Ga naar inhoud
  • 0

Iemand weigert te betalen

  • Translate to English
Junior     19 0

Wij hebben een klant gehad die een .nl domein heeft besteld inclusief hosting. Maar hij heeft het domein na 4 weken alweer verhuisd zonder te betalen. (Bij .nl hoeft de host niet te bevestigen). Hij heeft 4 weken gebruik gemaakt van zijn hosting. (Hij betaalde per maand voor hosting en per jaar voor het domein). Maar hij weigert nog steeds te betalen.

 

We hebben een overeenkomst van hem met zijn handtekening. Hoe zouden jullie hier mee omgaan? (We hebben nog nooit een incassobureau ingeschakeld - Het gaat om factuur van 60,-)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Retired Mod     3k 90

Wij hebben een klant gehad die een .nl domein heeft besteld inclusief hosting. Maar hij heeft het domein na 4 weken alweer verhuisd zonder te betalen. (Bij .nl hoeft de host niet te bevestigen). Hij heeft 4 weken gebruik gemaakt van zijn hosting. (Hij betaalde per maand voor hosting en per jaar voor het domein). Maar hij weigert nog steeds te betalen.

 

We hebben een overeenkomst van hem met zijn handtekening. Hoe zouden jullie hier mee omgaan? (We hebben nog nooit een incassobureau ingeschakeld - Het gaat om factuur van 60,-)

Juridisch gezien is de wederpartij zijn/haar de €80,- verschuldigd en heb je een vordering op de persoon. Als die persoon weigert te betalen dan zit er maar één ding op. Een ingebrekestelling sturen en een uiterste termijn stelllen. Zie bijgaande voorbeeldbrief. Betaalt betrokkene niet binnen de termijn dan zit er niets anders op als de zaak aan het incassobureau over te dragen. Succes!

ingebrekestelling_2.doc

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0
Junior     19 0

3 weken geleden is de eerste factuur gestuurd. De eerste herinnering wordt nu ook gestuurd. Hoeveel herinneren moet ik hanteren en wanneer moet ik duidelijk maken dat er maatregelen dreigen via een incassobureau?

 

Ik ben er al vrij zeker van dat hij ons gewoon gaat negeren. Hij heeft zijn 2 domeinen namelijk al verhuisd. (Blokkering was niet mogelijk, domein stond onder zijn naam)

Link naar reactie
  • 0
Retired Mod     3k 90

3 weken geleden is de eerste factuur gestuurd. De eerste herinnering wordt nu ook gestuurd. Hoeveel herinneren moet ik hanteren en wanneer moet ik duidelijk maken dat er maatregelen dreigen via een incassobureau?

 

Ik ben er al vrij zeker van dat hij ons gewoon gaat negeren. Hij heeft zijn 2 domeinen namelijk al verhuisd. (Blokkering was niet mogelijk, domein stond onder zijn naam)

Een goede relatie met klanten verhindert dat er na één herinnering al maatregelen worden getroffen. Doorgaans hanteren bedrijven 2 of meer herinneringen voordat een vordering aan een incassobureau wordt overgedragen. In principe zou je met één ingebrekestelling waarin een uiterste betalingstermijn wordt genoemd voldoende hebben. Na die termijn is de schuldenaar in verzuim (is de betaling opeisbaar) en kun je incassomaatregelen nemen.

 

Voor de goede orde, indien in de overeenkomst een betalingstermijn is ogpenomen treedt het verzuim van de schuldenaar al in nadat de termijn is verstreken en hij nalatig is gebleven om aan zijn verplichtingen te voldoen. In dat geval hoef je dus niet eens een ingebrekestelling te sturen, maar is de schuldenaar van rechtswege in verzuim

 

Wanneer je met een incassobureau moet dreigen? Dat is persoonlijk en hangst sterk van het individuele geval af. Wil je iemand als klant houden dan werkt het inschakelen van een incassobureau niet altijd even bevorderlijk voor een goede verstandhouding. Als die verstandhouding toch al slecht is zul je eerder geneigd zijn om te dreigen.

 

Vergeet in ieder geval niet om de wettelijke rente aan te zeggen, alsmede het inschakelen van een incassobureau en dat de (buiten-)gerechtelijke kosten op de schuldenaar zullen worden verhaald. Succes!

 

 

 

 

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.