DennisCitus

Junior
  • Aantal berichten

    19
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Emmen

DennisCitus's trofeeën

  1. Nee, ik wil weten waar de grens ligt. Ik heb bijvoorbeeld klanten met webmaster-communities. Die linken dan eerst naar de volledige gekraakte versie van Winzip of iets dergelijks. Ik weet dat ik dat niet mag hosten, maar ik wil weten wat legaal is en wat niet. Dan kan ik hierop mijn beleid aanpassen. Ik host slechts websites en wil weten wanneer ik moet optreden.
  2. Maar wat indien jij de volledige top40 gaat aanbieden en je plaatst de mp3's op een gratis-webserver waarvan jij zegt dat die niet van jouw is?
  3. Een klant van mij wil graag weten of het legaal is om naar sites te linken die illegale downloads aanbieden zoals software, muziek, e.d. die auteursrechtelijk beschermd zijn.
  4. Nee, klant bestelt hosting + domein Hij tekent contract en faxt deze Wij bestellen zijn domein Hij krijgt account-gegevens 3 dagen later zegt hij de overeenkomst op Wij hebben zijn domein dan nog. Kunnen wij hier wel beslag op leggen? En kunnen we dan wel alsnog kosten eisen voor zowel domein als hosting?
  5. Indien klant binnen 7 dagen opzegt en het domein alsnog wilt, kan ik hem dan dwingen tot betaling van alles?
  6. 1. Klant heeft aangemeld op http://www.citus.nl/bestellen.html 2. Wij hebben per email contact met hem opgenomen met als bijlage een contract op zijn naam. Hij dient deze te faxen naar ons faxnummer. 3. Fax is binnen gekomen. 5 dagen later zegt hij: "Een klant heeft altijd 7 dagen het recht om een bestelling op te zeggen. Daar wil ik graag gebruik van maken" Algemene Voorwaarden http://www.citus.nl/algemenevoorwaarden.pdf overeenkomst.doc
  7. Wat gebeurt er als een klant van ons na 5 dagen komt en zegt: "ey gassies, ik heb jullie hosting niet meer nodig". Kunnen wij hem dan nog factureren of niet? En wat nu als hij ook een domein heeft besteld die al geregistreerd is en waar wij dus kosten voor hebben gemaakt?
  8. Klopt dit eigenlijk wel? Is het zo dat een klant geen geld kan claimen indien de server 20% van het jaar down is? Of bijvoorbeeld alleen up is tijdens kantoortijden? (Het gaat om webhosting) Gepost naar aanleiding van http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=52525
  9. Het versturen van spam lijkt me niet te vertragen aangezien dit puur client-side gaat en het e-mail-protocol is een vrij eenvoudig protocol. Dit is dus niet te veranderen door het aanpassen van e-mail software als Qmail, Sendmail, etc. Tevens is dit haast illegaal te noemen, omdat veel 'ontschuldige' bedrijven hier ook de dupe van kunnen worden. Er zijn aardig wat bedrijven die al hun hostingklanten op web-servers plaatsen en alle email die hiervandaan verzonden wordt, wordt doorgestuurd door hun centrale smtp-email-server. Dit zou betekenen dat het vrijwel nooit mogelijk is je live voor een ledensysteem te registreren om hier vervolgens voor in te loggen. Het is wel zo fijn om direct in te kunnen loggen en anti-spammers die vinden het nodig om altijd een bevestiging (confirmed opt-in) te laten sturen via e-mail, zodat de website ook toestemming heeft om later nog e-mail te sturen voor bepaalde redenen. Maar wat zegt dit stuk nu eigenlijk? Is het nog een EU-richtlijn? Zo jah, dienen burgers en bedrijven zich aan EU-richtlijnen te houden. Of zijn deze richtlijnen bedoeld voor de EU-naties.
  10. Bron: http://www.spamvrij.nl/werkwijze/faq-watisspam.php#wetgeving EU Richtlijn: http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexapi!prod!CELEXnumdoc&lg=NL&numdoc=32002L0058&model=guichett Maar moeten Nederlandse burgers/bedrijven zich houden aan Europese richtlijnen? Ik lees hier “Deze richtlijn had voor 1 november 2003 omgezet moeten zijn in nationale wetgeving. Dat is niet gelukt.” --------------------------------------- Betekent het dat wij ons nog niet aan deze richtlijnen hoeven te houden? Ik ben bezig met het opstellen van een vernieuwde anti-spam policy die volledig volgens confirmed opt-in werkt voor zowel bedrijven als particulieren. Maar hierin wil ik ook wat uitleg over de huidige regelgeving verwerken.
  11. Wat kunnen wij met klanten van 17 die een contract hebben getekend en die niet betalen? Wij vragen namelijk aan elke klant om een overeenkomst te tekenen. Wij hebben hun geboortedata niet in ons bestand. Welke beperkingen levert een overeenkomst getekend door een minderjarige?
  12. 3 weken geleden is de eerste factuur gestuurd. De eerste herinnering wordt nu ook gestuurd. Hoeveel herinneren moet ik hanteren en wanneer moet ik duidelijk maken dat er maatregelen dreigen via een incassobureau? Ik ben er al vrij zeker van dat hij ons gewoon gaat negeren. Hij heeft zijn 2 domeinen namelijk al verhuisd. (Blokkering was niet mogelijk, domein stond onder zijn naam)
  13. Eerst namen wij een dedicated server bij EV1Servers.net Wij hadden geen creditcard. We betaalden via zijn CC. Wij betaalden hem 100euro per maand en hij betaalde 100$ per maand aan EV1Servers. Later verplichtte hij ons ook domeinen bij hem te registreren. Dit was geen probleem en ging lange poos goed. Wij betaalden en hij zetten het domein onder ons account. Maar later besloot hij een eigen server te nemen en wij zochten iemand anders om voor de CC te zorgen. Hij is inmiddels compleet verhuisd, maar hij wil de enkele domeinen die nog onder zij account staan bij registerfly niet onder ons account zetten. Zaak lijkt opgelost
  14. Wij wilden dat hij domeinen ook verhuisde, maar hij wilde dit pas na zijn vakantie doen. (Over paar dagen, 3 weken) Wij hebben hem een paar keer ook telefonisch gevraagd. Uiteindelijk heeft hij besloten domeinen gewoon door te sturen naar zijn homepage. Er zat 1 domein bij met 300.000 hits per dag (10.000 unieke bezoekers per dag)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.