• 0

Overzicht van Chinese steden waar bepaalde producten worden geproduceerd?

Hoi,

In China werken dingen anders dan in Nederland ...

Als je in China toiletten wilt inkopen, ga je naar de stad waar de hele economie bijna draait op de productie en verkoop van toiletten, hetzelfde met vuuraanstekers, waterkranen, vliegers, en wat je anders nog maar kunt bedenken.

Heeft iemand een link naar een overzicht/kaart van die verschillende gebieden / steden? (In het Chinees of Engels)

Of links naar wat meer info?

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Zover ik weet bestaat zo'n overzicht niet.

Door ervaring in verschillende industrietakken begin je in loop der jaren wel een databankje op te bouwen waar bepaalde concentraties zitten qua expertise of productie capaciteit.

China is even wat groter als europa en als je hiermee vergelijkt zul je ook zien dat er geen sprake is van echte centralisatie maar vaak juist decentralisatie. Diverse industie takken zijn door China op verschillende plaatsen goed vertegenwoordigd dus meestal kom je nooit op 1 plek uit als optie.

Echte overzichten en administratie wie wat precies doet in China is er niet of is onderontwikkeld. Bedrijven groeien snel en vallen ook snel om vaak. Ze hebben hierin gewoon een achterstand en onvoldoende communicatie op landelijk nivo.

Lokaal kun je wel bij de Chinese Kamer van Koophandels informeren, maar dat zijn overheids dienders en zonder iets in je hand zullen ze vrijblijvend niet echt veel moeite voor je gaan doen.

• 0

De Chinese KvK zal daar vast een overzicht van hebben. Verder had ik die kennis eerder bij jou verwacht Xiao...... ;)

Is er wel een "De" Chinese Chamber of Commerce Ik heb in de loop van de tijd meerdere voorbij zien komen. Ik kan ze nu niet meer herinneren, maar een officieel, nationwide, orgaan van de staat kan ik me niet herinneren.

Als je je als buitenlands bedrijf inschrijft in China, als je bijvoorbeeld een Representative Office opzet, heb je volgens voorgaand document te maken met:

[*]Ministry of Commerce (ik vraag me af of deze zich niet vooral richt op handel met het buitenland, en je daar als gewoon binnnenlands bedrijf niet mee te maken hebt)

[*]State Administration for Industry and Commerce

Ik kan natuurlijk de websites van deze organisaties eens doorspitten of mijn vraag voorleggen aan het evd / Nederlandse Ambassade.

• 0

Zover ik weet bestaat zo'n overzicht niet.

Ik hoopte dat jij het antwoord had ;)

Lokaal kun je wel bij de Chinese Kamer van Koophandels informeren, maar dat zijn overheids dienders en zonder iets in je hand zullen ze vrijblijvend niet echt veel moeite voor je gaan doen.

Lokaal is op stedelijk of provinciaal niveau? Als het op provinciaal niveau is, is het nog wel redelijk te doen ...

Bij welke organisatie moet ik dan terecht? Een van de twee uit mijn vorige post?

• 0

Er zijn misschien wel 10.000 verschillende Chinese Chamber of Commerce, als het er niet meer zijn en bijna allemaal lokaal en voor een klein segment van de markt. een vorm van mensen bezig houden zeg ik altijd maar.

• 0

Er zijn misschien wel 10.000 verschillende Chinese Chamber of Commerce, als het er niet meer zijn en bijna allemaal lokaal en voor een klein segment van de markt. een vorm van mensen bezig houden zeg ik altijd maar.

Wat is de Chinese naam daarvoor, of heb je een link naar een voorbeeld?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar