• 0

Privé betaalde 'opstartkosten': hoe verwerken in het kasboek?

Hallo,

 

Ik heb een vraagje over het volgende. Sinds januari 2010 ben ik ingeschreven met mijn online bruidsshop. Nu heb ik in 2009 al een aantal keer prive stortingen/opnames gedaan en heb ik een keer geld opgenomen om aan een koerier invoerrechten te kunnen betalen. Deze uitgave heb ik als opstartkosten meegerekend in 2010(heeft binnen 3 maanden voor inschrijving plaatsgevonden)Maar zal ik deze uitgave dan ook in het kasboek van 2010 moeten verwerken met een verwijzing ofzo?

 

Bedankt alvast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Griekie,

 

Waarschijnlijk heb je de kosten vanuit je privé situatie betaald. Je kan dan nu de kosten bij elkaar optellen en het bedrag uit de kas opnemen en registeren. Daarmee komen de kosten in het grootboek terecht.

 

Als je geen geld wilt opnemen, dan kan je de kosten ook boeken via het memoriaal en als tegenrekening je kapitaalrekening nemen. Ook daarmee komen de kosten in je grootboek terecht.

 

Beide methodes tegelijk is natuurlijk niet toegestaan ;D

 

Groetjes

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Bedankt voor je beantwoording. Nou wat ik heb gedaan is de zogeheete opstartkosten ingeboekt bij mijn boekhoudprogramma. en daarbij aangegeven kas of per rekening betaald. Maar ik vroeg me af hoe ik mijn kasboek(excel bestand) moet invullen. Want als ik dus de kosten van 2009 verwerk in mijn boekhouding moet dit ook terug te vinden zijn in mijn kasboek( de contante betalingen dan) ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.