• 0

Website vereenvoudiging BV-recht

Website vereenvoudiging BV-recht

 

Datum: 16-12-2003 (persbericht EZ)

 

Een goed ondernemingsklimaat vergt een goede juridische infrastructuur voor ondernemingen. Daarom zijn de ministeries van Economische Zaken en Justitie gestart met het project De flexibele BV. Huidige knelpunten en lacunes in de wetgeving worden onderzocht, zodat medio 2004 een concept wetsontwerp ter consultatie aan belanghebbenden kan worden aangeboden. Vanaf vandaag is de voortgang van het project te volgen via de websites van Economische Zaken en Justitie .

 

Voor meer informatie over dit onderwerp kunt u terecht bij Postbus 51, telefoon 0800 - 6463951, e-mail: ezinfo@postbus51.nl.

Voor journalisten: Luuc van Zijp, persvoorlichter, telefoon (070) 379 61 17, e-mail: L.vanZijp@minez.nl

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit is interessant. Ik kreeg vandaag het volgende bericht in mijn mailbox:

 

Een goed ondernemingsklimaat vergt een goede juridische infrastructuur voor ondernemingen. Daarom zijn de ministeries van Economische Zaken en Justitie gestart met het project "De flexibele BV". Huidige knelpunten en lacunes in de wetgeving worden onderzocht, zodat medio 2004 een concept wetsontwerp ter consultatie aan belanghebbenden kan worden aangeboden.

 

Buiten het feit dat ik zeer blij ben dat hier eindelijk naar gekeken wordt en dat dit zeer veel extra mogelijkheden kan bieden, vond ik het tweede deel van het bericht zelfs nog interessanter:

 

Vanaf vandaag is de voortgang van het project te volgen via de websites van Economische Zaken: http://www.ez.nl/default_bel.asp?pagina=deflexbv en Justitie: http://www.justitie.nl/themas/wetgeving/dossiers/bvrecht/index.asp.

 

Zal het er nu werkelijk van komen dat de overheid transparanter gaat worden? Ik ga de sites in ieder geval in de gaten houden!

 

Dit wordt er echter alleen aangegeven op de site van EZ:

De flexibele BV

Vereenvoudiging BV recht

Een goed ondernemingsklimaat vergt een goede juridische infrastructuur voor ondernemingen. Daarom zijn het Ministerie van Economische Zaken en het Ministerie van Justitie gestart met het project "De flexibele BV". Huidige knelpunten en lacunes worden onderzocht, zodat in de zomer van 2004 een wetsontwerp gereed is voor consultatie onder belanghebbenden. Op deze site vindt u een overzicht van de acties die in het kader van dit project zijn en worden uitgevoerd.

 

Doel van het project

Doel van het project is om het bv recht flexibeler te maken en beter te laten aansluiten bij de praktijk, zodat de bv aantrekkelijker wordt voor haar gebruikers, met inachtneming van de belangen van overige betrokkenen. Dat zal ook tot vermindering van de administratieve lasten en juridische kosten voor ondernemers kunnen leiden.

 

Op de site van Justitie staat wel een uitgebreide beschijving van het project en de uit te voeren werkzaamheden. Dit is nu al redelijk uitgebreid, ziet er in ieder geval naar uit dat er goed naar gekeken wordt. Nu maar hopen dat dit niet gaat verzanden in politiek geharrewar.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.