Ik ben per 1 januari als eenmanszaak begonnen (zzp-er). Ik heb een klant waar ik op de fiets heen ga het is ongeveer 3 km enkele reis. Ik ga hier geregeld heen en dacht dat ik mezelf daar dan reiskostenvergoeding voor kon uitkeren namelijk € 0,19 /km. Kan en mag dit? en zo ja hoe moet ik dat dan administratief verwerken? moet ik mezelf een creditfactuur sturen met reiskostenvergoeding?
Zou ik ook een fiets op naam van de eenmanszaak kunnen kopen en dan die kosten aftrekken van de winst, en de komende jaren natuurlijk afschrijven? mag ik de fiets dan ook privé gebruiken of enkel zakelijk?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Captavia
Captavia
Beste HL-ers,
Ik ben per 1 januari als eenmanszaak begonnen (zzp-er). Ik heb een klant waar ik op de fiets heen ga het is ongeveer 3 km enkele reis. Ik ga hier geregeld heen en dacht dat ik mezelf daar dan reiskostenvergoeding voor kon uitkeren namelijk € 0,19 /km. Kan en mag dit? en zo ja hoe moet ik dat dan administratief verwerken? moet ik mezelf een creditfactuur sturen met reiskostenvergoeding?
Zou ik ook een fiets op naam van de eenmanszaak kunnen kopen en dan die kosten aftrekken van de winst, en de komende jaren natuurlijk afschrijven? mag ik de fiets dan ook privé gebruiken of enkel zakelijk?
Alvast dank voor jullie reactie
Met vriendelijk groet
Bart Hardy
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25799-reiskostenvergoeding-emz-priv%C3%A9fietsfiets-op-naam-van-de-emz/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag