• 0

Het allerbegin...

Beste mensen,

 

Ikzelf ben redelijk ambitieus, dat zal zeker het probleem niet zijn MAAR...

 

Ik zit zelf in de fietssport (professioneel mountainbiker) en merk dat er vaak mensen aan me vragen wat ik van bepaald materiaal vind. Ik zou daarvan graag gebruik willen maken en zelf fietsonderdelen (voornamelijk carbon wielsets) willen verkopen.

Ik ben er van overtuigd dat carbon wielsets nog steeds populair zijn (vooral bij de recreanten, die willen uitpakken met hun fiets).

 

Ik ben nog geen zelfstandige en zal dat zeker niet meteen worden, aangezien ik eerst wil zien en voelen of deze zaken dan écht wel haalbaar zijn. Het lijkt me niet verstandig om nu meteen even een bvba op de te richten ofzo.

De vraag is dan ook of het in praktijk mogelijk is om bv in samenwerking met een fietshandelaar wat te experimenteren in deze zaken.

 

Ik merk ook dat de Euro minder sterk staat tegenover de Dollar en dat maakt dat de kosten ook hoger liggen tov enkele jaren geleden omdat ik deze wielsets zal bestellen in Taiwan/China. De zekerheid in winst is dus minder groot tov enkele jaren geleden en aangezien ik momenteel (door een aankoop van appartement) een kleine beetje moet uitkijken wat ik met de spaarcentjes doe, wil ik niet al te grote risico's nemen.

 

Iemand die een interessante oplossing heeft om me wat opweg te helpen? ...

 

Ik zou namelijk ooit heel graag mijn eigen zaak oprichten, ik zie dat dan ook vooral als uitdaging, maar zoals ik al zei kan ik zeker dit jaar nog niet te grote risico's nemen. Toch zou ik al graag wat 'experimenteren' met het kopen en verkopen van zaken.

 

Thx Experts!

Yep you can do me a fabour by visiting http://www.driesgovaerts.be

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

hoi Dries,

 

hierbij wat losse gedachten van mij als amateur mountainbiker.

 

wat ik om me heen zie is dat juist de mensen die high-end onderdelen kopen op het internet naar koopjes zoeken, omdat ze vinden dat ze het beter weten dan de lokale fietsenboer en ze onderhoud en montage zelf kunnen doen.

 

Dat betekent dat je moet concurreren met de grote engelse en duitse webshops, hebben die de onderdelen die jij voor ogen hebt al in hun assortiment?

als dat niet zo is kan je misschien een "expert status" opbouwen zoals bv. Ernie Frieke (www.bikeboosting.nl)

maar zodra carbon wielsets algemeen geaccepteerd worden, zullen de grote shops er alsnog op duiken.

 

kortom een interessante uitdaging voor een ambitieus persoon ;-)

 

succes

Link naar reactie
  • 0

Ik zal idd best eens met enkele collega's spreken.

Maar het is dus niet zo'n goede optie om bv in samenwerking met een fietsenhandelaar uit de buurt wat te gaan experimenteren?

Ik dacht eraan om bv enkele sets te bestellen en ze via een bikeshop te verkopen (aangezien ik geen mensen over de vloer krijg hé) ... Ik dacht eraan om de hulp in te roepen en bij 5 verkochte sets zou hij dan de volledige 6e set voor zichzelf kunnen verkopen. Ik zeg maar iets....

 

Heeft er iemand trouwens al ervaring met fietsonderdelen uit China? Zou ik nergens teweten kunnen komen welke 'manufacturers' de eigenlijke fabrikanten zijn van bepaalde Europese merken?

 

Thx

Yep you can do me a fabour by visiting http://www.driesgovaerts.be

Link naar reactie
  • 0

dit gaat voornamelijk over frames

http://allanti.com/page.cfm?PageID=328

ga er maar vanuit dat alles in china of taiwan wordt gemaakt, de uitzonderingen zijn ambachtelijk kleine bedrijfjes.

 

heb je al eens bij een bikeshop gevraagd hoeveel wielsets ze verkopen in dat prijssegment, ik denk dat de meeste heel blij zijn als ze 5 van dat soort sets in een jaar verkopen, deze zullen meestal op bestelling worden besteld en niet op voorraad zijn.

ik hou de wedstrijdmedia niet bij, maar als je een bekende bent in dat wereldje, kan je misschien beter met je sponsors en andere bedrijven praten over een special edition, die is afgemonteerd zoals jouw droombike en dat je daar een marge van krijgt.

eventueel kan je daar zelf geld in investeren en ook nog een hoop tijd in de marketing ervan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.