• 0

uitschrijven BV uit een fiscale eenheid

Eind december 2009 heb ik een werk BV die samen met de Holding BV deel uitmaakte van een fiscale eenheid uit laten schrijven bij de KVK dmv de snelle procedure, dus zonder advertentie en rechtbank. . Is het nu de bedoeling dat de liquidatie balans van die opgeheven BV per eind december wordt opgemaakt en alle activa en passiva die overgaat naar de holding BV, worden opgenomen in de jaarstukken 2009 van die Holding BV ? Of maak je normale jaarstukken van beide bv's en laat je dit pas tot uitdrukking komen in de stukken over 2010 ?

 

wat doe je met reeds afgeschreven bedrijfsmiddelen zoals computers etc, mag je die vervreemden ?

zijn er nog andere punten waarop ik dien te letten ? Ik ben enig DGA.van beide BV's.

 

alvast dank.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Die snap ik even niet. De vennootschap kan alleen zonder vereffening worden beëindigd als er geen baten zijn. Als er bedrijfsmiddelen zijn - afgeschreven of niet - dan zijn er baten en moet er dus vereffend worden. Een turboliquidatie is dan niet mogelijk. Op de liquidatiebalans staan dan dus hooguit enkele onbetaalde schulden.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 93 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.