• 0

Verhuren bedrijfswagen aan buurman.

Mijn buurman gaat verhuizen en heeft mij gevraagd of hij mijn bestelwagen kan huren. Deze bestelwagen staat op naam van mijn cateringbedrijf. Welwillend ben ik ermee akkoord op voorwaarde dat ik achter het stuur zit. Ik hoef niet persé het markttarief voor de verhuur, dus zit ik dan ook een stuk lager.

 

Wat ik mij afvraag is of ik het verhuurbedrag kan inboeken als reguliere inkomsten?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, je kan de inkomsten hieruit boeken als omzet. Voor je eigen administratie zou ik hiervoor wel een aparte code maken, bijvoorbeeld omzet overige diensten. Ik zou het trouwens benoemen als verhuisdienst en niet als verhuur bedrijfswagen. De kilometers voor de verhuizing worden anders als privé-kilometers beschouwd en daarbij zit je zelf achter het stuur, dus het is meer dan verhuur van de wagen.

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
  • 0

Dank je Marije..

 

Gebruik je de bedrijfswagen ook privé? Want feitelijk blijft het natuurlijk gewoon (mede) een vriendendienst.

Ja, af en toe gebruik ik de bedrijfswagen ook privé, maar als ik betaald word met geld op basis van een factuur, dan zijn het toch ook inkomsten?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.