Ik ben bezig met de belasting aangifte, helaas moet ik het dit jaar zelf doen door een groot gebrek aan geld. Vorig jaar heeft een boekhouder het voor mij gedaan maar de rekening van 300 euro kan ik nu echt even niet opbrengen.
Graag een advies als je me wilt helpen, en daarvoor grote dank.
Vorig jaar heb ik mijn bedrijfsvoering gewijzigd, ik had een webwinkel en dat liep totaal niet inmiddels vertegenwoordig ik als agentschap diverse merken op de Franse markt.
Ik heb over het jaar 2009 dus inkomsten van mijn webwinkel en van mijn agentschap. Nu heb ik dus van mijn webwinkel een nettowinst die lager uitvalt door de inkoop dan die van het agentschap. Toch???
Fictief
Inkomsten webwinkel
nettowinst €1000 100%
bruttowinst € 508 50,8%
Inkomsten agentschap
nettowinst € 5000 100%
bruttowinst €4050 81%
Ik heb dus een totale nettowinst van €6000 en een totale brutowinst van €4558
Overige bedrijfskosten € 5000
Dit zorgt ervoor dat mijn bedrijfsresultaat uitkomt op € -442,-
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
binkie
binkie
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met de belasting aangifte, helaas moet ik het dit jaar zelf doen door een groot gebrek aan geld. Vorig jaar heeft een boekhouder het voor mij gedaan maar de rekening van 300 euro kan ik nu echt even niet opbrengen.
Graag een advies als je me wilt helpen, en daarvoor grote dank.
Vorig jaar heb ik mijn bedrijfsvoering gewijzigd, ik had een webwinkel en dat liep totaal niet inmiddels vertegenwoordig ik als agentschap diverse merken op de Franse markt.
Ik heb over het jaar 2009 dus inkomsten van mijn webwinkel en van mijn agentschap. Nu heb ik dus van mijn webwinkel een nettowinst die lager uitvalt door de inkoop dan die van het agentschap. Toch???
Fictief
Inkomsten webwinkel
nettowinst €1000 100%
bruttowinst € 508 50,8%
Inkomsten agentschap
nettowinst € 5000 100%
bruttowinst €4050 81%
Ik heb dus een totale nettowinst van €6000 en een totale brutowinst van €4558
Overige bedrijfskosten € 5000
Dit zorgt ervoor dat mijn bedrijfsresultaat uitkomt op € -442,-
Heb ik hier gelijk??
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27237-winst-verlies-rekening-en-bedrijfsresultaat/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag