Jump to content

moovio.nl

Super Senior
  • Content Count

    122
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

27

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    commercie en marketi

Company info

  • Location
    Elst
  • Branch
    Innovatie & concepten
  • Branch 2
    Huisvesting & vastgoed
  • Branch 3
    Financiering & bankwezen
  • Website address
  1. Ach, my bad... :-\ Ik zie nu inderdaad dat er al een keer aan de pakketten is gerefereerd. Iets te snel in het toetsenbord geklommen ;D Bedankt voor het melden @Sander! De vraag blijft: heeft de OP SaaS overwogen? Aan alle genoemde opties zitten voor en nadelen en ik ben benieuwd naar de afwegingen die zijn gemaakt. Hoezo miste je SaaS oplossingen? MijnWebwinkel is SaaS en SEOShop ook, seoshop is overigens Lightspeed geworden.
  2. Beste Ondernemer-worden, Ben je inmiddels al wat wijzer? In de adviezen miste ik kiezen voor een SaaS oplossing, zoals Lightspeed eCom. heb je dat ook overwogen? Groet, Peter
  3. Beste David, Een eerste vraag: waarom zou je graag Magento willen? De community edition is zeer uitgebreid, maar zonder échte ondersteuning. Open Source, dus je moet veel zelf uitvinden, of het laten doen door een Magentobouwer. De enterprise edition krijgt 100% support van Magento zelf, maar daarvoor moet je een hele eigen infrastructuur bouwen, misschien wel met meerdere servers om magento core en databases van elkaar gescheiden te laten draaien ivm perfomance issues. Voor de enterpise edition zie ik vanafprijzen van €15.000,- tot €40.000,- op basis van SLA en modules. Is een andere oplossing niet beter? Groet, Peter
  4. Beste Harry, Ik zie dat je sitenaam geregistreerd is bij Domeinwinkel, die op de website adverteren met SSD hosting. Dit zou zeer snel moeten zijn, zeker als ze PHP7 bieden. Je website gebruikt momenteel PHP 5.6.26. Je zou de host kunnen vragen om je versie om te zetten. WordPress ondersteunt PHP7 sinds 2015, dus je zou geen problemen daarmee moeten ondervinden. Op zich is er niet zo veel mis met de website en de hosting, behalve dat er geen gebruik gemaakt wordt van de mogelijkheden die een server heeft. Bijv. geen compressie, caching, etc. ingesteld. Groet, Peter mod-edit: wervende tekst verwijderd - Higherlevel is geen prikbord
  5. Ha Startertje, Mooi dat je de kraamlijst al kunt verzenden! Een tip: zie elke pagina als de enige pagina die iemand bekijkt op je site. Ziet een bezoeker niet meteen wat hij zocht, is hij vertrokken... Jullie hebben veel informatie, maar een klant moet er "moeite" voor doen om het te vinden (twee muisklikken is extra moeite, helaas...) Daarom zou ik de betaalmogelijkheden, maar vooral wat meer uitleg op alle pagina's plaatsen, denk aan - wat kan ik op de site - wat zijn de voordelen van de site - wat zijn de verzendkosten - hoe kan ik betalen - wat is de levertijd - heb ik garantie ;)
  6. Ha Francien, Door StefanO werd ik geattendeerd op je bericht. Leuk dat je jouw droom gaat waarmaken met zo'n innovatief concept! Ik kon het niet laten om er vanuit marketingoogpunt naar te kijken en dan met name hoe je bezoek op je site zou kunnen krijgen. De vraag is hoe je van de statische lijst met geboortegegevens een lokkertje naar de site maakt. Heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om mailadressen van vrienden/familie te koppelen aan de kraamlijst/geboortekaartjes? (Wat is er mooier dan tijdens het opgeven van je geboortekaartje meteen een mail aan al je vrienden en familie te sturen? " klik hier om het kaartje te zien en een kado uit te kiezen...) Op je site laat je zien dat je op Twitter en Hyves actief bent. Dit zou ik doortrekken naar je dienstverlening: Niet alleen iets over jezelf / de bedrijfsvoering vertellen, maar bijvoorbeeld elke keer als iemand een geboortekaartje plaatst dit ook op de "kaartjestwitter" zetten. De uitdaging is dan wel om een "@mention" naar de ouders te plaatsen, zodat die meteen op de hoogte zijn en kunnen retweeten. Je kunt ook laten uitzoeken hoe je een Hyves gadget kunt opzetten, zodat ouders hun kraamlijst/geboortekaartje met jouw logo en link op hun profiel kunnen zetten en krabbelen op andere profielen. Zo zijn er natuurlijk nog honderden andere manieren.... ;) Nog even over de site zelf: Ik mis de betaalmethoden. Voordat een bezoeker een aankoop wil doen is het zaak voldoende vertrouwen te wekken. Dit doe je bijvoorbeeld door open te zijn over of je per creditcard en iDeal kunt betalen, of zelf geld moet overmaken. Voordeel hiervan is dat je ook meteen "keurmerken" op de site krijgt. (iDeal is bekend, ING is bekend, dus het is vast in orde!) Een andere vertrouwenskwestie is de retouren/garantie policy en de verzendkosten. Net zoals de betaalmethode staat hierover wel iets in de FAQ, maar dit zou in één oogopslag te vinden moeten zijn op de shoppagina's. Dan nog een laatste (voor deze post…) : kijk ook eens naar deze tips Heel veel succes met de site en ik hoop dat je het creatieve idee om traffic te genereren met de geboortekaartjes/kraamlijst maximaal uitbuit! ;)
  7. Ha HigherLevelaars, bedankt voor de levendige discussie! @John Bouwmans: Je reactie over Adwords wil ik omdraaien. Je geeft aan dat het als zoeker niet relevant genoeg voor je is. Dit betekend dat de adverteerders niet goed weten hoe je een online campagne moet inrichten. Om de beurs-metafoor nog even te gebruiken: aan een stand zonder duidelijke ingang loopt iedereen voorbij... Wat betreft de personeelskosten ben ik het niet helemaal met je eens. Tuurlijk is de werknemer toch al in dienst, maar wie zet die twee dagen de tegels in de keuken, of legt het netwerk aan bij die belangrijke klant? Online adverteren is geen extra kosten zoals jij het ziet, maar een andere besteding van het marketingbudget dan nu gebeurt: óf naar de beurs, óf inzetten op gericht online adverteren. En dan heb ik het nog niet gehad over serveersters, promotie-girls en de entertainer achter de piano die ingehuurd worden... ;) @Highio Het is voor iedere ondernemer van belang zich te verdiepen in wat er te koop is in de marketingwereld, dus ik vind het een verstandige keuze om zelf wat SEO kennis op te doen. Op de beurs had ik een gesprek met een mevrouw die me advertentie ruimte wilde verkopen op de "Nieuwe Marktplaats.nl, maar dan goedkoper". Ze deed eerst haar verhaal en vroeg toen: "Wat doet uw bedrijf eigenlijk?". Toen ik online marketing zei, kreeg ik als reactie? "Wa's da dan? Je moet me even helpen, want ik helemáál geen verstand van die computers..." :'( @P.J. Odems Geen aandelen Google hier... Wel de overtuiging dat online adverteren, in welke vorm dan ook, goedkoper en relevanter is. Wat mij verbaast is dat veel mensen Google de grote meelifter vinden, maar als vanmiddag Sanoma of de Telegraaf opbelt voor een advertentie dat de meesten geïnteresseerd zijn. ??? @Nali Er zit inderdaad verschil in de verkoop-evenementen die een verlengstuk van je winkel zijn op een drukke locatie en een B2B promotiedag.
  8. Gisteren heb ik een kijkje genomen op een promotie-evenement voor ondernemers. Het was er erg druk, maar toch gebeurde er weinig in de beursbooths. Pennen, petjes en bitterballen, alles werd uit de kast gehaald om een gesprek te kunnen beginnen. Zelfs een weekend cabriorijden werd er verloot aan de mensen die alleen maar hun kaartje in een grote ton deponeerden. Het contact komt later wel… Als online marketing specialist stond ik te kijken van de hoeveelheid marketingbudget is gespendeerd aan twee dagen publiciteit, terwijl dit veel slimmer kan worden besteed. Voor hetzelfde bedrag van een beursstand met blokjes kaas, een doos pennen en twee man personeel, sta je in plaats van één dag een heel jaar lang bij de advertenties in Google Adwords. Het grote voordeel daarvan is, dat je alléén je eigen doelgroep bereikt en daarvoor betaalt. Op zo'n evenement is dat wel anders: Je staat als boekhouder tussen de hijskranen en de hovenier, om maar een voorbeeld te noemen. Volgens de gegevens van het Centraal Bureau van de Statistiek beschikt 93% van de Nederlanders over een internet aansluiting en volgens de STIR gebruikt ruim 95% van die internetters Google om zich te oriënteren bij de aanschaf van producten en diensten. Waarom kiezen zoveel ondernemers dan nog steeds voor beurzen, tijdschriften en folders om hun doelgroep te bereiken?
  9. Hallo Manon, Ga voor een shop in shop met thema's. Geef de familyshop een andere kleurstelling met hetzelfde logo en laat de baby/peutershop zoals hij is. Je kunt dan een splitsing maken in je marketing: 1) marketing op product- of productlijnniveau Producten voor mannen naar mannenbladen, producten voor peuters naar de ouders van nu. 2) marketing op shopniveau Versterk je merk overal waar je kunt. Om een lekker kort door de bocht voorbeeld te geven: Je hebt ook geen www.kinderboekenbol.com en een www.groterdanxxxlvoormannenwehkamp.nl Een tweede winkel zou ik alleen doen als de doelgroepen totaal niet bij elkaar aansluiten (kinderartikelen en automaterialen)
  10. Vaak zie ik hier op het forum het "flyeren" langskomen voor starters. Persoonlijk zie ik de directe koppeling tussen off-line en on-line niet vaak gebeuren. Hoe vaak hebben jullie een internet-adres uit een reclame in een tijdschrift later nog eens bezocht, of op een site gekeken omdat deze op de streekbus stond? Gelet op de kosten is de combinatie Adwords en SEO toch de meest goedkope methode om te adverteren met een groot bereik (sommige producten/diensten en afzetgebieden uitgezonderd). Waarvoor ik off-line eerder zou gebruiken is het ondersteunen van een on-line campagne. Als je iets gelezen hebt en je komt het daarna nog een keer tegen op een site ben je eerder geïnteresseert. Zoals je zelf al aangeeft, is een artikel over je product dan veel beter dan een advertentie, maar ook veel moeilijker te krijgen. Wat vaak goed werkt voor een tijdschrift is een barter: jij geeft 5x je product weg aan de lezers, zij schrijven een leuk interview (of een dergelijke constructie).
  11. M'n persbericht geeft al meer dan 400 resultaten in Google! ;D
  12. Je hebt gelijk: oppassen met het aankopen van links. Google heeft in 2007 al het algoritme aangepast om betaalde links te filteren en zelfs een betaalde-links-spam-meld-formulier online gezet. Het is nog niet helemaal duidelijk of je er een penalty voor krijgt, of dat de links gewoon niet meetellen voor de ranking. Om je vraag te beantwoorden: het ligt eraan hoe Teliad het doet. Als ze jouw link op relevante pagina's plaatsen, verwerkt in de tekst is er niets aan de hand. Google valt niet over dit soort links en vind het prima als je je site voor dit soort links verhuurt. Ik ga er by-the-way wél vanuit dat ze een standaard trackingcode aan de link toevoegen, waardoor het voor Google erg makkelijk is een Teliad-link te herkennen. Je links zijn dan alsnog "waardeloos". Ook als ze irrelevante, Adwords-achtige blokken op honderden sites plaatsen ben je (wat linkbuilding betreft) geld aan het weggooien. In dat geval zou je het kunnen zien als text-banners en hopen dat het bezoekers oplevert.
  13. Zoekmachine optimalisatie bestaat uit drie bouwstenen: 1. Techniek 2. Inhoud 3. Populariteit In een serie van 3 artikelen zal ik (op beginnerniveau) laten zien wat de basis is van goede zoekmachine optimalisatie. Deel 1: Techniek Zoekmachines zijn computerprogramma's Zoekmachines zijn voor een deel computerprogramma's die websites lezen en alle belangrijke informatie uitfilteren. De tekst wordt opgeslagen in een database en bij een zoekopdracht komen de teksten die het beste passen bij de vraag als resultaat uit het programma als resultatenlijst. Computerprogramma's zijn een hele reeks aan wiskundige formules en keuzes: alles wat niet geen duidelijke "ja" is wordt een "nee". Hoe zorg je er nu voor dat jouw pagina's een "ja" worden wat techniek betreft? HTML code De meeste websites zijn opgebouwd met HTML code (HyperText Markup Language). Deze code is vergelijkbaar met wat ze vroeger bij WordPerfect het "onderwaterscherm" noemden: met behulp van speciale aanwijzingen kun je de tekst opmaken (markup) en ga je terug naar het normale scherm zie je de webpagina. Voor een mens is bijvoorbeeld een paginakop grote vetgedrukte tekst bovenaan de pagina. In HTML heb je voor grote vetgedrukte tekst een aantal mogelijkheden: [*], [*], [*] , [*], [*]of met een extra opmaakbestand: . Toch zal een computerprogramma geen van deze codes herkennen als een paginakop. Standaarden gebruiken voor HTML Software zal de kop herkennen als je de juiste code ervoor gebruikt. Voor paginakoppen is dit . Informatie tussen deze code zal door zoekmachines worden gezien als kernachtige samenvatting van de pagina en er meer gewicht aan toekennen. Niet alleen voor de paginakop maar ook voor alle andere elementen zijn er standaarden afgesproken. Zo heeft een correct opgezette tekst altijd deze indeling: [paginakop] [subkop] [alinea] [tekst] [einde alinea] [subkop] [alinea] [tekst] [einde alinea] Enzovoorts… Daar omheen komen allerlei elementen om teksten en afbeeldingen uit te lijnen. Het meest gebruikte en gebruiksvriendelijke element is de division, . Door divisions te gebruiken kan met heel weinig code een mooi vormgegeven webpagina worden opgebouwd. Dat de pagina's zeer klein van formaat zijn is erg goed voor Google, de zoekmachine heeft laten weten de laadtijd van webpagina's mee te nemen in de beoordeling. Extra functionaliteit buiten de pagina plaatsen Statisch zijn webpagina's al lang niet meer. Filmpjes, bewegende teksten, fotogalerieën en animaties bieden allerlei extra functionaliteit. Om deze code te kunnen gebruiken moet deze worden aangeroepen in de webpagina, dit kan op drie manieren: 1. Op de plek in de pagina waar de extra functionaliteit zichtbaar is (inline) 2. Helemaal boven in de pagina, waar de informatie voor browsers en andere programma's staat, de zgn. "head-sectie". 3. In een extern bestand dat vanuit de pagina wordt aangeroepen. Punt 3 heeft natuurlijk de voorkeur. De pagina wordt kleiner, en overzichtelijker voor zoekmachines en programmeurs. Voor ieder type toevoeging aan de website is er een extern bestand mogelijk: CSS (extra opmaak) in een stylesheet, JavaScript (extra functionaliteit) ineen scriptbestand , enzovoorts. SEO techniek samengevat [*]Een webpagina bestaat uit tekst met een basis opmaak. [*]De opmaak moet volgens de regels (standaarden) worden opgebouwd, zodat de zoekmachines begrijpen welke tekst belangrijker is dan andere. [*]De laadtijd van de pagina moet zo kort mogelijk zijn. [*]In principe moet alles wat geen tekst en opmaak is, in een extern bestand geplaatst worden.
  14. Een goede reviewsite is DPreview.com. Ze hebben er een 27 pagina's tellende review van de D3000 op staan. Eén van de nadelen van de camera (op pagina 26 ) is een onbetrouwbare witbalans bij kunstlicht. Ik denk dat dit nu juist de situatie is die jij het meest zal fotograferen? Ook heeft de camera last van ruis bij laag licht, wat denk ik ook een nadeel is als je op locatie wilt schieten.
  15. Ha SuccesStart, Heb je iets aan deze link? http://www.joomlaseo.net/
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept