• 0

NetGeboren.nl

Omschrijving van je concept:

Op 1 juni heb ik de website www.netgeboren.nl gelanceerd. www.netgeboren.nl is een website waarop je kosteloos een geboortebericht kunt plaatsen, een kraamlijst kunt aanmaken en bijzondere cadeaus kunt kopen voor de baby maar ook voor broers, zussen, papa en mama.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Vanaf 2001 tot 30 juni 2010 ben ik werkzaam geweest als medewerker cliëntenservice bij een bank. Enige tijd geleden heb ik te horen gekregen dat mijn contract beëindigd werd i.v.m. reorganisatie. Na goed en lang beraad heb ik in samenspraak met partner besloten om mijn wens in vervulling te laten gaan: het starten van een eigen bedrijf.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Met de site wil ik mensen een ruime keuze geven aan bijzonder cadeaus voor de baby, het broertje of zusje en de papa en mama. Tevens hoop ik dat het online kosteloos plaatsen van geboorteadvertenties een groot succes wordt, zodat je eenvoudig en snel een geboortebericht kunt plaatsen maar ook naar geboortes kunt zoeken. Het maken van een kraamlijst is een makkelijk hulpmiddel als je mensen op een makkelijke manier wilt laten weten welke kraamcadeaus je leuk vindt.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn voldoende webwinkels voor kraamcadeaus maar zonder de geboortebericht service. Ik streef ernaar om telkens een ruim, mooi en kwalitatief goed assortiment van bijzondere cadeaus aan te bieden. Belangrijk vind ik ook dat de website professioneel over komt.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Welke dingen kunnen beter qua layout, opbouw? Zijn er dingen die je mist in onze webshop. Al jullie feedback is welkom.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Ha Francien,

 

Door StefanO werd ik geattendeerd op je bericht. Leuk dat je jouw droom gaat waarmaken met zo'n innovatief concept!

Ik kon het niet laten om er vanuit marketingoogpunt naar te kijken en dan met name hoe je bezoek op je site zou kunnen krijgen.

 

De vraag is hoe je van de statische lijst met geboortegegevens een lokkertje naar de site maakt. Heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om mailadressen van vrienden/familie te koppelen aan de kraamlijst/geboortekaartjes? (Wat is er mooier dan tijdens het opgeven van je geboortekaartje meteen een mail aan al je vrienden en familie te sturen? "

klik hier om het kaartje te zien en een kado uit te kiezen...)

 

Op je site laat je zien dat je op Twitter en Hyves actief bent. Dit zou ik doortrekken naar je dienstverlening: Niet alleen iets over jezelf / de bedrijfsvoering vertellen, maar bijvoorbeeld elke keer als iemand een geboortekaartje plaatst dit ook op de "kaartjestwitter" zetten. De uitdaging is dan wel om een "@mention" naar de ouders te plaatsen, zodat die meteen op de hoogte zijn en kunnen retweeten.

 

Je kunt ook laten uitzoeken hoe je een Hyves gadget kunt opzetten, zodat ouders hun kraamlijst/geboortekaartje met jouw logo en link op hun profiel kunnen zetten en krabbelen op andere profielen.

 

Zo zijn er natuurlijk nog honderden andere manieren.... ;)

 

Nog even over de site zelf:

Ik mis de betaalmethoden. Voordat een bezoeker een aankoop wil doen is het zaak voldoende vertrouwen te wekken. Dit doe je bijvoorbeeld door open te zijn over of je per creditcard en iDeal kunt betalen, of zelf geld moet overmaken. Voordeel hiervan is dat je ook meteen "keurmerken" op de site krijgt. (iDeal is bekend, ING is bekend, dus het is vast in orde!)

Een andere vertrouwenskwestie is de retouren/garantie policy en de verzendkosten. Net zoals de betaalmethode staat hierover wel iets in de FAQ, maar dit zou in één oogopslag te vinden moeten zijn op de shoppagina's.

 

Dan nog een laatste (voor deze post…) : kijk ook eens naar deze tips

 

Heel veel succes met de site en ik hoop dat je het creatieve idee om traffic te genereren met de geboortekaartjes/kraamlijst maximaal uitbuit! ;)

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Moovio,

 

Bedankt voor je reactie. Als mensen zich registreren en een kraamlijst aanmaken, kunnen ze deze naar al hun familie/vrienden etc. mailen. Verder ben ik druk bezig om te kijken hoe ik het voor de klanten aantrekkelijker kan maken om hun geboorte bij ons te melden. Waarschijnlijk met een community.

 

Het plaatsen van geboortekaartjes op Hyves is wel een goed idee! Hier ga ik dan ook weer eens over nadenken!

 

Wat betreft de betaalmogelijkheden heb je gelijk. We maken een nieuwe pagina aan met "veilig betalen". Hier komt alle informatie op te staan m.b.t. het betalen en de icoontjes van de betalingsmogelijkheden. Als alles goed gaat komt deze pagina er deze week nog.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ha Startertje,

 

Mooi dat je de kraamlijst al kunt verzenden!

Een tip: zie elke pagina als de enige pagina die iemand bekijkt op je site. Ziet een bezoeker niet meteen wat hij zocht, is hij vertrokken...

 

Jullie hebben veel informatie, maar een klant moet er "moeite" voor doen om het te vinden (twee muisklikken is extra moeite, helaas...) Daarom zou ik de betaalmogelijkheden, maar vooral wat meer uitleg op alle pagina's plaatsen, denk aan

 

- wat kan ik op de site

- wat zijn de voordelen van de site

- wat zijn de verzendkosten

- hoe kan ik betalen

- wat is de levertijd

- heb ik garantie

 

;)

Link naar reactie
  • 0

Hoi Moovio,

 

Bedankt voor je reactie. Inmiddels zijn er icoontjes op de site geplaatst met de betalingsmogelijkheden. Van de week wordt de site weer verder aangepast. Op de homepage komt dan meer informatie over de site en het verzenden. Het is ook de bedoeling dat de levertijd bij de producten zichtbaar wordt. Hier ben ik nog mee bezig.

Link naar reactie
  • 0

Goed concept! Mooie site (ik vind het logo juist erg mooi, maar ja, ik ben vrouw ;) ). Ik zag trouwens wel een foutje op de site. Wanneer ik de categorie 'nieuws' aanklik krijg ik bovenaan de 'werkbank met gereedschap (hoort volgens mij in de webshop) en wanneer ik dan verder klik op de werkbank dan krijg ik de website categorieën 'webshop', 'zoek geboorte' en 'meld geboorte'. Ik vind je homepage trouwens erg netjes, alleen vind ik zelf de overgangen van de producten wat te vervelend (heb niet een directe tip hoe dit op te lossen).

Jammer dat ik jouw site nog niet had toen mijn kids geboren werden (oudste van de 3 is 3 en jongste 10 maanden, dus had zomaar wel gekunt ;) ), heb van meerdere van dit soort diensten via verschillende sites gebruik gemaakt, dt is veeel makkelijker!

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het ook wat lastig uitleggen, maar op je homepage schuift telkens een nieuw product voorbij, dit schuiven gaat gevoelsmatig niet vloeiend, is op zich ook logisch door de manier van 'schuiven' die je gekozen hebt. Het product schuift heel snel voorbij en stopt dan abrupt zodra hij 'op z'n plek staat'. Persoonlijk (maar als ik de enige ben die dat vindt moet je de opmerking natuurlijk gewoon naast je neer leggen) zou ik het prettiger vinden wanneer de verschuiving wat langzamer gaat, dan is het stoppen gevoelsmatig ook niet zo abrupt en is het wat prettiger voor het oog.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.