• 0

BTW afdracht

beste,

 

ik kom er helemaal niet uit en ben echt radeloos ???, ik kan zelf ook geen oplossing/antwoord voor mijn probleem vinden ???.

 

Kan iemand mij vertellen hoe ik de aftedragen btw moet bereken? Ik heb deze gegevens: ontvangste uit omzet, btw ontvangste, totale inkomsten, investeringen, inkoopwaarde, huisvesting,vervoer, verkoop, accountant, algemeen beheer, personeel, rente, prive opnamen en btw in kosten/investeringen.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

beste Kevin,

 

Als op al jouw diensten de BTW van toepassing is, dan bereken je de afdracht als volgt:

 

ontvangsten uit omzet maal het BTW tarief (veelal 19%), dus wat jij omschrijft als BTW ontvangsten

 

hierop komt in mindering alle BTW die jij betaald hebt aan anderen.

 

Wat resteert is de afdracht (of teruggave).

 

Ik laat bewust details als de kleine ondernemersregeling, andere tarieven BTW buiten beschouwing omdat ik vermoed dat het jou te doen is om de basisbeginselen.

 

Lees je ook eens in op de site van de belastingdienst op het trefwoord omzetbelasting.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Is dit een studievraag of een ondernemersvraag? Het ziet er nog al uit als de excel-sheets die ze op diverse hogescholen ook gebruiken, maar dit kan ik verkeerd hebben. De BTW die je moet afdragen is het verschil tussen BTW ontvangsten en BTW in kosten/investeringen.

 

Voor jan zou dit dan €640 - €0 = €640 afdragen

febr. €1218 - €827 = €391 afdragen

maart €1797 - €1121 = €676 afdragen

etc.

etc.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.