• 0

Wat kost het injection moulding van deze simpele vormen?

Hoi,

 

Wat zou het me ongeveer kosten als ik onderstaande simpele vormen zou laten maken van massief plastic via injection molding?

 

[*]In Duitsland/Nederland

[*]In China?

[*]In lage aantallen (1.000) of hogere (10.000)

 

 

Dit zijn voorbeelden. De diameter is bijvoorbeeld 5 centimeter.

 

1184.jpg

 

1182.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 1

Waarom spuitgieten? In welk materiaal? Met welke precisie (toleranties)? Weet je hoelang 10 mm dik kunststof moet afkoelen en hoeveel dit daarbij slinkt? Waarom vraag je geen offertes op als het een actuele behoefte is?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Waarom spuitgieten? In welk materiaal? Met welke precisie (toeleranties)? Weet je hoelang 10 mm dik kunststof moet afkoelen en hoeveel dit daarbij slinkt?

 

Weer bedankt voor je reactie :)

 

Oh ja. Spuitgieten is voor holle vormen. Ik zal Wikipedia maar weer eens nalezen.

 

Edit: dit leek me de standaard methode. Heb jij alvast een betere suggestie?

 

Materiaal: standaard materiaal. Weet ik nog niet, misschien PVC of PET.

 

Tolerantie: +/- 1.0 mm

 

Ik weet zo goed als niets hiervan, ik weet dus ook niet hoe lang het moet afkoelen en hoeveel het slinkt. Ik neem aan dat de fabrikant er voor zorgt dat het uiteindelijke product aan mijn specificaties voldoet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb jij alvast een betere suggestie?

 

Niet perse beter, maar scheelt je de kosten van een mal: Stafmateriaal rond 50 nemen en er voor vorm 1 vier gaten in laten boren en voor vorm twee even een freesje langs laten halen in de draaibank zetten edit: ga mijn syllabi werkplaatstechniek en verspaning weer even van zolder halen..pfff

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Niet perse beter, maar scheelt je de kosten van een mal: Stafmateriaal rond 50 nemen en er voor vorm 1 vier gaten in laten boren en voor vorm twee even een freesje langs laten halen.

 

Zo doe ik het voor mijn prototype ook. Ik had er niet aan gedacht dat een fabriek hetzelfde zou kunnen doen als ze bijvoorbeeld 1000 of 10.000 produceren. Dat lijkt me erg veel werk.

Link naar reactie
  • 0

ik schat 3 euro bij 100 stuks. Bij 1000 stuks 30% minder en bij 10000 stuks 50%. Is watersnijwerk in combinatie met draaiwerk, of draai in combi met fraiswerk. Een meerassig bewerkingscentrum heeft hier geen enkele moeite mee.

Materaal POM ivm goede verspaanbaarheid.

 

Link naar reactie
  • 0

3 euro lijkt me aan de hoge kant eerlijk gezegd.

 

Maar goed, als je gaat spuitgieten ipv verspanen moet je de prijs van je mal wel meerekenen en verdelen over het aantal te maken stuks.

 

30 cent is aan de lage kant. Gewoon even bellen/offerte opvragen bij kunststofbewerkingsbedrijven dan weet je het zeker

 

Frans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.