• 0

Marketing plan voor een nieuw merk

Hallo Allemaal,

 

Wij (mijn vrouw en ik) hebben een sub agentschap verworven van een zeer stijlvol maar gedurft dames kleding merk. We stappen helaas halverwege de verkoop ronden van de winter collectie in en hebben dus niet veel tijd maar moeten ons wel bewijzen.

 

Nu willen wij voor de regio die wij moeten vertegenwoordigen een goede marketing/reclame campagne starten. We willen beginnen met wat kaarten te versturen en na bellen natuurlijk. Maar op wat voor punten moeten we letten en hoe kunnen we een zo'n groot mogelijk resultaat behalen. Voorheen deed mijn vrouw vooornamelijk koude aquisitie (dit was voor een lager segment en voor kinderkleding) Maar wij denken dat dit een heel andere benaderings methode moet zijn.

 

Wie kan ons op weg helpen om dit zo goed en zo goedkoop mogelijk aan te pakken.

 

Alvast bedankt voor de reactie

 

Addy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi,

 

Je hebt het over "stijlvol maar gedurft" (is dat niet gedurfd?, weet t niet) en dan "zo goedkoop mogelijk".

Het lijkt me zaak om beide uitingen wat naar elkaar toe te brengen want een goedkoop flodder-foldertje voor een stijlvolle collectie zal imho niet echt werken.

 

Verder sluit ik me aan bij Jeroen: je zult wel eea in kaart moeten brengen om gericht te adverteren.

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Dan is het vast handig om te achterhalen waar, hoe en vooral wanneer (!) diverse dameskledingwinkels en ketens inkopen. Kan de agent of kunnen andere subagenten jullie niet snel op weg helpen?

 

N.a.v. diverse postings vraag ik me af wat jullie geschikt maakt als verkoper/vertegenwoordiger in luxe(re) mode artikelen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Highio,

 

Dames kleding voor de winter wordt ingekocht in january. Nu werkt dit merk met 6 collecties per jaar en dit is het laatste deel van de winter collectie (feestkleding). Dus misschien wordt dat ook wel de insteek. Want de dames kleding branche heeft hget laatste kwartaal een goede weg omhoog gevonden, dus wie weet willen veel winkeliers wel bij bestellen.

 

Groeten

Addy

Link naar reactie
  • 0

Heb je je al proberen in te leven in je doelgroep? Kan je dat überhaupt, heb je ervaring in de branche?

 

Ga eens (op afspraak) langs bij enkele winkeliers die in je doelgroep zouden vallen en vraag hun mening naar de kleding en hoe zij nu inkopen.

Er zijn beurzen waar de winkeliers hun budget voor het komend seizoen opmaken. Er zijn kleding winkeliers die met groothandels werken en veel winkeliers krijgen agenten over de vloer van bekende merken of zelfs regelmatig aangeleverd (verplichte afname om dat merk te mogen voeren).

Als je met enkele winkeliers hebt gepraat weet je waarschijnlijk al snel meer. Veel winkeliers vinden het leuk hun mening te geven en te adviseren, zeker als ze de kleding leuk vinden.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Beste Astron,

 

Er varing hebben we zeker in de branche we hebben zelf ook altijd twee kledingwinkels gehad. Alleen het segment is anders dan we gewend zijn. En de agentschappen die we toto nu toe doen hebben ook een lager segment en daar kan je met koude aquisitie goed scorren maar dit vraagt iets meer maar sluit wel beter aan bij ons.

 

Maar nu hebben we een subagentschap zonder budget. En daarom zijn we opzoek naar goedkope maar toch doeltreffende manieren om het merk aan de man te brengen in de regio die we toegewezen hebben gekregen.

 

Een gesprek aan gaan met de winkeliers dat kan inderdaad iets opleveren. Maar we willen een grote groep bereiken. Omdat het merk resultaat wil zien en wij pas aan het eind van het seizoen dit toegewezen hebben gekregen.

 

Groeten

Addy

Link naar reactie
  • 0
Een gesprek aan gaan met de winkeliers dat kan inderdaad iets opleveren.

Dat gaat zeker iets opleveren.

 

Maar we willen een grote groep bereiken.

Met de opgedane kennis van bovenstaande kan je daar een plan voor maken.

 

Omdat het merk resultaat wil zien en wij pas aan het eind van het seizoen dit toegewezen hebben gekregen.

Lekker makkelijk voor het merk...Jullie hard werken en geld uitgeven aan het in de markt zetten van het merk en zij helemaal geen risico? Moet je dat wel willen?

 

Er varing hebben we zeker in de branche we hebben zelf ook altijd twee kledingwinkels gehad.

En hoe wilde jij graag benaderd worden, hoe deed jij je inkopen?

 

Alleen het segment is anders dan we gewend zijn. En de agentschappen die we toto nu toe doen hebben ook een lager segment en daar kan je met koude aquisitie goed scorren maar dit vraagt iets meer maar sluit wel beter aan bij ons.

Andere winkeliers dus maar de marktbenadering zal niet zo veel verschillen, lijkt me. Het blijven handelaren.

 

Wat naar mijn idee altijd goed werkt is een beetje gratis in de winkel plaatsen (vinden de meeste winkeliers niet erg) en na een afgesproken tijd (niet te lang) terugkomen. Wat verkocht is reken je af en voor wat niet verkocht is bespreek je met de winkelier of hij het wil afnemen of dat je het terugneemt. Zo kan de winkelier risicoloos het product ervaren en kijken hoe mensen er op reageren. De fabrikant / merkhouder mag daar best aan mee werken.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.