Ik weet bijna zeker dat dit al is besproken is op dit forum, maar kan na een hoop speurwerk toch het antwoord niet vinden of het antwoord is verouderd (voor 1-1-2010).
De situatie is als volgt ik heb een factuur voor een lidmaatschap aan een Amerikaanse website. de factuur is t.w.v €39,53 en er zit netjes 0% tax op. Nu weet ik dat ik hierover voor de belasting 19% btw moet bereken is 7,51 en die als voorbelasting ook weer kan opvoeren. bijkomende situatie is dat ik deze zakelijke rekening van mijn prive creditcard heb betaald (heb overigens een eenmanszaak).
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
wouterz
wouterz
Hoi,
Ik weet bijna zeker dat dit al is besproken is op dit forum, maar kan na een hoop speurwerk toch het antwoord niet vinden of het antwoord is verouderd (voor 1-1-2010).
De situatie is als volgt ik heb een factuur voor een lidmaatschap aan een Amerikaanse website. de factuur is t.w.v €39,53 en er zit netjes 0% tax op. Nu weet ik dat ik hierover voor de belasting 19% btw moet bereken is 7,51 en die als voorbelasting ook weer kan opvoeren. bijkomende situatie is dat ik deze zakelijke rekening van mijn prive creditcard heb betaald (heb overigens een eenmanszaak).
Hoe moet ik dit boeken ???
Ik heb
debet
Algemene kosten 39,53
credit
Prive 39,53
en nu waar ga ik die btw zetten??
website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28851-boekhouding-diensten-van-buiten-eu/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag