Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Johannes Regelink

Spoednummer Ecologie

Recommended Posts

Dag allemaal,

 

Vanochtend om 8:00 werd ik door een aannemer gebeld of we met spoed langs kunnen komen. Zijn werk dreigde namelijk stil gelegd te worden vanwege beschermde flora en fauna. Uiteraard hebben we daar prioriteit aan gegeven en is mijn collega daar nu naar toe.

 

Toen dacht ik.... hier moeten vaker werk uitvoerenden mee zitten!

 

Dus wil ik hen een passende dienst aanbieden, namelijk dat we ook bereikbaar zijn via een spoednummer. Op dit (vaste) nummer is iedere werkdag van 7:00 (vroeg zijn is voor die aannemers van belang, die beginnen vroeg) tot 18:00 een adviseur bereikbaar is.

 

Dus komt natuurlijk de volgende vraag, hoe gaan we dit in de markt zetten. Ik heb een aantal dingen kunnen bedenken:

- Maken en opsturen van stickers met daarop het telefoonnummer. Deze sticker kunnen de uitvoerders in hun voertuig / agenda / telefoonboek plakken. Hiervoor moeten we natuurlijk wel adressen kopen bij KvK.

- Duidelijk op onze website plaatsen (uiteraard)

- Persbericht versturen (wanneer is het moment dat we deze het beste kunnen versturen?)

- Adverteren in vakbladen van aannemers. (Liefst uiteraard mee sturen van de stickers... maar dat zal wel erg prijzig worden)

 

Hebben jullie nog goede ideeën of tips hoe dit het beste uit te voeren?

 

Alvast bedankt!


Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Johannes,

 

Onwijs leuk dat je bent gevonden door de aannemer. Wellicht kan hij (ik ga er even vanuit dat het een man is ;) ) je ook vertellen hoe hij bij jullie is gekomen.

Cobouw (www.cobouw.nl) is een overkoepeld orgaan voor bouwbedrijven. Wellicht kan je iets via hun regelen.

Misschien Vereniging Eigen Huis?

 

Dit komt zo even op.

 

Succes!

 

Groeten,

 

Lonneke

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aannemer is de opdrachtnemer.

 

Vaak is de overheid opdrachtgever.

 

Zou wel mooi zijn als de opdrachtgever het voorschrijft aan de opdrachtnemer in het communicatiedeel van de opdracht.

 

Ofwel: Neem eens contact op met de VNG

 

Frans

 

Leuk idee trouwens , soort flora&fauna-alert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze draad vraag ik mij af in hoeverre ecologisch en bijvoorbeeld ook archeologisch onderzoek geen vooronderzoeken zijn. Voor aangetroffen zaken tijdens uitvoering van projecten zie ik eerder een coördinerende (of waarnemende) rol voor een spoednummer Ecologie & Archeologie voor aannemers en bouwers, omdat meldingsplicht reeds bestaat en daar weer lokale partijen en vooronderzoekers bij betrokken zijn. Kun je geen landelijk meldpunt starten? Geen idee hoe zoiets momenteel geregeld is of kan worden.

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel, ecologie is een van de verplichte vooronderzoeken. Echter kan uit een vooronderzoek (of door het ministerie verleende ontheffing) blijken dat ecologische begeleiding tijdens de uitvoer van het project noodzakelijk is. Daar gaat het in dit geval om.

 

Inderdaad zijn overheden vaak de opdrachtgevers, maar zetten de klus weg bij een aannemer, met als voorwaarde dat de aannemer voor de ecologische begeleiding moet zorgen. Dit vergeten ze vaak (of kunnen het vanwege het weer niet echt plannen) waardoor er heel vaak extreme haast bij geboden is. Daar willen wij dan dus op in springen. (Aannemers weten ons beperkt te vinden, in dit geval (en tevens vrijwel alle andere gevallen) is dat op basis van mond-tot-mond reclame. Actieve reclame maken we ook niet.)

 

Uiteraard zijn die overheden onze voornaamste opdrachtgevers, maar ook dit laatste deel (ecologische begeleiding) maakt natuurlijk onderdeel uit van het proces dat een project op ecologie vlak doorloopt. En waar we dus ook graag aan mee werken.

 

Verder nog tips over het in de markt zetten van zo'n spoednummer?


Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 78 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept