• 0

The continuing story of failliet Izecom

Dag,

ik heb hier anderhalf jaar geleden al gepost over dit onderwerp, maar het onderwerp blijft me achtervolgen. Ik weet niet of dit het juiste forum is voor dit onderwerp, anders wil een moderator het wel verplaatsen.

 

In het kort:

mijn bedrijf Izecom is in oktober 2007 failliet gegaan. Eraan voorafgaand had ik dikke problemen met een malafide Canadees/Amerikaanse investeerder, die niet wilde betalen maar wel criminele dingen deed met mijn bedrijf - zoals "pump and dump" bedrijven via zijn pink sheets fonds, op basis van persberichten van Izecom.

 

Izecom had een vestiging in Amsterdam, en in Sunnyvale, CA. Ik woonde in 2007 in San Jose, omdat de Nederlandse markt voor ons innovatieve markt gewoon niks was, en de Amerikaanse markt wel wat bleek te zijn. Op 29 augustus merkte ik dat de malafide aandeelhouder, Krause, zich toegang had verschaft tot de bankrekening van Izecom bij Wells Fargo. Ik ben naar de bank gegaan, die hebben het nagetrokken, en me toen documenten gegeven die het bewijs waren van "account fraud". Ze adviseerden me om daarmee aangifte te doen bij de politie van San Jose. Dat heb ik gedaan. Daarna heb ik een fax gestuurd naar onze account manager bij ABN AMRO, dat ik vermoedde dat Krause contact met ze zou opnemen om de bankrekening van Izecom op zijn naam te zetten, en dat ze eerst contact met mij moesten opnemen.

In de hektiek die volgde, ben ik naar Nederland teruggekomen, waar ik er achter kwam dat ABN Amro Krause een bankpas voor de rekening van Izecom had gegeven en hem had gemachtigd voor internet bankieren. Tezelfdertijd werd mijn pas geblokkeerd. Sinds de fax had ik geen contact meer met ABN Amro, en slaagde ik er ook niet meer in om contact met ze te krijgen.

 

Izecom had een krediet bij ABN Amro van € 75.000. Ik had in 2005 een overheidsgarantiekrediet aangevraagd, maar ABN Amro weigerde ons dat. Ze vonden dat een gewoon krediet, waar ik in persoon voor moest meetekenen, veel beter was.

 

In oktober 2008 kreeg ik een brief van incassobureau Oordijk, dat inmiddels Incassade heet. Ze gaven te kennen dat ik die € 75.000 moest terugbetalen. Ik heb ze twee brieven gestuurd met bovenstaande uitleg, en daarna niet meer van ze gehoord. Wel betaalde ik via Incassade een credit card schuld van €3000 af. Via "van den Hoeden Mulder" betaal ik een krediet van € 30.000 af, dat was geld dat ik prive had geleend om Izecom op te richten, naast de 50k die ik er vanuit mijn stamrecht bv in had gestopt.

Begin dit jaar bleek dat Incassade stiekum de Izecom schuld bij de credit card schuld had opgeteld, en dat ik ineens voor beide afbetaalde. Ik heb ze onmiddellijk laten weten dat ik daar niet accoord mee ging, en sindsdien betaal ik alleen de credit card schuld, die nu is afgelost. De credit card was prive (hoewel het zakelijk onkosten waren die ik door het faillissement niet meer heb kunnen declareren) en de Izecom schuld is iets heel anders, een andere entiteit. Dat kan je niet zomaar bij elkaar tellen omdat toevallig Abn Amro en ABN credit card services hetzelfde incassobureau hebben, toch?

 

Nu heb ik een brief gekregen van Incassade dat ik € 71.000 moet betalen, het krediet minus wat ik inmiddels zonder het te weten had afbetaald. De stand van het krediet was ergens tussen € 70.000 en € 75.000. Het is nu drie jaar na het faillissement. Getuigen herinneren zich minder, het faillissement is afgelopen dus alle stukken van Izecom zijn door de papiervernietiger gegaan, dus mijn bewijsvoering is nu veel moeilijker, en de mensen die bij ABN Amro werken zijn nu ongetwijfeld allemaal andere mensen, en de oorspronkelijke accountmanager en andere contactpersonen zijn vast niet meer te traceren.

Ik ben van de week bij een advokaat geweest, maar die zegt dat ik weinig kans maak en dat ik gewoon zal moeten betalen. Ik heb ook geen geld voor een advokaat, dat zal duidelijk zijn. Ik heb voorafgaand aan het faillissement € 22.000 te weinig salaris gekregen, dat ben ik nu kwijt. UWV erkende dat ik door Krause frauduleus uit de salarisadministratie was gehaald, maar besloot toch dat ik daardoor geen recht had op faillissementsuitkering, of gewone uitkering. De gemeente Huizen besloot dat als ik 8 maanden zonder geld kon leven en als ik geen schriftelijke documenten had om te bewijzen waar ik dan die 8 maanden van had geleefd, ik ook geen bijstandsuitkering kon krijgen. Ellende genoeg dus.

 

Maar nu verwacht ik een dagvaarding, en zal ik de rechter ervan moeten overtuigen dat als ABN Amro ondanks mijn waarschuwing mij uit het bedrijf zet en een oplichter er in, dat ik dan moeilijk verantwoordlijk gehouden kan worden voor het faillissement. Izecom is failliet gegaan omdat Krause het maar onzin vond om rekeningen of salarissen te betalen. Dat heeft hij eerder letterlijk zo tegen me gezegd.

 

Maar ik ben maar alleen ik. Ik denk niet dat ik nog zo overspannen ben als ik de zes maanden na het faillissement was, maar helemaal helder is het nog niet in mijn hoofd. Ook niet in mijn financien. En Abn Amro is een groot bedrijf met veel geld en veel advocaten, en Incassade heeft nergens een boodschap aan, het enige wat ze ooit tegen me zeggen is "u heeft in prive meegetekend". Dus weet ik nu helemaal niet meer wat ik moet doen.

 

Ik ben bereid mijn strop te nemen met de 50k en 30k die ik in het bedrijf heb gestopt, met de 22k salaris die ik niet heb gekregen, met de €3000 zakelijke onkosten die ik niet heb kunnen declareren. Maar ik weiger om Abn Amro een krediet terug te betalen terwijl ze zelf het faillissement hebben veroorzaakt. Ik runde het bedrijf al 5 jaar met de hakken over de sloot, en dat was me vast nog 5 jaar gelukt, en ik weet dat er nu wel een markt voor ons product is - we hebben het product als open source herbouwd en we hebben nu grote klanten.

 

Ik hoop dat ik een kans krijg eea voor de rechter uit te leggen en dat ze niet gewoon gelijk maar beslag komen leggen. Maar ik zie het somber in voor mezelf als de rechter wel naar Abn Amro luistert en niet naar mij.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

lijkt me verstandig als je dat per direct gaat doen ja.

 

Ik zou het wel weten in mijn situatie (dat zou ik direct nadat het gebeurd was al gedaan hebben):

 

* aangifte doen tegen ABN AMRO

 

* een uitgebreid persbericht rondsturen naar alle mogelijke media betreffende dat ABN een rekening overdraagd aan criminele oplichters. Hierdoor een bedrijf failliet gaat en de bank de voormalig en gedupeerde ondernemer hiervoor verandwoordelijk houd. Veel negatieve publiciteit kan ook nog wel eens goed werken om ABN te dwingen hun fouten in te zien en dit op te lossen.

 

* een tegen claim indienen tegen ABN voor alle kosten en schade die ontstaan is doordat hun de rekening aan oplichters hebben overgedragen (alle kosten van failliet gaan van onderneming???)

 

* elke andere stap die ik maar kon verzinnen om de ABN en andere veroorzakers aan te pakken en hiervoor publiciteit te krijgen die mij kon helpen om het opgelost te krijgen (klacht richting Nederlandse bank, klacht richting toezichthouders, e-mails aan politieke partijen, enz...)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.