• 0

Bonuspuntensysteem voor vaste klanten en loyaliteitsstimulering: ervaringen?

Beste dames & heren,

 

Op dit moment hebben we een kleine webwinkel voor het 1e bedrijf. Nu gaan we echter een 2e, grotere webwinkel starten die uiteindelijk (na een jaar of 1 a 2) uitgebreid gaat worden met een fysieke winkels door Europa.

 

Het gaat om producten in de categorieën Fancy Food, Kids, Baking, Garden & Stationairy. Het gaat om luxe producten die exclusief uit de USA worden geïmporteerd en producten die we onder eigen merk laten maken.

 

Nu hadden we bedacht (na het doorspitten van allerlei boekjes) om de Novus Ideo Costumer Club op te zetten voor de klanten. Het systeem wordt het zelfde zoals bijv. bij de KLM of bij het Hilton: Door je aankopen spaar je punten, bij een bepaald aantal punten ga je naar een hoger level en elk level heeft zijn eigen voordelen. Ons leek dit een goede manier om de "vaste" klanten te belonen, ons zelf extra onder de aandacht te brengen & meer inzicht in de klanten te krijgen.

 

Nu vroegen wij ons af of iemand voor zijn webshop of winkel een soortgelijke formule heeft en of dit effect heeft. Ook zouden we graag weten waar we op moeten letten.

 

(Edit: titel wat verduidelijkt)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het zijn geen dingen die je dagelijks nodig hebt, maar de doelgroep kan deze producten wel regelmatig gebruiken.

 

Denk bijvoorbeeld aan wat luxere snacks voor wanneer vrienden komen eten, kinderbak sets voor op de zaterdag middag of voor tijdens een kinderfeestje en speciale papieren artikelen om op te printen voor bijvoorbeeld uitnodigingen.

 

Link naar reactie
  • 0

Als het producten zijn die je regelmatig kunt gebruiken is dit inderdaad een leuk systeem. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar het is voor een klant zeker een pull factor om terug te komen. Natuurlijk hangt dit wel van de voordelen per level

af. Als de klant de eerste paar levels er nog niet veel aan heeft loop je toch het risico dat het ze te lang duurt. Goed over nadenken dus ;)

 

Succes! :)

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

 

Waarschijnlijk heb je er meer aan om jouw winkel te koppelen aan andermans loyaliteitsprogramma, zodat jij als geschenkwinkel voor anderen fungeert. Douwe Eberts heeft zijn geschenkenservice ook uitbesteed. Vraag is dan: welk bedrijf heeft baat bij jouw producten als bonusproducten? Een oliemaatschappij, een nutsbedrijf, een telecombedrijf, een uitgever?

 

Uitgevers mogen niet meer automatisch verlengen....

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.