• 0

Show me the way to Sillicon Valley

Mijn idee op het gebied van ICT/hardware (innovatie) zou interessant kunnen zijn voor een computerproducent, zo vindt het octrooicentrum en bureau Syntens. Jammer genoeg kan geen van genoemde partijen voor een contact zorgen. Apple, HP, Dell, etc zijn bijna allemaal gevestigd aan de andere kant van de oceaan. Bellen of een bericht sturen is niet aan de orde, deze organisaties zijn te groot. Ik heb een contact of een eerste ingang nodig. Hoe kom ik daaraan?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1

Je hebt geen contact nodig of een eerste ingang. Je hebt een sponsor binnen een organisatie nodig die je prototype heeft gezien en er iets in ziet en die bovendien genoeg invloed heeft bij het bedrijf om je verder te helpen. Om zo'n sponsor te krijgen moet je heel veel mensen van technologie bedrijven ontmoeten, liefst herhaald ontmoeten op borrels of ondernemers-fairs, waar je je prototype demonstreert. Het is bijna onontbeerlijk om eerst een business angel te hebben die de ontwikkeling van je prototype support, en die zelf veel contacten heeft bij technologiebedrijven, bijvoorbeeld iemand die z'n eigen bedrijf aan b.v. HP heeft verkocht en daardoor nu business angel is.

 

Ik wil maar zeggen, het vergt meer dan zomaar even een telefoontje of zo. Je bent namelijk niet helemaal de enige met "een goed idee".

 

 

ps: het helpt om geen spelfouten te maken, anders vinden ze je silly.

Link naar reactie
  • 0

Naast het waardevolle advies van Christine wil ik er nog een extra opmerking bij plaatsen.

Veel grote bedrijven platen alleen met jou als jij de vinding hebt beschermt bv door middel van een octrooi.

 

Zonder die bescherming praat niemand met je omdat het zomaar zou kunnen dat ze al aan iets dergelijks werken of gewerkt hebben. Om rechtszaken te voorkomen is het opsturen van ideeën voor eigen risico en vinden gesprekken alleen plaats als jij jouw idee beschermt hebt.

JE kunt dit soort info ook terugvinden op de sites van de grote bedrijven, lees de uitgebreide disclaimer op hun site maar eens goed door. Grote kans dat er in staat dat zij eigenaar worden van jouw idee als jij ervoor kiest hun te benaderen via mail.

Link naar reactie
  • 0

Christine, Nico en Sander,

 

Bedankt voor de reacties. Ik dacht dat de It-wereld nadrukkelijk open zou staan voor innovatie (mogelijkheden hiertoe). Uit jullie reacties komt een heel ander beeld naar voren. Ik zal proberen er iets positiefs uit te halen. Nogmaals bedankt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.