• 0

Fujitsu ontwikkelt supercomputer voor biologie

Fujitsu heeft een supercomputer ontwikkeld genaamd BioServer, die de rekenkracht moet hebben van 2000 desktop computers. Omdat er relatief minder krachtige chips in gaan, zoals gebruikt in een mobiele telefoon, is er geen koeling nodig. Het systeem draait op axLinux en er kunnen tot ongeveer 2000 chips in.

 

 

lees meer op Bio-ITworld

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Daar kan je leuk een spelletje op spelen :)

 

Nee, het is altijd wel geweldig als je ziet hoeveel rekenkracht die dingen hebben. Wat ik dan niet snap. Je hebt verschillende projecten die verschillende computers van thuisgebruikers aan elkaar koppelen om bijvoorbeeld te kijken of er leven is op mars ( :-\) of beter: projecten die opzoek zijn naar een bestrijding van kanker.

Sluit nou eens al deze superclusters aan elkaar + nog eens die thuisgebruikers, dan gaat alles toch veel sneller.

Ik denk dat als iedereen samenwerkt dat dan alles sneller berekend wordt dan dat iedereen meer op zijn eigen zaakje gericht blijft..

 

Ach ja, ik werk ook niet altijd even slim :)

Link naar reactie
  • 0

Er zijn wel dat soort initiatieven!

 

find-a-drug

 

ook iets dergelijks van Oxford

 

Ik denk dat dit soort supercomputers zoals die van Fujitsu, juist voor zaken zijn die je liever niet al te openbaar maakt (vanwege concurrentie o.i.d.) of omdat het op een andere manier gewoon niet kan (bepaalde software die je wilt gebruiken).

 

Ik ben best benieuwd wat zoiets moet kosten.

 

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.