• 0

Kleine bestelling (onder de €25,00) importeren uit china

Goede middag,

 

Ik heb reeds eerder gezocht op dit onderwerp en kwam wel het een en ander tegen echter gaat het bij mij zo:

Ik zou graag artikelen uit China willen importeren met een totale waarde inclusief verzendkosten onder de €25,- zodat ik geen invoerrechten en geen btw hoef te betalen. Echter wil ik het wel verkopen via mijn webwinkel en dit uiteraard met factuur die ik ook aan mijn administratie wil toevoegen. Hoe kan ik dit doen en mag dit middels bovenstaande manier. Het gaat om erg kleine en goedkope artikelen vandaar dat het steeds onder de €25,- blijft.

When you're good for your customers, the customers will be good for you.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waar zie je precies de eventuele bezwaren?

 

Dit kan namelijk gewoon. Als er geen BTW of invoerrechten berekend worden door de douane cq. expediteur dan hoef je die ook niet te betalen. Je boekt gewoon de inkoopwaarde zoals die door je leverancier in China berekend worden.

Bij de verkoop aan jouw klant reken je uiteraard wél BTW.

 

Ik ben verder geen boekhoudkundig wonder, er zijn anderen op dit forum die exact kunnen vertellen hoe en wat je dat in je administratie verwerkt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.