• 0

Waarde VOF

Hallo, dit is mijn eerste berichtje op dit forum, heb de afgelopen weken al veel gelezen maar zit nu toch met een vraag.

 

Ik heb nu al ruim 4 jaar samen met een goede vriend een V.O.F. in de IT sector. We voeren computer reparatie's, onderhoud uit aan netwerken en bouwen websites en alles wat daarbij wordt voor de particulieren sector en het MKB. Nu ben ik op het punt dat ik uit de V.O.F. te stappen (heb de interesse in het vak verloren en heb een nieuwe uitdaging gevonden). Het bedrijf loopt goed en groeit nog steeds, we hebben geen leningen maar ook geen bedrijfspand. We werken gewoon vanuit huis en alleen op locatie.

In de loop der jaren hebben we samen al een mooi vermogen opgebouwd op de gezamenlijke zakelijke rekening. Nu sta ik op het punt eruit te stappen, mijn compagnon is aan het twijfelen of hij alleen wil doorgaan / alleen durft door te gaan. Nu heb ik al veel info op dit forum gevonden welke stappen ik moet ondernemen. Alleen wat is nu de waarde van onze zaak? Hieronder even wat info welke volgens mij nodig is om dit te berekenen (als er aanvullende info nodig is hoor ik het graag).

 

- Geen leningen

- Gezamenlijke rekening, alles 50/50 we hebben altijd evenveel geld uit de zaak gehaald

- +- 300 active klanten, verdeling 4/5 particulieren 1/5 MKB

- Naamsbekendheid in de directe omgeving is goed

 

Mijn vraag is, wat is onze zaak nu waard?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Als je de andere topics hierover leest, dan zul je merken dat eigenlijk iedereen het erover eens is dat:

 

1. Waardering een vak is

2. De prijs over het algemeen iets is waarover onderhandeld wordt naar een punt waar beiden het over eens zijn.

 

Kortom: ga eerst om tafel zitten om te kijken of je eruit kunt komen en zo niet, schakel dan een deskundige in.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.