• 0

Affiliate marketing - hoe actief zijn jullie hiermee bezig?

Hallo,

 

Affiliate marketing komt meer en meer op. Er wordt steeds minder op de traditionele banners geklikt waardoor het steeds moeilijker is om bijv. een nieuws site in de lucht te houden. Aangezien banners niet meer goed converteren zie je steeds meer advertorials, nieuws berichten met affiliate links etc. Grote bedrijven richten zich nu steeds meer op affiliate marketing, kijk bijv. maar eens naar Boox.nl en Bol.com

 

Boox: http://www.blueshots.nl/Programmas/Programma.aspx?r=75599

 

Bol.com heeft zelf, zover ik weet, als enige het software pakket van TradeDoubler op eigen domein draaien. Wat voor mij al aangeeft dat er serieus geld mee wordt verdient.

 

Mijn vragen aan jullie:

 

1) Doen jullie zelf ook aan affiliate marketing?

2) Hoe serieus zijn jullie ermee bezig?

3) Levert het bij jullie ook zoveel op?

 

Ik heb via TradeTracker een campagne lopen voor het zakelijke gedeelte van mijn bedrijf. Dit werkt helaas niet goed. Voor consumenten producten moet het beter converteren, daar ga ik begin volgende kwartaal eens proberen.

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

 

----

Info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Affiliate_marketing

Rekensom conversie volgens meerdere affiliate netwerken waarbij jij een banner plaatst op een site met 100.000 views:

 

100.000 * 1% (Click through rate) = 1000 clicks * 1% (conversie) = 10 sales

 

#affiliatemarketing

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zit ook aan affiliatie te denken om de verkopen op mijn site (lingerie) op te stuwen. Wat mij opvalt is dat de er grote verschillen zijn tussen de verschillende affiliatie bedrijven. De een rekent 250 entree kosten de ander 500!! Vervolgens rekent de een geen maandelijkse kosten de ander 75 euro! Ik vind de onderlinge verschillen groot. Maar ook interessant. Lees dus met genoegen dit topic!

www.cadeaulingerie.nl Online webshop voor luxe en handgemaakte lingerie voor een goede en concurrende prijs! Maandelijks mooie aanbiedingen!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Judith,

 

Inderdaad, het is twee jaar later en er is een hoop gebeurd in die tijd. Maar in feite is er weinig veranderd. Affiliate marketing is nog altijd groeiende als je het mij vraagt.

 

Twee jaar geleden sprak men van Google Caffeine. Tegenwoordig heeft iedereen zijn mond vol over Google Panda en Pinguin. Ook daarvoor geldt: die updates van Google straffen slechte content en Black Hat SEO af. Degenen die overeind blijven zijn degenen met goede content. Ik ben blij maar niet verrast dat wij daarbij horen ;)

 

Grote partijen die gaan samenwerken met de zoekmachines heb ik nog niet gezien. Wel is er veel discussie over Google zelf die affiliates buitenspel dreigt te zetten door zich te begeven in bijvoorbeeld de reisbranche. Maar ook hier geldt: als je je als affiliate onderscheidt dan blijft er een goede markt bestaan. Voor merchants maakt het overigens niet zoveel uit, al is het volgens mij ook in hun belang dat er genoeg goede Affiliates overblijven.

 

CPC wordt via Google (en ook Facebook) ook steeds duurder. Nog een reden om voor Affiliate marketing te kiezen lijkt me.

 

Tenslotte nog een andere bedreiging waar veel over wordt gesproken: de cookie wetgeving. Ook die soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. De grote partijen beginnen er nu aan te voldoen. Het publiek raakt er dis langzaamaan mee bekend. En binnenkort verliest het zijn effect (verwacht ik).

 

Kortom: nog altijd veel discussie, maar de situatie is weinig veranderd. En ik sta nog steeds achter wat ik toen in dit forum heb gezegd.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.