• 0

Faillissement BV's, Holding BV nog overeind, WSNP? Faillissement? Wat nu??

Beste mensen,

 

Ik zal het proberen kort te houden.

Ik ben enig DGA van een holding. Deze holding had twee werkmaatschappijen welke zijn gefailleerd in 2004 en 05.

Sinds die tijd werk ik onder die Holding en ontvang daaruit een bescheiden inkomen. Bescheiden om loonbeslag te voorkomen. Daarnaast heb ik in privé een vordering op de holding. Buiten het bescheiden inkomen laat ik de holding mij daardoor, indien nodig, extra uitbetalen.

De Curator heeft bij mij bestuursaansprakelijkheid neergelegd echter geen titel gehaald. Ik denk ook niet dat hij dat gaat doen omdat zoiets tot geen enkel doel zal leiden en er waarschijnlijk te weinig grond voor is. De faillissementen zijn nog steeds niet opgeheven. Door een r.c. krediet van de bank, waarbij ik indertijd persoonlijke borgstelling heb afgegeven, ligt er nu een claim op mij in prive. De bank heeft destijds een titel gehaald en gekregen.

Door alle ellende van dien bleek er ook een directe persoonlijke schuld te zijn ontstaan bij de bank waar ik privé bankierde. Geen titel echter wel geregeld contact.

 

Ik heb drie vragen:

 

1- Kan ik als bestuurder van bovengenoemde holding worden toegelaten tot de WSNP?

2- Wat voor nut heeft het voor mij überhaupt dat de curator de faillissementen sluit?

3- De aandelen van de holding liggen bij mij in privé. Kunnen schuldeisers beslag gaan leggen op die aandelen en die op enigerlei wijze te gelde maken?

 

De een zegt “dit” en de ander “dat”. Graag zou ik meer duidelijkheid hierover krijgen. Misschien lukt dat hier, op dit forum.

 

Anyway, dikke dank.

 

Met vriendelijke groet,

 

Johan.

 

ondernemer

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

1- Kan ik als bestuurder van bovengenoemde holding worden toegelaten tot de WSNP?

Nee, want je dat geeft geen zekerheid van inkomen. Als echter iemand anders eigenaar van die holding is, kan dat wel.

2- Wat voor nut heeft het voor mij überhaupt dat de curator de faillissementen sluit?

Dat de BV's opgeheven worden en de boven je hoofd hangende bestuurdersaansprakelijkheid van tafel is.

3- De aandelen van de holding liggen bij mij in privé. Kunnen schuldeisers beslag gaan leggen op die aandelen en die op enigerlei wijze te gelde maken?

Het is bezit, dus het kan geëxecuteerd worden. Waarschijnlijk levert het weinig op, maar het zit je dan wel in de weg.

Link naar reactie
  • 0

Dikke dank Steven!

 

Dus om mijn leven te normaliseren:

 

Opheffen van de B.V. (Holding) door mij of door een schuldeiser en daarna een aanvraag doen tot de WSNP regeling.

 

Klinkt niet aantrekkelijk maar als het moet….., moet het.

 

Of, de B.V. (Holding) verkopen aan een derde en bij die B.V. in dienst treden in combinatie met WSNP traject. Koopoptie op aandelen na het traject wellicht?

 

Kan dat?

 

Groet,

 

Johan

 

ondernemer

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Of, de B.V. (Holding) verkopen aan een derde en bij die B.V. in dienst treden in combinatie met WSNP traject. Koopoptie op aandelen na het traject wellicht?

Formeel gezien geldt die koopoptie ook als vermogen en dat moet je in het kader van de WSNP regels melden aan de bewindvoerder.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 82 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.