Jump to content

griekie

Junior
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    nog geen
  1. Hier in het dorp noemen we het maar ;) zat een bruidszaak. Deze gaat stoppen wegens gezondheidsredenen. Ik wil hier gebruik van maken. Of het goed gaat lopen, die garantie heb je nooit. Zo liep het bij mij juist de eerste 1,5 heel goed en deed ik het vanuit huis. Het werd steeds rustiger en nu is het gewoon een moeilijke tijd. Juist omdat mijn jurken betaalbaar zijn in deze branche wil ik hier goed op inspelen alleen merk ik dat weinig mensen weten dat ik er ben. Ben druk bezig met adverteren etc, maar ik weet dat een etalage vol bruidsjurken aandacht trekt.
  2. Nou het probleem is dus, het pand waar ik nu zit wordt gesloopt. Ik deel het pand met een fotograaf en hoef geen huur te betalen, daar het voor hem ook een win situatie is als hij klanten uit mijn pasafspraken haalt. Maar nu is deze fotograaf nogal laks en wacht het tot het laatste moment af. Ook merk en heb ik reacties gehoord dat mensen zich verplicht voelen naar de fotograaf toe terwijl ze soms alleen een afspraak bij mij willen. Ook zit mijn showroom gevestigd in een ruimte die vanaf de winkelstraat niet te zien is. Ik vind dit heel jammer omdat ik weet dat er wel veel mensen interesse hebben. Alleen een winkelpand kan ik echt niet betalen. De laagste huurprijs is hier 1000 voor een pand van 35 m2. Als ik iemand inhuur hoe zit dat met verzekeringen ziekte doorbetalingen etc? Maar dan nog kan ik niet in mijn eentje een winkelruimte betalen.
  3. Bedankt voor jullie beantwoording. allereerst zou ik inderdaad alles schriftelijk vast laten leggen. Er nog niks definitief ik ben mij puur aan het orienteren. Nu is het zo dat ik mijn boetiek wil gaan overbrengen naar een winkelpand. De huur is te hoog voor mij om alleen te dragen. Degene die mijn partner wordt komt part time bij mij te werken. Diegene kan dus zijn huidige baan in loondienst behouden.Ik denk meer omzet te kunnen behalen omdat de mogelijke partner inzetbaar is op momenten dat ik niet kan(lees 'savonds en op doordeweekse dagen wanneer ik geen opvang heb voor mijn dochtertje). Hierdoor kan ik tegemoet komen op de vraag van mijn klanten. Veel klanten willen of in het weekend terecht of savonds. Ik kan hier niet aan tegemoet komen en de mogelijke partner wel. Verder vind ik hetb inderdaad heel lastig in welke mate ik de partner eigenaar zou moeten laten worden. Ik blijf de hoofdwerkzaamheden uitvoeren. De taken die ik van de partner verwacht is het ontvangen van klanten, pasafspraak uitvoeren en dan worden de mogelijke bestellingen aan mij doorgegeven die ik dan plaats bij het bruidsatelier en dan ook de bestellingen volg. Wel verwacht ik dat de partner zich inzet om klanten te werven. Ook wil ik mijn bruidsboetiek gaan oververhuizen naar een nieuw pand daar ik daar meer mogelijkheden zie. Hiervoor komt wel meer huur in de plaats die ik alleen niet kan dragen. Gezien mijn partner dan nog haar baan in loondienst heeft, zal ze ook meedragen aan de huur. Het bedrag wat de partner zal investeren zal gebruikt worden voor de huur, collectie uitbreiden van de bruidsjurken en inrichting van de nieuwe winkel. Echt puur alleen voor de zaak. De reden dat ik een partner wil is dat ik merk het erg te missen om met een collega te werken. Met z'n twee bereik je meer, meer ideeen, samen plannen kunnen uitvoeren. Als de partner werkt en een bruidsjurk verkoopt verkrijg ik 60% van de uiteindelijke winst daar ik meer verantwoordelijkheden en werkzaamheden zal hebben en het mijn concept is. Zo ook andersom als ik een bruidsjurk verkoop krijgt mijn partner daarover 40%. Ik heb aangeven dat er geen garantie is dat de zaak goed gaat lopen samen. Het geinvesteerde bedrag is een eigen risico en daar is de partner zich van bewust.
  4. Hallo, Sinds 3 jaar ben ik eigenaress van een bruidsboetiek. Nu wil ik gaan samenwerken en mijn bedrijf voor 40% delen met een partner. Ik denk met een partner meer te kunnen bereiken, de huur kunnen delen, maar uiteraard zo ook de winst. Hoe kan ik dit het beste gaan uitvoeren, ik vraag de toekomstige partner dan ook 40% van het door mij geinvesteerde bedrag te investeren wat gebruikt zal worden voor de zaak. De winst zal dan ook met 40% gedeeld worden. Kan ik het beste een maatschap opzetten?
  5. Ik doel inderdaad op het urenciterium voor de ondernemesaftrek. Thanks voor de info.
  6. Het was ook niet bedoeld om u aan het werk te zetten, ik dacht(schreef gewoon even algemeen mijn gedachten op) had het zelf inderdaad ook al opgezocht. Maar toch bedankt!
  7. Thanks voor jullie snelle beantwoording. Nou van de webshop heb ik niet zulke hele hoge omzet verwachtingen het is gewoon meer als hobby. Ik maak zelf dingen en die verkoop ik dan weer. Dus ik denk dat ik het inderdaad als een administratie ga voeren. Ik vraag me af of het veel kost om deze extra activiteit bij de kvk te laten toevoegen. Bedankt in ieder geval, voor de uren hoop ik dat ik deze mag meetellen.
  8. Hallo, Ik heb een vraagje ik heb een bruidsboetiek, waarvoor ik ingeschreven sta bij de kvk. Nu wil ik een webshop met gifts/home decoration beginnen. Kan dit onder hetzelfde kvk nummer en moet ik deze bedrijfdnaam dan ook apart aanmelden bij de kvk. Of kan ik alle uitgaven/inkomste ook bij dezelfde boekhouding als mijn bruidsboetiek verrichten. En kan ik ook de uren gemaakt voor de bruidsboetiek en webshop samen optellen? Bedankt.
  9. Hallo, Ik heb een vraagje voor jullie. Ik heb een bruidsboetiek aan huis(een showroom, de orders vinden plaats via internet en ik werk dus alleen op afspraak) nu vroeg ik mij af welke verzekeringen jullie mij aanraden af te sluiten. Ik ben een eenmanszaak en klanten komen hier om jurken te bekijken/passen en maten te laten opmeten of om kennis te maken en bespreken wat de mogelijkheden zijn. Alvast bedankt.
  10. Hallo, Bedankt voor je beantwoording. Nou wat ik heb gedaan is de zogeheete opstartkosten ingeboekt bij mijn boekhoudprogramma. en daarbij aangegeven kas of per rekening betaald. Maar ik vroeg me af hoe ik mijn kasboek(excel bestand) moet invullen. Want als ik dus de kosten van 2009 verwerk in mijn boekhouding moet dit ook terug te vinden zijn in mijn kasboek( de contante betalingen dan) ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet doen.
  11. haha nou ik vind het ook zeker niet erg om meer te gaan verdienen hoor ;D. Bedankt voor jullie snelle reactie!
  12. Hallo, Ik heb een vraagje over het volgende. Sinds januari 2010 ben ik ingeschreven met mijn online bruidsshop. Nu heb ik in 2009 al een aantal keer prive stortingen/opnames gedaan en heb ik een keer geld opgenomen om aan een koerier invoerrechten te kunnen betalen. Deze uitgave heb ik als opstartkosten meegerekend in 2010(heeft binnen 3 maanden voor inschrijving plaatsgevonden)Maar zal ik deze uitgave dan ook in het kasboek van 2010 moeten verwerken met een verwijzing ofzo? Bedankt alvast
  13. Hallo , Ik had een vraagje voor jullie. Ik heb een bruidsshop(online shop met showrroom in huis) nu wil ik ook geschenkpakketten gaan aanbieden die gegeven kunnen worden aan bruidsparen voor vrijgezellenfeesten etc. Maar nu lijkt het me ook leuk om een webshop te starten met in het aanbod verschillende gifts die zich niet alleen richten op bruidsparen/thema huwelijk. Als ik een nieuwe webshop met nieuwe website gaan opzetten. Moet ik hiervoor een nieuwe inschrijving doen bij de kvk? Nu is het toch zo dat je tot een bepaald bedrag geld mag verdienen zonder opgave aan de belastingdienst. Maar aangezien ik al inkomsten heb van mijn bruidsshop zal ik niet voor mij gelden...of? Met mijn bruidsshop sta ik ingeschreven bij de kvk onder de vermelding bruidsmode en gifts. Ik hoor graag van jullie alvast bedankt!
  14. Dus dan zal op het formulier toch ook ergens de verzendkosten en verzekeringskosten vermeld moeten worden?
  15. Hallo, Dank voor jullie beantwoording @John ik zal per keer niet meer dan 500 euro uitgeven(soms bestel ik meerdere jurken voor verschillende klanten tegelijk). Ik heb wel een aantal showjurken om aan klanten te laten zien als ze de kwaliteit willen beoordelen. Maar het zal nu voor het grootste deel inkoop zijn. Verder vroeg de leverancier wat er nou op het verzendformulier van DHL ingevuld moet worden bij de goods value, moet ik hier nou echt alleen de waarde van de producten laten plaatsen of moet ik hierbij nou ook de waarde van de verzendkosten en verzekering optellen. \Want DHL kan dan geen onderscheid maken wat nou de waarde van de producten is en de waarde van verzendkosten/verzekering. Mijn leverancier vermelde bij mijn eerder bestellingen(toen voornamelijk inventaris) niet de juiste waarde en daardoor loop je natuurlijk minder kans BTW te hoeven betalen aan de koerier. Ik heb aangegeven dat ze vanaf nu de volledige waarde moeten invullen.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept