• 0

Goodwill berekening Kapsalon ( klanten bestand )

Ik werk al enkele jaren in een kapsalon van een verzorgings tehuis. ( verzorgings tehuis is eigenaar van de ruimte )

Mijn bazin is de uitbater van deze kapsalon.

80-90% van de klanten zijn inwoners van het verzorgings tehuis restand klanten komen van buiten het te huis.

Nu wil mij bazin er mee stoppen en ik zou graag haar plaats innemen.

Deze kapsalon is niet haar eigendom . Zei vind echter dat ik goodwill zou moeten betalen over de clienten die van buiten komen. ( +/- 10-20% ) is dit reeel en hoe moet je dit dan berekenen ?

 

een percentage van de winst maal 10-20% ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
Deze kapsalon is niet haar eigendom.

 

Je hebt enkel te maken met de partij van wie de kapsalon is, dat is je enige gesprekspartner in deze overname.

 

Alles wat jouw huidige werkgeefster nog wil moet zij met die partij bespreken, niet met jou, net zo min als dat hij met jouw huidige werkgeefster te maken hebt bij deze overname.

Link naar reactie
  • 0

Beste Harbeli,

 

Ik begrijp dat je een gesprek hebt gehad met je werkgeefster en dat zij een onbekend bedrag aan goodwill vraagt voor klanten van buitenaf. Het staat haar vrij om daar een bedrag voor te vragen: uit de onderhandeling moet blijken welk bedrag dat dan is natuurlijk.

 

In principe kan een goodwillbedrag reëel zijn. Deze kan aan de hand van de winst- en verliesrekening, door middel van een formule van het netto-economisch resultaat, worden berekend.

 

Neem geheel vrijblijvend contact op met de ondernemersadviseurs van de ANKO via 035 525 95 00 of info@anko.nl. Zij hebben jarenlange ervaring met dit soort zaken.

 

M.vr.gr.,

ANKO

Link naar reactie
  • 0

ANKO = Koninklijke Algemene Nederlandse Kappersorganisatie

 

Vraag in het bovenstaande was wel wie aanspraak kan maken op die goodwill. Een werkgever in loondienst is dat volgens mij niet.

 

Groet,

 

Highio