• 0

Zelfgemaakt Boekhoudprogramma

De afgelopen jaren heb ik de boekhouding gedaan met Snelstart. Vanaf het begin heeft dit eigenlijk al niet voldaan, maar goed, je moet toch wat.

Nadat ik in januari vervelende problemen had met het programa, heb ik na jaren twijfelen toch maar besloten om zelf iets te bouwen. Nu nadert dit project zijn eind, het is bijna klaar.

Hoewel, klaar? Klaar is het niet zo snel, maar het is nu zo dat ik kan doen wat ik wil. Het is nog niet 100% ergonomisch, niet alle handigheidjes die ik zou willen zitten er in.

 

Nou zat ik er over te denken om dit zelfbouwprogramma met anderen te delen, liefts in een open-source vorm.

Het is een webbased programma, gemaakt met PHP/MySQL/jQuery op basis van het CodeIgnitor framework

Ik ben niet een echt goede programmeur, dus het is hier en daar ook wel wat houtje touwtje werk.

 

Het is een boekhoudprogramma, geen programma of facturen, klanten, orders etc in te beheren.

Het werkt alleen voor het kasstelsel, omdat ik uitga van de mutaties op de bank.

 

Ik heb eigenlijk helemaal geen verstand van boekhouden, maar na wat gepuzzel en overleg met het boekhoudkantoor kwam ik er wel uit.

 

Mijn vraag aan jullie is: wie heeft baat bij zo'n programma, en wie zou mee willen werken om het uit te breiden, optimaliseren?

 

Hier een opsomming van de functies

[*]Importeren van bankafschriften, nu alleen Rabobank, maar dat kan eenvoudig anders

[*] ik gebruikt het grootboekschema van Snelstart

[*] Aan de hand van gemaakte boekingen worden regels gemaakt. Aan de hand hiervan kunnen de volgende keer boekingen automatisch gedaan worden (500 boekingen gedaan vandaag, waarvan 13 met de hand, de rest ging automatisch goed)

[*]BTW wordt aan de hand hiervan ook automatisch geboekt*]

[*]Niet automatisch gekoppelde boekingen zijn duidelijk herkenbaar in de lijst

[*] Kolommenbalans

[*]Zoeken op grootboek

[*]Handmatig boeking invoeren ( gemaakt om beginbalans in te voeren)

 

Wat moet er nog gebeuren

[*] Opschonen van de code -> ga ik zelf mee bezig[

[*] Leukere layout

[*] Uitgebreide zoekfunctie -> -> ga ik zelf mee bezig

[*]Importeren verschillende banken (of is er een standaard?)

[*]Testen in verschillende browsers, heb alleen Firefox gebruikt

[*] ........

 

Reacties aub.....

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik vindt het opnieuw uit omdat er geen mij geen programma bekend is dat eenvoudig werkt, een makkelijk aan te passen is aan je wensen.

 

Wat betreft het kaststelsel, bijna elke eigenaar van een webshop kan het kastelsel hanteren omdat hier meer dan 90% (of was het nou 80%) aan particulieren wordt geleverd.

 

Graag reacties van mensen die denken iets te hebben aan dit programma,

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reactie.

 

Is het niet vaak zo dat dan het principe geldt: want something done right, do it yourself.

 

Oftewel: jij haalt jouw ergernissen uit andermans software en anderen hun ergernissen uit de jouwe. Ik zou het echt cool vinden als je eruit komt, maar wilde gewoon even nagaan waarom je dit doet. Bedoel je geenszins te ontmoedigen!

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.