemaal niet te betalen.

 

MVG!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.