Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sander1
Sander1
Beste HL´ers,
Van de week heb ik bij de bank een gesprek gehad over de aankoop van een nieuwe BV. Hierin heb ik een paar ton financiering nodig.
Tot mijn verbazing stelden ze erg hard dat ze volledige hoofddelijkheid van de holding EN de andere BV's eisten.
Ik stond perplex. Volgens hun is dit een standaard regeling.
Natuurlijk ga ik hier niet mee akkoord. Het hele nut van een BV structuur is dat er bescherming is wanneer een van de BV's het niet zal redden.
Wat zijn jullie ervaringen hierin?
In mijn huidige financiering heeft een BV een borgtoch op mijn prive naam van €50.000,-. Dit vind ik ook prima, een gelimiteerde verantwoordelijkheid.
Alvast bedankt.
Sander
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28365-eis-vd-bank-hoofdelijkheid-bvs-bij-aankoop-nieuwe-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag