Hopelijk kan iemand me helpen met advies over het volgende:
- Wij starten een webshop concept met digital-printing producten waarbij de content zelf (dus de foto's) door diverse fotografen worden geleverd.
- Zij stellen zelf verkoopprijzen in en behouden auteursrechten e.d. over de foto's.
- de afnemer is de consument, die gebruikt de foto's om digital printing producten mee te bestellen.
- de fotograaf ontvangt het verschil tussen zijn verkoopprijs en zijn inkoopprijs bij ons.
- wijzelf, als platform, ontvangen een faciliterende fee, ter dekking van opslag, shipping en handling, ideal, etc
Vraag is nu: hoe loopt de administratieve stroom? Wij, als platform, worden betaald door de consument en we verrekenen dat met de fotograaf die onze directe klant is. Moeten wij namens de fotograaf aan de klant een factuur sturen of moeten we namens onszelf een factuur sturen?
In feite is het de fotograaf die verkoopt, niet wij. Aan de andere kant ontvangen wij de primaire betaling vd consument en verrekenen dit later weer met de fotograaf.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JonathanS
JonathanS
Hopelijk kan iemand me helpen met advies over het volgende:
- Wij starten een webshop concept met digital-printing producten waarbij de content zelf (dus de foto's) door diverse fotografen worden geleverd.
- Zij stellen zelf verkoopprijzen in en behouden auteursrechten e.d. over de foto's.
- de afnemer is de consument, die gebruikt de foto's om digital printing producten mee te bestellen.
- de fotograaf ontvangt het verschil tussen zijn verkoopprijs en zijn inkoopprijs bij ons.
- wijzelf, als platform, ontvangen een faciliterende fee, ter dekking van opslag, shipping en handling, ideal, etc
Vraag is nu: hoe loopt de administratieve stroom? Wij, als platform, worden betaald door de consument en we verrekenen dat met de fotograaf die onze directe klant is. Moeten wij namens de fotograaf aan de klant een factuur sturen of moeten we namens onszelf een factuur sturen?
In feite is het de fotograaf die verkoopt, niet wij. Aan de andere kant ontvangen wij de primaire betaling vd consument en verrekenen dit later weer met de fotograaf.
Misschien kan iemand hierin duidelijkheid geven?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25145-nieuw-webshop-concept-hoe-factureren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag